Kommentarer om din graviditet

Sånn som dette er det jo ikke lov å si :eek: Det er jo diskriminerende :eek:
Ja, det føles jo litt slik "at kom arbeidslyst å treng deg på, her skal du motstand finne" men har liksom så mye å gjøre at kan ikke dra den helt ut heller. Nå har det nettopp sluttet en annen person pga. konflikter her på jobb med samme fagleder, så da kan jo liksom ikke jeg også bare "flippe ut"

Men hver dag jeg pakker sakene og drar hjem føles skjønt! :) Gleder meg til perm!

Jeg får spørsmål hele tiden : når kommer babyen?
Jeg svarer:
i august
De svarer:
Så er du sååååå stor nå oi oi stakkars deg
eller:
sikker på at det ikke er flere?

Jeg tror mange kommer med rare spørsmål og utsagn for å starte en samtale. Veldig enig i at det kommer mange rare spørsmål.

Sist jeg var gravid i 7 mnd presterte en i klassen min å spørre om jeg virkelig var gravid for magen var så liten. Da jeg var innom sykehuset for sjekk rett før fødselen ble også den lille magen min ivrig kommentert. Det er litt rart i og med at jordmødre sikkert ser står normalvariasjon i mager. Alle skulle også kommentere at han kom til å bli kjempeliten pga magen min, men det ble han ikke. 3500 og 51 cm
Oi, kan forstå at folk flest kanskje lurer litt på hvor magen blir av, men jordmødre??!! :O Forventet meg mer av jordmødre, gravide og babyer er tross alt jobben deres

Jeg er personlig ikke glad i noen kommentarer om dagen!

"Oi, så stor magen har blitt"
Nei, den har ikke det. Jeg er liten, liten sa jeg!!!

"Jeg kan ikke se magen din enda!"
Den er HÆÆÆÆÆÆÆR, ser du ingenting eller?

"Er det gutt eller jente?"
NEI, det er en frisk baby!!!!

Jeg er ikke så hissig når jeg svarer, jeg tenker det mer enn jeg sier det hehe :)

Jeg er personlig ikke glad i noen kommentarer om dagen!

"Oi, så stor magen har blitt"
Nei, den har ikke det. Jeg er liten, liten sa jeg!!!

"Jeg kan ikke se magen din enda!"
Den er HÆÆÆÆÆÆÆR, ser du ingenting eller?

"Er det gutt eller jente?"
NEI, det er en frisk baby!!!!

Jeg er ikke så hissig når jeg svarer, jeg tenker det mer enn jeg sier det hehe :)
Samme her, svarer litt senere enn vanlig for jeg har skadet personen på 15 ulike måter i hodet mitt før jeg svarer :)

Fikk en annen kommentar idag som ikke irriterte meg, måtte bare le egentlig :) Var hos jordmor igår og hun henviste meg til legen for å ta blodprøver for å sjekke lever verdier pga utslett og kløe. Så jeg kommer inn å forklarer at jordmor ville sjekke opp om det kan være svangerskapskløe, også svarer hun : "Er du gravid eller?" .....

I dag..."ja, der kommer du vaggende...hehe" og "hvorfor er du sykemeldt, hva feiler det deg?!" (Sett inn all muligens banneord som for gjennom hodet mens jeg prøvde å smile). a) jeg vagger ikke...jeg har problemer med bekkenet og shit happens! b) det har du fanden (unnskyld språket) ikke noe med!! Sintefjes!! Argh!

Samme her, svarer litt senere enn vanlig for jeg har skadet personen på 15 ulike måter i hodet mitt før jeg svarer :)

Fikk en annen kommentar idag som ikke irriterte meg, måtte bare le egentlig :) Var hos jordmor igår og hun henviste meg til legen for å ta blodprøver for å sjekke lever verdier pga utslett og kløe. Så jeg kommer inn å forklarer at jordmor ville sjekke opp om det kan være svangerskapskløe, også svarer hun : "Er du gravid eller?" .....
Hehehe må jo begynne å lure på om de følger med noen ganger! :p

I dag..."ja, der kommer du vaggende...hehe" og "hvorfor er du sykemeldt, hva feiler det deg?!" (Sett inn all muligens banneord som for gjennom hodet mens jeg prøvde å smile). a) jeg vagger ikke...jeg har problemer med bekkenet og shit happens! b) det har du fanden (unnskyld språket) ikke noe med!! Sintefjes!! Argh!
Forstår deg godt, jeg har skadet personen på 20 ulike måter i hodet mitt før jeg svarer.. :) du er ikke den eneste som er lei og irritert tror jeg :(

Idag presterte min egen samboer å komme med en forjævlig kommentar (beklager språket)...
Jeg var på en tur på kjøpesenteret igår for å se etter ting til skatten, og etter å ha gått rundt på flisegulvet i et par timer der så endte jeg opp sengeliggende pga bekkenløsning.. Og idag så kom han å spurte om jeg kunne kjøre en tur på butikken mens han gikk tur med hundene, nei, svarte jeg, jeg har vondt og har ingen planer om å kjøre til butikken for å kjøpe snus til han! Da presterer han å svare "du er jo ikke handikappet selvom du er gravid, hvordan skal du klare å være mamma på fulltid når du blir helt inhabil av litt ryggsmerter?".... Merker det koker inni meg, skulle så inderlig ønske at mennene kunne kjenne hvordan det kjennes ut noen ganger

Last edited:
Idag presterte min egen samboer å komme med en forjævlig kommentar (beklager språket)...
Jeg var på en tur på kjøpesenteret igår for å se etter ting til skatten, og etter å ha gått rundt på flisegulvet i et par timer der så endte jeg opp sengeliggende pga bekkenløsning.. Og idag så kom han å spurte om jeg kunne gjøre en tur på butikken mens han gikk tur med hundene, nei, svarte jeg, jeg har vondt og har ingen planer om å kjøre til butikken for å kjøpe snus til han! Da presterer han å svare "du er jo ikke handikappet selvom du er gravid, hvordan skal du klare å være mamma på fulltid når du blir helt inhabil av litt ryggsmerter?".... Merker det koker inni meg, skulle så inderlig ønske at mennene kunne kjenne hvordan det kjennes ut noen ganger
Ooo...hahahaha...DEN kommer han til å angre på!!! :o :p Håper han fikk en gigaripe etter den kommentaren!

