Kommentarer til magen

Oktober-baby ☺

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
I dag har jeg vært en tur i byen, hjemme og på fotball-kamp med barna, har vel fått 8-9 kommentarer som: "der kommer bolla", "er det så lenge igjen ja","er du sikker på det ikke er 2 inni der?" , også kommer broren min på slutten av dagen : oj, nå var du blitt feit.
Vet at folk ikke mener noe vondt med det, men jeg tar meg faktisk nær av det. Har veldig komplekser for magen fra før, jeg syns også den er stor, men det kan jeg vel ikke noe for....har lagt på meg 7 kg og det er mest mage. Men har begynt å hovne i bena av varmen, så er vel litt vann også.
Jeg har et forferdelig temperament p.g.a graviditeten, er vanligvis veldig tålmodig og finner meg i deg meste. Men akkurat sånne kommentarer syns jeg ikke er ok. Gjør det noe å si fra hva jeg mener? Er egentlig ikke tøff nok til det, men tenkte en status på Facebook for å opplyse folk kanskje.. kjenner at dette plager meg så at jeg ikke har lyst til å ut blant folk:( noen fler som føler som meg eller overreagerer graviditets-hormonene mine?

Jeg har heldigvis ikke opplevd sånne kommentarer. Men hvis du ikke synes det er greit så synes jeg at du kan si i fra, hvis du tør!
De mener sikkert ikke noe vondt med det, men det er da helt innafor å slenge ut en kommentar om at du ikke setter pris på det.

Rart at mange tror gravide er "fritt vilt", slik at det bare er å slenge ut kommentarer, evt gå rett bort å ta på magen.. Som om man er allemannseie i svangerskapet..

Til de du kjenner kan du vise direkte misnøye og si at du ikke liker å få slike kommentarer.
Ellers ønsker jeg at du kunna prøve snu "oi så stor du er" til å tenke noe som "åh så stor mage du har fått, nå vises det at du er gravid" og var stolt over den fina magen din :)
For det er jo helt fantastisk at det ligger en baby der inne som vokser seg større for hver dag og DU har skapet den! (Med litt hjelp ;)) ❤️

Om du vil skrive noe på facebook, ville jeg gjort det humoristisk, for eksempel med et bilde ala dette:

Vis vedlegget 180418
Signerer denne, den med bildet var god :-) Skjønner veeeeeeldig godt at gravide ikke liker sånne kommentarer. I første svangerskap var jeg veldig veeeeeeldig tynn før og i starten av svangerskapet, men det tok jeg igjen. Følte meg vell med å få litt former, men enkelte (les svigerinna mi) måtte hele veien kommentere at jeg la på meg. Hadde veeeeeeldig lyst til å si;"Ja, jeg er nemlig gravid, hva er din unnskyldning?", men jeg turte ikke for hun er litt skummel :-P :-o

Jeg hadde sagt fra på den ene eller andre måten! Er du gravid kan folk si hva som helst og du skal bare stå å ta det imot og være like blid, for ja stakkars folk dem mener jo ikle vondt!
Er så tull så merker jeg blir sint, ikke ta imot hva som helst, si fra og stå opp! Javel så mener de ikke vondt men da må de få beskjed at det gjør vondt bli kaldt feil, nå er du diger mm!

Jeg får en annen type kommentarer: Jeg kunne ikke merke engang at du er gravid, du har ingen mage... Eller: det er sikkert en veldig liten baby, er du sikker på at du er gravid?? Wait, what???!!
Blir skikkelig forbanna på folk, det er ikke nødvendig å ha en stor mage i uke 20 allerede, og det betyr ikke at man skal få en liten baby, sant?

Jeg har hatt en annen variant av samme problem. Tok veldig lang tid før jeg fikk noe mage, og fikk stadig kommentarer på jobb ala "hvor blir det av magen?" , "sikker på at du er gravid?" Og "sikker på at det ER noe inni der, høhøhøh" osv. Helt sikkert bare flåsete, men det er aldri gøy å få påpekt at du ikke ser ut som du "skal". Jeg begynte jo etterhvert å ta det til meg og bli kjemperedd for at babyen ikke utviklet seg riktig, hadde sluttet å vokse, eller i verste fall hadde dødd... Jeg har jo selv sett en frisk gutt på ultralyd, og ser veldig tydelig magen min selv, men man blir jo likevel litt paranoid når folk skal kommentere kroppen hver dag og hvorvidt størrelsen på den er som den "skal".

Jeg fikk spørsmål fra ei mor på jobb, om jeg hadde barn. Jeg sa nei, men har et på vei, og hun syntes dette var kjempehyggelig, og spurte hvor langt. Hvor jeg sier 19 uker. Når hun da sa at det kunne hun ikke se, ble jeg litt satt ut. Greit nok at jeg i noen situasjoner, spesielt med atbeidsklær bare ser litt feitere ut, kjente jeg at det stakk litt. Spesielt når jeg selv føler at magen har kommet. Utenom det får jeg ingen kommentarer, noe som i grunn er ganske godt :-) Men jeg skjønner deg veldig! Og ville sagt i fra på en ordentlig måte til de det gjelder :-) Som flere sier over, de mener det nok ikke vondt, selv om vi føler det :-)

Jeg får en annen type kommentarer: Jeg kunne ikke merke engang at du er gravid, du har ingen mage... Eller: det er sikkert en veldig liten baby, er du sikker på at du er gravid?? Wait, what???!!
Blir skikkelig forbanna på folk, det er ikke nødvendig å ha en stor mage i uke 20 allerede, og det betyr ikke at man skal få en liten baby, sant?
Sist svangerskap fikk ikke jeg mage før uke 23-24, så bare slapp av du og nyt tida :) Barnet er nok akkurat slik han/hun skal være :) Kan være barnet ligger mot ryggen din, eller langt nede, da vil det ta lenger tid før det vises. Alle svangerskap er forskjellige ;)

