Bkno1525810
Flørter med forumet
Er så lei av kommentarer om hofter, pupper, stor mage. Er dette normalen? Jeg er normalvektig og har lagt på meg mindre enn gjennomsnittet/ helt gjennomsnittlig men får likevel kommentarer. Kjenner jeg gruer meg til større sammenkomster der kroppen min ofte blir tema. Har ikke mere lyst å snakke om kroppen min nå enn til vanlig. Ubehagelig å føle at jeg blir studert. Er ikke vant med slike kommentarer hjemme. Skal folk si noe/ ønsker de å snakke om graviditeten kan de heller spørre om hvordan formen er, si du ser fint ut, hvordan har graviditeten vært til nå etc? Er jeg for hårsår? Hva svarer man?
Først fikk jeg kommentarer som "nå må du passe på å spise grønnsaker også", "det er viktig å bevege seg" ol. Så fikk jeg høre "du vet at det er vanskelige å ta av etter fødselen så du bør passe på nå". Har også blitt kalt en oppblåst hval, men siste var "du må passe på at du ikke trenger å bli hentet ut med løfteheis når dagen (fødselen) kommer", da jeg tok mitt andre kakestykke på morsdag. Jeg har pcos og var overvektig før jeg ble gravid og har lagt på meg noe etter fordi jeg ikke kan bruke medisinene mine men jeg har helt ærlig aldri vært mer glad i magen min enn nå, så det er veldig sårt å høre at jeg ikke har noen grunn til å være det