Kommentarer på gravid kropp

Bkno1525810

Flørter med forumet
Er så lei av kommentarer om hofter, pupper, stor mage. Er dette normalen? Jeg er normalvektig og har lagt på meg mindre enn gjennomsnittet/ helt gjennomsnittlig men får likevel kommentarer. Kjenner jeg gruer meg til større sammenkomster der kroppen min ofte blir tema. Har ikke mere lyst å snakke om kroppen min nå enn til vanlig. Ubehagelig å føle at jeg blir studert. Er ikke vant med slike kommentarer hjemme. Skal folk si noe/ ønsker de å snakke om graviditeten kan de heller spørre om hvordan formen er, si du ser fint ut, hvordan har graviditeten vært til nå etc? Er jeg for hårsår? Hva svarer man?

Enig med deg! Samme problem her.. ikke lagt på meg så mye på vekten, men klart mage og pupper har blitt vesentlig større. Får kommentarer som: oi, du er diiiger! Hvordan skal dette gå?, ou, du er vel fødeklar nå du?, er du sikker på at det ikke er to? Osv..

Jeg er vanligvis ikke en som bryr meg om sånne kommentarer, men nå er alt litt sårt og jeg kjenner litt på det.

Det virker som om det er fritt fram så lenge man er gravid :shifty: Først fikk jeg kommentarer som "nå må du passe på å spise grønnsaker også", "det er viktig å bevege seg" ol. Så fikk jeg høre "du vet at det er vanskelige å ta av etter fødselen så du bør passe på nå". Har også blitt kalt en oppblåst hval, men siste var "du må passe på at du ikke trenger å bli hentet ut med løfteheis når dagen (fødselen) kommer", da jeg tok mitt andre kakestykke på morsdag. Jeg har pcos og var overvektig før jeg ble gravid og har lagt på meg noe etter fordi jeg ikke kan bruke medisinene mine men jeg har helt ærlig aldri vært mer glad i magen min enn nå, så det er veldig sårt å høre at jeg ikke har noen grunn til å være det :sad010

Så utrolig unødvendig å komme med sånne kommentarer. Tenker du kan si fra om at det er ugreit så forhåpentligvis gir de seg.

Jeg har heldigvis ingen rundt meg som kommenterer kropp, men ser at det er dessverre ikke normalen. Når det er sagt så er det normalt å gå opp mye eller lite, se stor eller liten ut. Mye genetikk som spiller inn her ❤️ selv legger jeg ikke så mange kilo på meg, men jeg ser jo svær ut (skylder på min manglende høyde) :hilarious:

Og @Lulilelu , det høres forferdelig ut. De som kommenterer slikt til deg bør skamme seg, du har all rett til å være stolt over og glad i magen din ❤️

Utrolig hva folk klarer å si:wideyed:

Har også fått "sikker på at det ikke er to" kommentar fra svigermor. Og noen småkommentarer om nå er det vel ikke lenge igjen. Så du er ikke alene om det er en liten trøst. Har ikke noen gode svar tilbake, blir alltid litt satt ut når noen kommenterer slik.

Så frekke folk er! Jeg har ikke fått så mange kommenterer enda. Uten om en nær venn av meg som sa «så feit du har blitt» med en tullete tone. Jeg er helt normalvektig, så tar meg egentlig ikke så nær av det. Men jeg syns det fortsatt er upassende å si sånt.

Vi skal bli STØRRE og få en STOR mage. Har et barn inni der liksom i tillegg til mye annet. Er det så vanskelig for folk å skjønne.

Ikke bli lei deg og svar tilbake!

Elsker magen min, så tror ikke jeg hadde brydd meg spesielt mye om noen hadde kommet med en kommentar. Men skulle noen sagt noe jeg syntes er upassende hadde jeg gitt klar beskjed. Kan nok ha en tendens til å være litt passiv aggressiv så mulig beskjeden ikke hadde vært soleklar :wacky:

Alltid en og annen som har mangel på antenner.. ikke noe å bry seg om :) Husker jeg var litt nærtagende med nr 1.. venter nr 3 nå og kunne ikke brydd meg mindre om andre sine utsagn :laughing002

Hva med motsatt? "Du er ikke særlig stor", får jeg høre nå i uke 24. Jeg bryr meg minimalt personlig, men en fascinerende overgang til at kroppen min er noe som blir så synlig og interessant for andre skulle gjerne hatt større mage,men regner med det kommer!

Syns det er veldig spesielt at en graviditet gjør at så mange skal ha en formening om «rett» og «galt» med kroppen min. Har ingenting imot de som sier det med gode intensjoner, f.eks. å kommentere at de synes jeg er fin, men å få kommentarer om «oi, den er såpass stor ja» er bare veldig unødvendig. Blir litt ekstra lett såret også for tiden merker jeg.

Back
Topp