Kommentarer og uønsket magetafsing

Chloé

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
I barnehagen til sønnen min jobber det noen tankeløse mennesker. En er helt vill hver gang hun ser meg og skal på død og liv både ta og kommentere magen hveeeer gang, sånn som i dag så sa hun "oi så stor du er, du blir jo bare større og større du!" mens hun prøver å klappe meg på magen. Jeg svarte ganske tørt at det er kanskje ikke så rart... Og da presterte en mannlig ansatt i Bhg som hørte dette, og si halvt leende "du må da klare å gå forbi kakebordet......" Jeg trodde et øyeblikk jeg hørte feil, ble så sjokkert.
Overreagerer jeg eller er det vel drøyt med sånne kommentarer? Hva gjør dere andre som opplever kommentarer og plagsom magetafsing? Jeg er en person som ikke liker klemmer og kroppskontakt med andre enn kun mine kjære, og jeg føler det som et overtramp når noen gjentatte ganger tar på magen min... Burde jeg si fra eller er jeg helt dust da?

Har angst for å bli berørt, tilogmed min samboer må spørre før han skal kjenne etter sitt eget barn. Det er noe som heter intimsoner, enten man er gravid eller ikke. Har allerede smekka til ei godt voksen (nærmere 70 år gammel) dame som jeg har møtt to ganger før, strøk meg over magen. Har ikke dårlig samvittighet!

Ville sagt grundig ifra, man skal virkelig ikke finne seg i ting man er ukomfotable med!

Føler meg streng og sur til tider, men føler jeg må passe ekstra på meg selv nå både psykisk og fysisk!

Herregud:eek: enkelte er bare utrolig! Synes du har all rett til å si ifra! Rart hvordan dette med gravidmager og hvordan det blir allmennseie. En kollega av sambo spurte hvor langt jeg var på vei der jeg svarte ca 5/6 mnd. Hun måpte og sa"herregud da er du stor, er du sikker på at det bare er 1??" har heldigvis sluppet unna magetafsing, aner ikke hvordan jeg hadde reagert viss noen hadde komt bort å tafset. Jeg har sterke intimsoner når det kommer til folk jeg ikke kjenner.

Min tanke er at gravide er så ufattelig sensitive for kommentarer! Folk sier sjeldent ting for å være slemme.. Gled deg over magen din og vær stolt over å bære frem en liten skjønnhet! Folk sier mye rart i mangel på noe annet å si:-)

Det handler ikke bare om hva folk sier, men hva noen får seg til å gjøre! Det er sikkert en god tanke, men å gå rundt å ta på andres mager er helt uakseptabelt. Hittil er det bare noen kjente som har gjort det til meg, og det er greit, men kommer det fremmed hånd blir det et realt klask på den hånda ;)

Min tanke er at gravide er så ufattelig sensitive for kommentarer! Folk sier sjeldent ting for å være slemme.. Gled deg over magen din og vær stolt over å bære frem en liten skjønnhet! Folk sier mye rart i mangel på noe annet å si:)

Sier meg ganske enig i denne , angående kommentarer som den med kakebordet. Her preller alle kommentarer om hvor stor jeg er, at jeg er tjukk, at jeg har spist noe jeg ikke tålte osv rett av, og jeg kan godt tulle med slikt selv også.....

Gjør meg ingenting at kjentfolk legger hånden på magen min heller, men har aldri opplevd at ukjente har gjort det og tenker at det nok kunne vært ubehagelig, så akkurat den magetafsingen tenker jeg det må være lov å sette ned foten for! :-) Neste gang får du svare tilbake med at "ja, men det blir jo jammen du også", så kanskje det blir slutt..... ;)

Herregud altså, folk! Jeg hadde blitt skikkelig forbanna om noen (fremmede, ikke kjente) kom med slike kommentarer og skulle gnukke på meg i hytt og gevær.

Men når det kommer til folk på jobb, bekjente, venner og familie så er jeg ganske åpen og veldig selvironisk. Jeg ble ENORM allerede i uke 14, så kommentarene lot ikke vente på seg, selv om det alikevel var ganske få av de, og slett ikke slemme (sammenliknet med hva det virker som om andre her har fått).

Men jeg spøkte (og spøker fremdeles) mye med det, og tar alt med en enorm kopp humor. Det hjelper jo det også, så blir man ikke så veldig såret når man selv sier "gravid? Neida, jeg er bare blitt skikkelig feit!" med et digert glis. Da skal alle avvæpne meg med "Åååh nei du, du er gravid! Du er SÅ fin!!" Hah hah.... Funker så bra ;)

Min tanke er at gravide er så ufattelig sensitive for kommentarer! Folk sier sjeldent ting for å være slemme.. Gled deg over magen din og vær stolt over å bære frem en liten skjønnhet! Folk sier mye rart i mangel på noe annet å si:-)
Ja, gravide kan være ufattelig sensitive ovenfor kommentarer. Jeg er det. Jeg er glad for at lille i magen har der bra, men jubler ikke over at kroppen min endres, vokser og dras i alle retninger fordi. Det er ikke alle som tenker slik og jeg synes det går ann å ta hensyn og kanskje formulere seg litt forsiktig i hva man sier.

