Kommentarer til magen

Alle syns magen min er "helt enorm". Er egentlig veldig fornøyd og koser meg med magen, men sånne kommentarer ødelegger litt. Heldigvis syns gubben jeg ser kjempefin ut, og det er bare morsomt når han kaller meg "Keiko" og "Hvalrossen" ;-)

Har lagt merke til at alle har meninger om både det ene og det andre når man er gravid, men jeg kjenner jeg blir litt paff av hva spør om når de hører jeg skal ha tvillinger. Har allerede fått masse kommentarer på magen, heldigvis i mitt syn av den positive sorten, siden jeg føler meg gigantisk allerede. Da er det godt å høre at folk syns magen er liten til at det er to inni der, eller at den ser helt normal ut.

Når folk spør rett ut om barna er IVF-barn blir jeg litt satt ut.. Jeg legger ikke skjul på at det var litt vanskelig for oss å bli gravide, men det er jo litt spesielt å bare spørre om sånt syns jeg!

Og ikke bare spør folk om spesielle ting, det er ganske vondt når folk kommer med kommentarer som "Ååh, jeg er så glad det ikke er jeg som skal ha tvillinger!" eller "Du kommer til å bli så svær!" eller "Smil nå mens du kan, for du kommer til å bli helt utslitt!"... :(

Har lagt merke til at alle har meninger om både det ene og det andre når man er gravid, men jeg kjenner jeg blir litt paff av hva spør om når de hører jeg skal ha tvillinger. Har allerede fått masse kommentarer på magen, heldigvis i mitt syn av den positive sorten, siden jeg føler meg gigantisk allerede. Da er det godt å høre at folk syns magen er liten til at det er to inni der, eller at den ser helt normal ut.

Når folk spør rett ut om barna er IVF-barn blir jeg litt satt ut.. Jeg legger ikke skjul på at det var litt vanskelig for oss å bli gravide, men det er jo litt spesielt å bare spørre om sånt syns jeg!

Og ikke bare spør folk om spesielle ting, det er ganske vondt når folk kommer med kommentarer som "Ååh, jeg er så glad det ikke er jeg som skal ha tvillinger!" eller "Du kommer til å bli så svær!" eller "Smil nå mens du kan, for du kommer til å bli helt utslitt!"... :(
Herregud :eek: jeg blir helt satt ut av hva folk får seg til å si.

Herregud :eek: jeg blir helt satt ut av hva folk får seg til å si.
Ja, det blir jeg også.. Hun ene som spurte om IVF måtte ty til IVF for å bli gravid, så den syns jeg i grunn var innafor. Likevel er det helt voldsomt mye forskjellige spørsmål jeg får.. Svigerinnen min spurte her om dagen om hvor mye jeg hadde gått opp. Greit at jeg er gravid, men det er litt spesielt å spørre om sånt rett ut av det blå liksom..

jeg før høre hele veien at jeg er stor, og så kommenterer noen "jeg kjenner noen å de var ikke så store før de nærmet seg slutten". Litt irriterende å høre på. Prøver å forsvare det med at det er 3 gang jeg er gravid og som regel blir en større da, men virker ikke som det hjelper.

jeg før høre hele veien at jeg er stor, og så kommenterer noen "jeg kjenner noen å de var ikke så store før de nærmet seg slutten". Litt irriterende å høre på. Prøver å forsvare det med at det er 3 gang jeg er gravid og som regel blir en større da, men virker ikke som det hjelper.
Det er så frekt sagt! Fikk kommentar fra en venninne selv en dag her da hun sa at hun ikke var så stor når hun fødte engang :o hun mente magen min var kjempeflott da, og mente det mer som at hun var sjalu for at magen min var så stor og fin. Men syns det var en håpløs måte å si det på :p
Syns det er helt utrolig hva folk klarer å få ut av seg når de snakker om magen til gravide. Tror ikke de tenker over hvor mye det kan såre :(

Ei som jobber på SFO klarte å si til min sønn på 6 år: nei, nå begynner mamma å bli tjukk. Hvorfor påpeke slike ting til et barn?
Heldigvis parerte han med - nei, hun er jo ikke det - det er en baby i magen hennes ❤️

Ei som jobber på SFO klarte å si til min sønn på 6 år: nei, nå begynner mamma å bli tjukk. Hvorfor påpeke slike ting til et barn?
Heldigvis parerte han med - nei, hun er jo ikke det - det er en baby i magen hennes ❤️
Ååh. For et herlig svar. Og han har så rett! Ingen av oss er tjukke! Enn å få seg til å si noe slikt. Og ihvertfall som en voksen person som skal gå fram som et godt forbilde for barna våre. Hadde latt henne få høre det om jeg opplevde det samme. Ikke greit å la barna lære at å kalle noen tjukk er greit. Veldig bra at han kan å svare for seg :D

