Kommentar tråden.

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Hvilke kommentarer har du fått i forbindelse med graviditeten?

Noen er artige mens andre kommentarer kan såre, her kan du skrive hvilken som helst:)

Snakka med en av de få kollegene mine som vet om graviditeten går, og vi prata litt om vektøkning etc. jeg har gått opp 6-7 kilo allerede og det er et følsomt tema for meg. Kollegaen min nevnte at han hadde snakket med en annen kollega for et par dager siden som hadde sagt «er **** gravid eller, siden hun har lagt på seg så mye?».. Kjenner det stikker litt. Og jeg føler jeg legger merke til at alle på jobb ser at jeg har lagt på meg.. var normalvektig før så da vises det vel ekstra godt. Men samtidig prøver jeg å bare godta at dette er midlertidig, drite litt mer i hvordan jeg ser ut og drite i hva andre tenker.

Jeg turte ikke si det 'face to face'tim min mor. Skrev en tekstmelding:shy:
Fikk tilbake emojier som; :eek::inpain::dead:

Min venninne spurte om det var tull, og lurte på om jeg skulle ta abort.

Ellers har min samboers familie og venner svart meg sjokk og vantro :arghh:

Ikke mye positiv tilbakemelding å få.....men det var vi jo forberedt på :banghead:

Ikke mye positiv tilbakemelding å få.....men det var vi jo forberedt på :banghead:

Ekstrem kjedelig at folk rundt der er såpass frekk. Dette er noe sikker du og barnefar gleder masse til, og er KUN grunn til å feire livet og kjærlighet. Ikke la dem påvirke deg, ikke dem eller andre generelt! :gen014

Har fått spørsmål 3 ganger om det var planlagt eller et uhell..:shifty:

Herregud, folk altså!

Jeg er sjokkert :wideyed:
Tenker ikke folk over hva de sier?

Det er jo horribelt!! For en gjeng :eek: Heldigvis stor lykke for dere. Men helt sinnsykt å si. :wideyed:

Min mor "tvang" meg til å si det til min far i dag.
Han var vel mer lystig i kommentaren;
"Dere er jo verre enn kaninene!"

Så har jeg fått "Er det så lurt?", "Er dere sikker på det?" og "Dette må da være den siste da", alle disse fra samme person.. Vi har bare 1 fra før og ønsker oss rundt 4stk, skal bli gøy når vi venter neste:hilarious:

Min mor presterte å si; er du sikker på det er noe inni der? Jeg kan jo ikke se du har fått noe mage.»
Jeg var 12 uker, og det hjalp ikke på usikkerheten min akkurat. Utrolig hva man skal få høre:eek: var egentlig ganske godt når de dro hjem fra ferie her:p:hilarious:

En som holde på å hjelpe til med oppussing hjemme hos oss sa til meg : oi, du har vokst siden sist! Da var eg 7 uker på vei og hadde ikkje fortalt det til ungene..har fortsatt ikke mage og er 14 uker:hilarious: er slank i utgangspunktet,men var muligens litt oppblåst den perioden..syns bare det var morsomt da...

Venninen til 8 åringen sa hin dagen : No får du 3 barn!! E ikkje det LITT mye? Du skal vel ikkje få fleire ettepå ?:hilarious:

Det spørsmålet har jeg også fått, garantert fordi det er nr 7. Sist var av nav fordi jeg går på aap og skal finne ut av hvor mange % ufør jeg blir og må ut i ny praksis.. jeg følte jeg måtte lyve, ikke en god følelse i det hele tatt!

Det. Er så rart. Å spørre om :bored::bored::bored: «hva skal du bruke den informasjonen til?» må du spørre neste gang...
Ikke sant! Hvilken forskjell gjør det for folk om babyen var planlagt eller kondomet sprakk:hilarious::hilarious:

Det spørsmålet har jeg også fått, garantert fordi det er nr 7. Sist var av nav fordi jeg går på aap og skal finne ut av hvor mange % ufør jeg blir og må ut i ny praksis.. jeg følte jeg måtte lyve, ikke en god følelse i det hele tatt!
Åh ja det kan absolutt ikke være noen god følelse! Går på aap selv og er bare 8,5 mnd siden forrige ble født, kjenner jeg gruer meg til å må fortelle det til nav.. Skal egentlig prøve meg ut i jobb når minste begynner i bhg, men det blir 3 mnd før ny permisjonen starter..:oops:

Ikke sant! Hvilken forskjell gjør det for folk om babyen var planlagt eller kondomet sprakk:hilarious::hilarious:

Åh ja det kan absolutt ikke være noen god følelse! Går på aap selv og er bare 8,5 mnd siden forrige ble født, kjenner jeg gruer meg til å må fortelle det til nav.. Skal egentlig prøve meg ut i jobb når minste begynner i bhg, men det blir 3 mnd før ny permisjonen starter..:oops:
Skjønner godt du gruer deg, så synd at det skal være sånn:(
Jeg rekker ikke å komme ut i ny jobb da jeg har høyrisikosvangerskap og allerede vært noen runder på sykehus pga blødninger. Har time til fastlege på mandag og kommer til å be om sykemelding for å slenge i bordet til nav sånn at ikke de presser meg ut i arbeid akkurat nå, for det går rett og slett ikke. Hadde jeg hatt et normalt svangerskap, så hadde det ikke vært noe problem å jobbe noen måneder for å få avslutta og kommet med en konklusjon, er jo det jeg aller helst vil også, vil jo bare bli ferdig:wtf: håper virkelig du blir møtt på en god måte hos nav❤

Dette før eg òg spørsmål om! Til og emd av fremmede som kiropraktor. Syns det er utrulig freidig å spørre om, og har ikkje øvd inn et svar som passer enda. For oss var det planlagt, men føler for å sei noko som gjer at den som spør om sånt føler seg litt ille til møte, og skjønner at dette er eit privat spørsmål;)

Dette før eg òg spørsmål om! Til og emd av fremmede som kiropraktor. Syns det er utrulig freidig å spørre om, og har ikkje øvd inn et svar som passer enda. For oss var det planlagt, men føler for å sei noko som gjer at den som spør om sånt føler seg litt ille til møte, og skjønner at dette er eit privat spørsmål;)
Du får svare at ja, det var absolutt et uhell. Er ikke sikker på hvem som er faren en gang :hilarious: da får se nok hakeslepp :cool::p

Den verste jeg har fått er igrunnen ille med tanke på forhistorie.. (mor mi liker ikke mannen osv) og hun sa "venter du barn?" "Så kjekt for deg"

Kun for å såre:( jeg viste hun ikke at det såret men det gjorde jo det:schocked028:BangHead

Back
Topp