Kommentarer fra samboer

Håperpåtre

Flørter med forumet
Hei.
Jeg er 37 uker på vei og har lagt på meg rundt 20 kilo og veier nå ca 75 kg. Det samme gjorde jeg sist og alt forsvant i løpet av et halvt år så jeg stresser ikke med det.. Men i dag så slenger samboer en kommentar og prøver sikkert å være morsom. Er det sånn at folk hyler når de ser deg eller? Du er jo så diger....Sier han og ler...
Merker jeg faktisk blir skikkelig lei meg... mest fordi samboeren er så barnslig og umoden tror jeg.. jeg vil ikke ha en samboer som oppfører seg sånn kjenner jeg.. mulig jeg er skikkelig hormonell, men går og tenker og irriterer meg over den kommentaren... han har selvfølgelig glemt de allerede og tar jeg det opp får jeg bare høre at jeg er så nærtagen og sart og at han selvfølgelig ikke mente noe med det.
Er det jeg som er prippen og humørløs? Hva hadde du tenkt om en sånn kommentar?
 
Min hadde fått seg en skikkelig biter tilbake om han sa noe sånt :wacky:
 
Hadde min sagt noe sånt, så hadde jeg funnet noe å si om han og ledd rått. ;)
 
Husker samboer kommenterte hvor store låra mine hadde blitt i forrige svangerskap. Da satt jeg ute og solte meg i badedrakt. Jeg tåler dårlig kommentarer som går på kroppen min:wacky: Selvtilliten er så dårlig fra før av og jeg er ikke så veldig glad i å legge på meg. Selv om gravidkiloene er borte for lenge siden, så har jeg ikke glemt kommentaren. Jeg har også en umoden samboer som i tillegg nekter for ting han har sagt. Veldig irriterende!
 
Jeg klarer ikke engang forestille meg at mannen min skulle si noe slikt. Det er helt utenkelig.
 
Hadde mannen min kommentert noe sånn til meg hadde jeg gitt beskjed tilbake; gravid og hormonell eller ikke :). Tenker fordi vi er gravide og dermed opplever vektoppgang trengers det ikke å være "greit" å spøke med allikevel (skal sies at jeg selv har utrolig dårlig selvtillit når det kommer til kropp og vekt så hadde blitt utrolig såret og lei meg om mannen min hadde kommentert noe på det selv om det for han bare var en spøk - noen tåler slike spøker bedre enn andre da). Selv sliter jeg med å få av de ekstra kiloene etter 3 tette svangerskap så mannen hadde ikke vært noe populær her i hus med en slik kommentar ihvertfall
 
Da hadde jeg eksplodert tror jeg. Gitt klar beskjed om at sånn kommentarer er veldig sårende. Nå har jeg heldighvis aldri opplevd det fra samboer. Men fikk flere magekomentarer under graviditetene som var sårende. Med nr 1 klarte jeg ikke svare tilbake, men med nr 2 og 3 gjorde jeg det.
 
Så utrolig sårende å få slike kommentarer, også fra samboeren din?:eek: For en idiot som ikke tenker lenger enn til nesa si:shifty: Jeg hadde også blitt ordentlig lei meg, men heldigvis er min samboer såpass voksen og en gentleman( vi fikk får første når han var 19 år, men han var 18 år da jeg ble gravid). Lei meg for at din samboer ikke er så omtenksom akkurat. Sender deg en stor klem:Heartred
 
Takk for mange støttende ord! Jeg vet at han er umoden og barnslig til tross for at han er i 30-årene, og det er vel egentlig det som gjør meg mest skuffa.. At han ikke er mer voksen og moden.. men er kanskje en del menn som er sånn.
Han har alltid manglet filter har han sakt selv så han er vel til en viss grad klar over at han kan si dumme ting av og til..
Jeg har iallefall klart å legge kommentaren bak meg nå og håper det er lenge til neste gang han kommer med noe nytt og tankeløst ... Var godt å få ut frustrasjonen og få støtte fra dere fine folk! Tusen takk!:Heartred
 
Takk for mange støttende ord! Jeg vet at han er umoden og barnslig til tross for at han er i 30-årene, og det er vel egentlig det som gjør meg mest skuffa.. At han ikke er mer voksen og moden.. men er kanskje en del menn som er sånn.
Han har alltid manglet filter har han sakt selv så han er vel til en viss grad klar over at han kan si dumme ting av og til..
Jeg har iallefall klart å legge kommentaren bak meg nå og håper det er lenge til neste gang han kommer med noe nytt og tankeløst ... Var godt å få ut frustrasjonen og få støtte fra dere fine folk! Tusen takk!:Heartred
Det å mangle filter er jo ikke en unnskyldning for å være frekk og ikke gidde å lage filter :(
 
Mannen min hadde ALDRI sagt noe slikt. På hvilken måte er det morsomt? Og for hvem? Jeg hadde eksplodert, og det synes jeg også at alle som får slike kommentarer har sin fulle rett til.

Det beste du gjør er å snakke med han når han kommer med slike kommentarer, og fortelle han hvordan han får deg til å føle deg. Håper du slipper å høre slikt tull noen gang igjen:Heartred
 
En ting er å komme med en spøk, og le litt. Men man kommer ikke med en skikkelig stygg stikker! Er jo forskjell på hva man sier og ikke sier.
Jeg er gravid i uke 28 +5 og dette er andre gangen jeg bærer fram et barn. Nå denne gangen er jeg større, føler jeg xD
Mannen min sier ikke noe stygge kommentarer annet enn at han sier " nå begynner det å komme seg her". Men det er ikke en stygg kommentar som denne du fikk.