Jeg er svær og ser nok ut som om jeg er mye lengre på vei enn det jeg er. Eneste komentaren fikk jeg av en venninne som sa: "Oi, nå har du blitt større..flere steder!" Hun var vist mest imponert over størrelsen på puppene =p

Det er så frekt sagt! Fikk kommentar fra en venninne selv en dag her da hun sa at hun ikke var så stor når hun fødte engang :eek: hun mente magen min var kjempeflott da, og mente det mer som at hun var sjalu for at magen min var så stor og fin. Men syns det var en håpløs måte å si det på :p
Syns det er helt utrolig hva folk klarer å få ut av seg når de snakker om magen til gravide. Tror ikke de tenker over hvor mye det kan såre :(
nei ikke alle som tenker seg om. Tror ikke de mener å såre, men vi er jo litt mer sårbare i denne perioden så ikke alt som er like hyggelig å høre.

Jeg ser visst bare oppblåst ut, for 7-åringen min spurte om jeg hadde spist noe jeg ikke tåler:p Men hun er unnskyldt da, siden hun er 7 år og ikke visste at en baby skjuler seg der inne;)

Jeg ser visst bare oppblåst ut, for 7-åringen min spurte om jeg hadde spist noe jeg ikke tåler:p Men hun er unnskyldt da, siden hun er 7 år og ikke visste at en baby skjuler seg der inne;)
hehe er noe helt annet å høre det fra en barnemunn. Det er godt du har tålt det du har spist,

hehe er noe helt annet å høre det fra en barnemunn. Det er godt du har tålt det du har spist,
Barn sier de utroligste ting innimellom.. :) Blir faktisk oppblåst av gjærbakst, så hun kunne jo ha hatt riktig sånn sett:p
Fra tidligere svangerskap har alle påpekt hvor liten magen min har vært, i mine øyne, og for meg har den jo vært stor. Har heldigvis "drittfilter" innebygd i ørene, så det går stort sett fint:)

Nesten godt å se det ikke bare er meg, har spesielt en mor og en søster som kommenterer hvor stor jeg er hver gang jeg møter dem:

" skulle tro det var to inni der"

" dattera til **** har også termin i oktober og er ikke halvparten så stor som deg "

"Ei jeg kjenner var så stor rundt termin hu"

"Herregud hvor stor skal du bli om du fortsetter i dette tempoet "

Til slutt fikk jeg litt nok en dag og prøvde å si pent at jeg syntes ikke det er noe koslig at dem hele tiden forteller meg hvor "unormalt" stor de mener jeg er for det er ikke mitt valg hvor fort denne magen vokser så er ikke noe hyggelig å få slike kommentarer hver gang dem ser meg....

Da klikket dem helt da, jeg var så nærtagende og tålte ingenting og de hadde aldri hørt om noen gravide som hadde noe imot kommenterer om magen før så det var kun jeg som klarte å ta meg nær av slikt.....

Heldigvis har jeg forumet her så jeg vet at det ikke bare er meg som ikke syns det er noe hyggelig da :p

Nesten godt å se det ikke bare er meg, har spesielt en mor og en søster som kommenterer hvor stor jeg er hver gang jeg møter dem:

" skulle tro det var to inni der"

" dattera til **** har også termin i oktober og er ikke halvparten så stor som deg "

"Ei jeg kjenner var så stor rundt termin hu"

"Herregud hvor stor skal du bli om du fortsetter i dette tempoet "

Til slutt fikk jeg litt nok en dag og prøvde å si pent at jeg syntes ikke det er noe koslig at dem hele tiden forteller meg hvor "unormalt" stor de mener jeg er for det er ikke mitt valg hvor fort denne magen vokser så er ikke noe hyggelig å få slike kommentarer hver gang dem ser meg....

Da klikket dem helt da, jeg var så nærtagende og tålte ingenting og de hadde aldri hørt om noen gravide som hadde noe imot kommenterer om magen før så det var kun jeg som klarte å ta meg nær av slikt.....

Heldigvis har jeg forumet her så jeg vet at det ikke bare er meg som ikke syns det er noe hyggelig da :p
Sånn er mamma også...kommenterer magen og hvor stor jeg er ofte. Og her om dagen klarte hu å si: "åsså nå som du endelig hadde blitt så fin og tynn.." Prøver å overhøre, men jeg klarer ikke alltid:(
Syns det er rart av mødre å si sånne ting, at ikke de skjønner at man tar seg nær av det. Hvertfall når man er gravid :(

Back
Topp