Ooo...hahahaha...DEN kommer han til å angre på!!! :o :p Håper han fikk en gigaripe etter den kommentaren!
Nja, jeg liker heller å plage han i stillhet :) Så jeg gikk en tur på "do", og gjemte unna lommeboka hans så han ikke får kjøpt snus. Nå sitter han omtrent i fosterstilling på soverommet med abstinenser for snusen er tom. Har ikke planer om gi tilbake bankkortet med det første heller, nå skal han faen i meg få kjenne på det! Hvem vet, kanskje han klarer å slutte å snuse også? :)

Nja, jeg liker heller å plage han i stillhet :) Så jeg gikk en tur på "do", og gjemte unna lommeboka hans så han ikke får kjøpt snus. Nå sitter han omtrent i fosterstilling på soverommet med abstinenser for snusen er tom. Har ikke planer om gi tilbake bankkortet med det første heller, nå skal han faen i meg få kjenne på det! Hvem vet, kanskje han klarer å slutte å snuse også? :)
Må svare på min egen kommentar her jeg... Fordi min "kjære" samboer klarte å skrape frem hele 80kr fra lommerusk og dro ned på butikken og spurte hvor mye den billigste snusen de hadde kostet og tror du faen ikke han får en boks med snus gratis for den gikk ut på dato for to dager siden!? Så ikke bare fikk han snusen sin, han kjøpte også brus og godteri og han presterte bare å kjøpe ting jeg ikke liker...

Må svare på min egen kommentar her jeg... Fordi min "kjære" samboer klarte å skrape frem hele 80kr fra lommerusk og dro ned på butikken og spurte hvor mye den billigste snusen de hadde kostet og tror du faen ikke han får en boks med snus gratis for den gikk ut på dato for to dager siden!? Så ikke bare fikk han snusen sin, han kjøpte også brus og godteri og han presterte bare å kjøpe ting jeg ikke liker...
Herregud, dette hadde gitt meg helt angst :o Han skal jo være din beste støtte nå...
Men må le litt av at du faktisk gjemte lommeboken hans og han allikevel sikkert kom hjem fra butikken med det største smilet!

Håper det er greit at jeg ler av andres lidelse??? Det er litt komisk når man ser det utenfra, og aller mest komisk fordi det likså godt kunne vært oss! :D

Håper det er greit at jeg ler av andres lidelse??? Det er litt komisk når man ser det utenfra, og aller mest komisk fordi det likså godt kunne vært oss! :D
Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte så jeg skjønner deg veldig godt :)

Hahahaha...Thihihi :p Sorry...men, er komisk!! :D Når det er ute av systemet...han hadde fått seg ei ripe (eller fem) hadde det vært meg! Han skal være din støtte og ta vare på deg!! (Sint smilefjes)

Mulig jeg er litt hårsår, men her om dagen snakket fagleder om gravidtet på en rar måte. Det ble nettopp ansatt en ny dame på jobb, og hun ble gravid like etterpå. Da hadde jeg også nettopp annonsert ar jeg er gravid. Nå skal det sies at set ikke burde komme som endt sjokk på arbeidsgiver siden vi tidligere var inne i en prøverørsprosess og de kjente til mislykket forsøk. Bare et under at det plutselig ordnet seg av seg selv.

Lederen sa forrige uke at neste ansettelse sulle være en mann, for hun orket ikke mer gravide damer :( Litt kjedelig å få den slengt i fjeset når jeg har vært ærlig om alt vi har vært gjennom, og hun også betrodde i den tida at hun selv hadde vært gjennom mange forsøk som ung men det aldri ordnet seg. Kanskje hun lederen sa det for morsomt dette med "gravide damer på jobb" men jeg tok meg nær av det. Lurer på om "skoen trykker" et annet sted på henne, nå når hun er i 50-årene og aldri ble mamma. Føler hun blir mer og mer "grinebiter" og misfornøyd med alt vi gjør. Veldig slitsomt, men jeg kan jo ikke kle meg inne i store sekkete klær sånn at hun ikke skal se magen min. Vil jo virkelig ikke såre henne bare med mitt nærvær, men i det siste så gjør hun det med meg. Vanskelig situasjon, og har fortsatt 2-3mnd igjen før jeg tar ferie og deretter perm. Nå skal det sies at hun ikke er min personalleder, men kun fagleder, så alt med perm mm snakker jeg en annen om.

Jeg ble forbigått til en lederstilling jeg ble bedt om å søke på av sjefen og eneste begrunnelsen jeg fikk var at det var klart de tenkte på at jeg var gravid. Vedkommende som fikk stillingen fremfor meg var ikke ønsket av noen i utgangspunktet, men graviditet er vist bråstopp for arbeidsgiver. Så det er tydelig at det er tema selv om det ikke er lov å ta med i vurderingen og i alle fall ikke si.

Back
Topp