Kommentar på våketid?

*snart mamma*

Flørter med forumet
Jeg lurer på om lille snuppa har så lite våketid, har dere noen kommentarer/innspill?

- 5/6, våkner og får mat i sengen, sovner igjen
-8/9, våkner og vi står opp og hun får mat igjen. Da er hun kanskje våken en times tid hvor vi snakker/ skifter bleie osv og ligger på babygymmen.
10-11; hviler
11; nytt måltid
11-12/12:30: våketid
Ca 12-15/16; har en lang periode hvor vi er ute av leiligheten og hun sover i vognen.
16 - mating igjen og så er det mange småperioder med hviling mellom hvert måltid frem til vi legger oss mellom 22 og 24.

Føler at jeg ikke får snakket/stimulert henne så mye fordi hun må hvile så mye...

Akkurat slik har vi det å ;) Snuppa er 8 uker i dag :)

Her vi våkentid fra 16-21 ca av og på. Tilbringer mye tid på golvet etter middaged storesøster og mor får gjort litt knipeøvelser imens ;)

Slik er det med gutten vår og. Og han er snart 12 uker. Vært forkjølet i snart 2 uker, men jeg anser det som normalt igrunn.

Lulilu

Godt å høre :) Her er hun 8 uker, men godt å høre at det er flere som har det slik. Fødselen ble veldig dramatisk og hun lå en uke på intensivavdelingen, og selv om legene har sagt at hun er frisk så blir jeg av og til usikker på om hun er som babyer flest. Men tror jeg bare må innse at babyer er forskjellige, men at hun nok er helt normal.

Godt å høre :) Her er hun 8 uker, men godt å høre at det er flere som har det slik. Fødselen ble veldig dramatisk og hun lå en uke på intensivavdelingen, og selv om legene har sagt at hun er frisk så blir jeg av og til usikker på om hun er som babyer flest. Men tror jeg bare må innse at babyer er forskjellige, men at hun nok er helt normal.

Skjønner godt at du blir usikker når du hadde en turbulent start. Ikke for å gjøre deg engstelig, men jeg hadde nok selv vært ekstra på vakt hadde vår også vært på intensivavd en uke. Vår gutt hadde "bare" gulsott, så han var jo allerede fra fødsel veldig slapp og sov mye, men det kom seg etterhvert, og nå tenker jeg ikke særlig mer over det egentlig. Du er hvertfall ikke alene om pga en sovebaby :)

Lulilu

Samme her. Mini sover for det meste mellom måltidene og er kanskje våken 1-3 timer om dagen. Jeg er heldig hvis han er våken i to eller tre timer.. Jeg føler heller jeg ikke får stimulert han. Gutten min hadde gulsott i starten og var slapp den første mnd. Nå er han forkjølet. 8 uker <3

Storebror var slik i 3 mnd :) Etter det begynte han å være mer våken. Lillebror har i noen uker allerede klart å være våken halvannen til tre timer mellom lange dupper.

Bare vær flink til å snakk mye når hun først er våken:)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Back
Topp