Han sier at det er jo heilt normalt å legge på seg. Om det er mye eller lite så er dette normalt. Normalt å føle seg som en flodhest også. For det gjør jeg ❤ hehe, kg smokker på kroppen bare ved å se på en sjokkisbit :laughing025
Men nå bryr jeg mæ ikke om hvor stor jeg blir. Bare den kommer ut fort som f når det er klart. Så blir jeg glad , da starter stresset med babyen som trenger alt ❤❤❤ hehe
 
Takk for mange støttende ord! Jeg vet at han er umoden og barnslig til tross for at han er i 30-årene, og det er vel egentlig det som gjør meg mest skuffa.. At han ikke er mer voksen og moden.. men er kanskje en del menn som er sånn.
Han har alltid manglet filter har han sakt selv så han er vel til en viss grad klar over at han kan si dumme ting av og til..
Jeg har iallefall klart å legge kommentaren bak meg nå og håper det er lenge til neste gang han kommer med noe nytt og tankeløst ... Var godt å få ut frustrasjonen og få støtte fra dere fine folk! Tusen takk!:Heartred
Min er i 40-årene:rolleyes: Han bare er sånn dessverre. Må kommentere ting hele tiden.
 
Uff kjedelig med sånne kommentarer. Mannen min vet at om jeg ikke tåler sånne dumme kommentarer så får han seg en lusing. Verre med andre folk faktisk. Kan ikke slå laus på bekjente som nevner at man er blitt stor. Hadde ei som ikke klarte å holde kjeft gjennom mitt svangerskap, nekta lenge å sende henne bilde av meg å sa det var fordi jeg ikke ville høre hvor feit jeg var. Når hun ikke gav seg sendte jeg bilde. Ikke noe koselig opplevelse. For ja jeg var stor, men man må ikke si noe, jeg er faktisk klar over det selv, jeg så meg selv hver dag. Ikke kan jeg be henne holde kjeft heller. Nå etter at ungen ble født å jeg sender bilder av han, så får jeg beskjed at han er stor. Så har sluttet å sende bilder av både meg å han nå. Han skal ikke lide fordi hun har et vektproblem.
 
Mannen min hadde ALDRI sagt noe slikt. På hvilken måte er det morsomt? Og for hvem? Jeg hadde eksplodert, og det synes jeg også at alle som får slike kommentarer har sin fulle rett til.

Det beste du gjør er å snakke med han når han kommer med slike kommentarer, og fortelle han hvordan han får deg til å føle deg. Håper du slipper å høre slikt tull noen gang igjen:Heartred

Ja, jeg burde nok uansett si ifra neste gang! Denne gangen fikk kommentaren gå, jeg ble så satt ut, men skal gi beskjed neste gang om at han får tenke seg litt bedre om..

Når jeg har sagt ifra tidligere går han stort sett rett i forsvar og mener det er jeg som er nærtagen.. "Må jo tåle en spøk lissom" mener han... Så det går ikke så langt inn.. og sier jeg at jeg synes han er barnslig/umoden får jeg slengt tilbake at jeg er en gammel kjedelig kjerring... Så det blir lite konstruktive samtaler...
Utfordringen er vel at han ikke tar ansvar for det han sier/gjør og isteden skylder på noe eller noen.. Og da blir det så kjipt å ta kampen og det blir så dårlig stemning, men det er vel kanskje det som må til... igjen og igjen til han skjønner det..
 
Hei.
Jeg er 37 uker på vei og har lagt på meg rundt 20 kilo og veier nå ca 75 kg. Det samme gjorde jeg sist og alt forsvant i løpet av et halvt år så jeg stresser ikke med det.. Men i dag så slenger samboer en kommentar og prøver sikkert å være morsom. Er det sånn at folk hyler når de ser deg eller? Du er jo så diger....Sier han og ler...
Merker jeg faktisk blir skikkelig lei meg... mest fordi samboeren er så barnslig og umoden tror jeg.. jeg vil ikke ha en samboer som oppfører seg sånn kjenner jeg.. mulig jeg er skikkelig hormonell, men går og tenker og irriterer meg over den kommentaren... han har selvfølgelig glemt de allerede og tar jeg det opp får jeg bare høre at jeg er så nærtagen og sart og at han selvfølgelig ikke mente noe med det.
Er det jeg som er prippen og humørløs? Hva hadde du tenkt om en sånn kommentar?
Jeg hadde blitt så såret, og så barnslig, at jeg garantert hadde kommentert størrelsen på det han har i underbuksa.
 
Ja, jeg burde nok uansett si ifra neste gang! Denne gangen fikk kommentaren gå, jeg ble så satt ut, men skal gi beskjed neste gang om at han får tenke seg litt bedre om..

Når jeg har sagt ifra tidligere går han stort sett rett i forsvar og mener det er jeg som er nærtagen.. "Må jo tåle en spøk lissom" mener han... Så det går ikke så langt inn.. og sier jeg at jeg synes han er barnslig/umoden får jeg slengt tilbake at jeg er en gammel kjedelig kjerring... Så det blir lite konstruktive samtaler...
Utfordringen er vel at han ikke tar ansvar for det han sier/gjør og isteden skylder på noe eller noen.. Og da blir det så kjipt å ta kampen og det blir så dårlig stemning, men det er vel kanskje det som må til... igjen og igjen til han skjønner det..
Man må faktisk ikke tåle en spøk som det der.
 
Back
Topp