Kommentarer fra fremmede!

Lavendella

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Fikk høre dette nå, og måtte bare dele med dere. En venninne fortalte at hun hadde ammet på en kafé i sommer, hvor det kom bort en eldre herremann og spurte når det var hans tur..!
Jeg ble helt målløs - noe så ekkelt! (Kommentaren altså, ikke offentlig amming :facepalm:)

Tenker hvis jeg selv kommer i samme situasjon, hva i alle dager svarer man? Det er jo IKKE greit.
Hva ville dere gjort? Har dere selv opplevd ekle/kleine kommentarer i svangerskap eller barsel?

Venninnen min bare smilte kleint og stotret ut et "heh", så gikk han sin vei..

Haha! Ikke meningen å le altså, kommentaren er absolutt ikke grei! Men så latterlig kommentar:hilarious::facepalm: Jeg tror faktisk jeg hadde sett dumt på han og sagt no rart for å få han til å gå. Mennesker kan få seg til å si de rareste og mest upassende ting. Det er viktig å overse og filtrere ut dumme kommentarer, men også stå imot trakkassering om man skulle være så uheldig å oppleve det.

Har ammet to barn offentlig og aldir opplevd negative ting, men rare og upassende kommentarer har jeg fått. Har også fått veldig mange hyggelige kommentarer :happy:

Jeg ville sannsynligvis blitt helt paff og ikke sagt noe med en gang, og funnet på 100 ulike comebacks de nærmeste timene. "Jeg kan godt skjønne du blir misunnelig, for du har vel ikke fått røre pupper siden du var på denne størrelsen selv kan jeg tenke meg."

Jeg har fått masse positive kommentarer fra eldre menn og kvinner av typen «å så koselig» og «der har han det godt» også videre.

Kun en negativ kommentar fra en eldre (gammel) dame som ikke lurte på om det var ekkelt?!? Jeg ble så paff, og spurte om hva hun mente.. Selv så mente hun det at å amme offentlig var ekkelt, og lurte på om det ikke fantes noe bedre sted å mate ungen. Jeg satt forøvrig i en sofa med skriften «ammehjørnet» over;).

Jeg ville sannsynligvis blitt helt paff og ikke sagt noe med en gang, og funnet på 100 ulike comebacks de nærmeste timene. "Jeg kan godt skjønne du blir misunnelig, for du har vel ikke fått røre pupper siden du var på denne størrelsen selv kan jeg tenke meg."

Haha! Slik er jeg også. Etterpåklokskap! ☺️

Jeg har ikke fått noen kommentarer i det hele tatt, og jeg har dratt ut puppen hvor det måtte være (aldri vist pupp, men ja). Det jeg har opplevd er at folk stopper opp og skal se på baby få mat, og da står de omtrent klint oppi meg og bøyer seg over baby (intimsone, hva er det??). Og jeg blir så satt ut av det at jeg klarer ikke å si fra heller..

Nei fy søren, hadde blitt helt satt ut :o

Nå fikk jeg nesten ikke lyst til å amme offentlig.. fy så frekt!!

Nå fikk jeg nesten ikke lyst til å amme offentlig.. fy så frekt!!
Jeg får bare lyst til å amme mer offentlig. Eksponeringsterapi på folk som kommer med tåpelige kommentarer. Klarer de ikke se en baby spise, bør de spise hjemme selv og holde seg unna steder andre spiser:-)

Jeg får bare lyst til å amme mer offentlig. Eksponeringsterapi på folk som kommer med tåpelige kommentarer. Klarer de ikke se en baby spise, bør de spise hjemme selv og holde seg unna steder andre spiser:)
Helt sant :) men fy jeg hadde blitt helt satt ut og uvel av en slik kommentar tror jeg!

Back
Topp