Har varslet slekt og venner at jeg ikke går å tafser på dem til daglig, og ikke vil bli tafset på eller kommentert selv pga litt komplisert fortid som gjør at jeg ikke vil høre at folk legger merke til min kropp og dens forandring. Lykke til :-)

Noen ganger har jeg nesten lyst til å ta på magen til alle de som tar på min uten å spørre først bare for å se hvordan de reagerer :p

Er akkurat som deg, liker ikke nærhet og kroppskontakt utenom mine kjære.
Kjære vene jeg hadde blitt piss forbanna av den kommentaren til den mannlige assistenten :wtf: :stop: Men hva jeg skulle svart tilbake, det aner jeg ikke... Det er sånt som man ALLTID kommer på etterpå :hilarious:
Kanskje noe som "Er nok mer en baby der inne enn kaker" :wacky: Og hvis han hadde vært litt "rund" selv så kunne man jo sagt "Godt det er flere av oss som ikke klarer gå forbi kakebordet da", med litt latter i stemmen :p Litt slemt kanskje, men folk behøver da ikke å kommentere så fælt! :shifty: :happy: :facepalm:
Jeg har begynt å trekke meg litt forsiktig unna når jeg ser at det kommer små hysteriske "ukjente" damer med hendene flaksende mot meg, og det har funket til nå ihvertfall ;)
Er utrolig beskyttende på magen! :wideyed: :shy: :Heartpink

Bryr meg ikke om verken kommentarer eller magetafsing, men har ikke vært så mye plaget med det heller da. Folk gjør de jo som oftest ikke for å være ekle, de vil vel bare vise en slags oppmerksomhet :)

Takk for innspill :-) Er forsåvidt enig i at gravide kan ta seg for nær av kommentarer, men jeg har aldri opplevd dette med ukjente så ble veldig paff. I tillegg har jeg denne gangen hatt litt vanskelig for å bli komfortabel med min raske vektoppgang (12 kg hittil) og må vel innrømme at den kommentaren fra en ukjent ung mann svei litt. Han mente det som en spøk ja og slett ikke for å være slem. Men det er hva folk får seg til å spøke med bare fordi man er gravid, jeg har problemer med.
Men til det jeg mener rett og slett er tafsing, det er langt over min intimgrense. Tror jeg kommer til å si fra neste gang!

Er akkurat som deg, liker ikke nærhet og kroppskontakt utenom mine kjære.
Kjære vene jeg hadde blitt piss forbanna av den kommentaren til den mannlige assistenten :wtf: :stop: Men hva jeg skulle svart tilbake, det aner jeg ikke... Det er sånt som man ALLTID kommer på etterpå :hilarious:
Kanskje noe som "Er nok mer en baby der inne enn kaker" :wacky: Og hvis han hadde vært litt "rund" selv så kunne man jo sagt "Godt det er flere av oss som ikke klarer gå forbi kakebordet da", med litt latter i stemmen :p Litt slemt kanskje, men folk behøver da ikke å kommentere så fælt! :shifty: :happy: :facepalm:
Jeg har begynt å trekke meg litt forsiktig unna når jeg ser at det kommer små hysteriske "ukjente" damer med hendene flaksende mot meg, og det har funket til nå ihvertfall ;)
Er utrolig beskyttende på magen! :wideyed: :shy: :Heartpink

Haha godt å høre vi er fler :p Jeg prøver samme taktikken med å trekke meg tilbake, men hun i bhg gir seg liksom ikke.

Har angst for å bli berørt, tilogmed min samboer må spørre før han skal kjenne etter sitt eget barn. Det er noe som heter intimsoner, enten man er gravid eller ikke. Har allerede smekka til ei godt voksen (nærmere 70 år gammel) dame som jeg har møtt to ganger før, strøk meg over magen. Har ikke dårlig samvittighet!

Ville sagt grundig ifra, man skal virkelig ikke finne seg i ting man er ukomfotable med!

Føler meg streng og sur til tider, men føler jeg må passe ekstra på meg selv nå både psykisk og fysisk!

Jeg føler også et sterkt behov for å beskytte meg selv psykisk og fysisk som gravid pga jeg føler meg mer sårbar og frynsete. Godt å høre jeg ikke er alene om det :-)

Hehe ja eg kjenner at eg kan bli litt irritert på alle som trur eg snart skal føde fordi eg er så stor! I dag var det en som trudde eg hadde gått ut i permisjon Men mest moro då :)

Back
Topp