Kommentar ved amming!

Frøya

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Eg har ingen problem å amma i offentlighet. Sitte jo ikkje akkuratt å blotte meg, men gir han distre litt vekke ifra folkemengden.

Satt på ei forholdsvis folketom ferja idag, (å amma...) då da gjekk ein voksen mann forbi. Fekk heilt tilfeldig augekontakt med han å mens han gjekk mot meg so smilte han å sa " lucky him"....
Altså heldige den babyen din so får ligga sånn å suga på puppen din?!?!
Eg blei heilt paff!

Ka e da med folk?!??

Eg har ingen problem å amma i offentlighet. Sitte jo ikkje akkuratt å blotte meg, men gir han distre litt vekke ifra folkemengden.

Satt på ei forholdsvis folketom ferja idag, (å amma...) då da gjekk ein voksen mann forbi. Fekk heilt tilfeldig augekontakt med han å mens han gjekk mot meg so smilte han å sa " lucky him"....
Altså heldige den babyen din so får ligga sånn å suga på puppen din?!?!
Eg blei heilt paff!

Ka e da med folk?!??
Noen eier ikke skamvett.. Sånn vil det alltid være. Noen menn tenker jo også kun på bryster som noe seksuelt, de ser ikke "nytten" med dem.. :/ Får se det slik at du i allefall ikke fikk beskjed om å gå på do å amme.. :)

Æsj, det syns jeg er ekkelt. :s har heldigvis aldri opplevd noe slikt! Ammet overalt, men passet på å være diskret uten å være manisk på det.

Kan vi håpe på at han mente gutten var heldig som fikk mat og kos? Kanskje det bare var en dum variant av de gamle damenes "ååå! Nå har han det godt, du".

Kan vi håpe på at han mente gutten var heldig som fikk mat og kos? Kanskje det bare var en dum variant av de gamle damenes "ååå! Nå har han det godt, du".
Det var det jeg også tenkte.
Jeg har fått den kommentaren flere ganger av damer hvor det er ment mat og kos. Menn kan da også mene det uten at vi nødvendigvis legger for mye 7 det

Nei, som sagt hadde eg augekontakt med han.. Å da smilet hans va bere ekkelt!
Men ein liten tankevekkar va da, eg ( å sikkert alle andre so amme) tenke ikkje noke seksuelt ved amming, da e so naturli!
MEN, da gjere ikkje enklelte, men då bør di og holda da for seg sjøl!

Har ikke fått noen sånne kommentarer heldigvis, men har fått mange komplimenter for å være flink som ammer :D
I starten ville jeg være veldig diskré, men nå tenker jeg bare at de som synes det er ubehagelig får se en annen vei :) orker ikke amme på do fordi noen synes det ikke egner seg å gjøre noe så naturlig som å mate ungen sin offentlig.

Men hadde en mann kommet med en slik kommentar hadde jeg kanskje blitt litt paff... Men kan jo være som folk sier, bare ment hyggelig. Noen menn ser bare ekle ut, og da er det litt å feiltolke :)

Tror han prøvde å være hyggelig men kom litt feil ut...

Tror han prøvde å være hyggelig men kom litt feil ut...
Kanskje eg øvereagerte ja, men magefølelsen, blikket og smile hans fortalte meg noke anna.. Syns da e upassande å sei sånt uansett. Hadde min pappa, samboar eller bror sagt sånt te ukjente, so hadde eg syns da va lika ekkelt egentli...

Kanskje eg øvereagerte ja, men magefølelsen, blikket og smile hans fortalte meg noke anna.. Syns da e upassande å sei sånt uansett. Hadde min pappa, samboar eller bror sagt sånt te ukjente, so hadde eg syns da va lika ekkelt egentli...

Forstår det og var du som var i situasjonen:)

Ved å bruke det uttrykket "lucky him", tror jeg det neppe var som ros til deg... :eek: Meget spesielt...
Jeg satt og ammet en gang, og da kom det en middeladrende mann forbi og sa " Det er det vakreste som er".
Det blir en litt annen kaliber igjen. ;) Jeg syntes i alle fall ikke det var ekkelt.

Hørtes grisete ut, spør du meg. Enkelte er så sære.

Back
Topp