Skjønner at det kan være like vondt å få kommentarer om at man ikke har stor mage, eller at ikke de kan se du er gravid :(
Blir bare så provosert av at som dere sier så er gravide fritt vilt. Alle har liksom lov til å mene noe. Man går jo ikke å sier sånt til en som ikke er gravid. Det er jo vanlig folkeskikk. Men i dag skal jeg bare holde meg hjemme, prøve å nyte magen og tilværelsen:) Roe hormonene og prøve å tenke at ingen har noe med om magen er stor eller liten, så lenge jeg vet at alt er som det skal.
Men kommer det kommentarer igjen, skal jeg ha pønsket ut et svar, for det er absolutt ikke ok.

Skjønner at det kan være like vondt å få kommentarer om at man ikke har stor mage, eller at ikke de kan se du er gravid :(
Blir bare så provosert av at som dere sier så er gravide fritt vilt. Alle har liksom lov til å mene noe. Man går jo ikke å sier sånt til en som ikke er gravid. Det er jo vanlig folkeskikk. Men i dag skal jeg bare holde meg hjemme, prøve å nyte magen og tilværelsen:) Roe hormonene og prøve å tenke at ingen har noe med om magen er stor eller liten, så lenge jeg vet at alt er som det skal.
Men kommer det kommentarer igjen, skal jeg ha pønsket ut et svar, for det er absolutt ikke ok.
Her er magen
64b7baafc12e9b5666148941146c835e

Skulle ønske jeg hadde så fin mage. Syns du skal være kjempestolt av den!

Jeg har plutselig fått mage og ganske så voldsomt med mage også. Egentlig er jeg bare fornøyd ettersom man i uke 20 egentlig ikke kunne se at jeg var gravid. Denne uken har flere på jobb kommentert det og det er helt umulig å ikke se det ;)

Heldigvis har jeg hørt kommentarer som: åå, det er så morsomt å se (meg) med mage nå.. "Endelig vises det, det er så koselig" osv. :) Flaks med kollegaene her da.

Skulle ønske jeg hadde så fin mage. Syns du skal være kjempestolt av den!

Jeg har plutselig fått mage og ganske så voldsomt med mage også. Egentlig er jeg bare fornøyd ettersom man i uke 20 egentlig ikke kunne se at jeg var gravid. Denne uken har flere på jobb kommentert det og det er helt umulig å ikke se det ;)

Heldigvis har jeg hørt kommentarer som: åå, det er så morsomt å se (meg) med mage nå.. "Endelig vises det, det er så koselig" osv. :) Flaks med kollegaene her da.
Tusen takk for det :) det var hyggelig :) jobber med meg selv for å syntes at det er greit med mage igjen. Hadde endelig gått ned noen kg, og merker det er sårt å gå på vekta å se de kommer tilbake. Selv om jeg jo vet at det bare er greit nå:)
Nyt de hyggelige kommentarene fra kollegaene dine:) og magen din er sikkert kjempe-fin:) det er alle gravidemager (som ikke er sett ovenfra;))

Denne gangen har jeg fått veldig lite kommentarer, heldigvis. Sist fikk jeg stadig vekk kommentarer om at det måtte være to og at jeg kom til å få en stor unge. Gutten som var født til termin veide 2900, så der tok alle skammelig feil.

Syns det er koselig når venner og kollegaer som jeg ikke har sett på en stund kommenterer at magen har blitt større eller "du veks å trives ser jeg" :D Folk kan bare kommentere så lenge de ikke får det til å høres ut som jeg er unormal eller feit :)

Ikke noe annet å si: get used to it :-) ikke vondt ment, men alle har en mening om det når man er gravid. Om du ikke e gravid lure dem på når du ska bli det, når du e det mene dem man e alt for tykk/tynn, når du har fått spør dem når neste kommer. Når folk sir til meg gu så stor du e blitt, bruke eg å si: tja, du har no lagt deg litt ut du og, da bruke det å bli stilt! eller hvis dem kommentere litt negativt eller på tull om vekta mi bruke eg å si: pass deg ellers så sett eg meg opp på deg :-)

Vel folk virker bare glade for at det endelig syns at jeg er gravid :p
Har store klær fra før så ikke mye man vanligvis ser

Sist svangerskap hørte jeg mye som sikkert ingen mente noe med men jeg ble lei av å høre : sikker på det ikke er to der inne , nå er du stor , sko tro du var fødeklar , og det er nok en veldig stor baby bla bla :/ (hun var ikke stor men helt normal 3415gr)

Min kropp ser gravid ut allerede den dagen jeg tester positivt :P sånn er jeg. Hehe. Er egentlig høy og tynn til vanlig men kiloene raser på og magen tuter ut med en gang. Selv om jeg spiser og lever som før.

Hørt en kommentar til nå , og det var en svak kommentar om at jeg har jo godt med mage allerede. Valgte å ikke svare på det.
Sambo ler litt av meg for jeg blir så lei av å høre men jeg synes det er teit at mange ska ha en mening om alt og si det høyt.

Synes det er rart at enkelte ikke tenker litt mer før de kommenterer.. For eksempel "så stor mage du har fått"! Men tror det som regel er ment positivt, men er alikevell ikke så hyggelig å få direkte kommentarer til kroppen sin. Mener de at du har fått så "stor og fin" mage eller at man bare har blitt stor? :p

Back
Topp