Kommende storesøster

Bagera

Glad i forumet
Tenkte kanskje flere har morsomme babykommentarer fra kommende storesøstre/ storebrødre...? Vår datter på snart 4 syns det er helt greit å skulle bli storesøster, men hun vil ha en lillesøster. Lillebror er ikke et alternativ. Jeg minner henne på at det kan godt være at det er en lillebror som kommer, men storesøster vet råd: " da går vi bare i tryllebutikken og får dem til å trylle han til en lillesøster da, skjønner du mamma" Lett!!!?

hehehe.... min gutt er så liten så han skjønner ikke at jeg er gravid eller noe så ikke noen morsomme kommentarer fra han enda 

Hehehe, så søt! Her tror jeg egentlig ikke storebror skjønner hva det betyr at han skal bli storebror... Men han later som han forstår! Og når vi spør om han gleder seg svarer han tydelig ja. Og når vi spør om han skal lære bort alt det tøffe han kan, svarer han ja. Men når vi spør om lillebror får begynne i samme barnehage som han så er det klart nei... Jeg prøver og spørre om han kanskje er litt streng da og at det hadde vært koselig med lillebror i samme barnehage, men det er tydeligvis uaktuelt.. Det er helt greit at mamma og pappa blir mamma og pappa for lillebror også, men å dele barnehage; uaktuelt! ;) Har spurt flere ganger, men får de samme svarene hver gang. Stabeistet mitt :)

Vi har ikke presentert det for han ennå.. tenker det er så lenge til ennå, og jeg har ikke fått noe babymage.. så like greit å vente.. 

Men vi har en liten en som har mange sterke meninger, så de vil nok komme her i hus også etterhvert :D For husfredens del er det best om vi får ei jente som ikke er spesielt interessert i biler og andre kjøretøy.. for mini er ikke spesielt glad i å låne vekk sine :D

Mine barn er jo så store, så gleder seg på en annen måte.
Men de har da opplevd 2 ganger missed abortions og, med kjøring til sykehuset og en gråtende mamma, så det første de spurte var; skal denne ikke dø?
Tja, barn er ærlige....
Men nå har jeg jo kommet lengre en før, så de spør om bildene her på BV, hvor stor babyen er og når den kommer. Tror gutten min ønsker seg en lillebror og jenta mi en lillesøster, logiske tanker synes jeg.
Jeg har ingen følelse på hva det blir så det blir spennende! Også når babyen er der blir det spennende hvordan de reagerer på det, jenta mi kan føle seg mindre elsket noen ganger, og sier da: dere elsker bare lillebror! jeg elsker dem selvfølgelig like mye, men sånn er hun bare.
Jeg håper hun ikke blir for misunnelig, for jeg har veldig lyst å ha dem med med så mest mulig!

Her fikk storesøster på 6 år vite det for to dager siden. Første kommentaren var "er det sant mamma!!!??? Ååå, det blir så artig med en ny baby!"
Neste kommentar var "jeg skal fortelle det til alle i klassen min i morgen".

Minstemann på snart 2 1/2 år skjønner ikke så mye tror jeg. Men når jeg sier at mamma har baby i magen så kikker han søtt på magen, klapper litt på den og sier "mamma har baby i magen, stakkar babyen". hehe. Så han skjønner vel litt, når han bare vil. :-)

De er så søte. Mammahjertet mitt smelter bare jeg skriver det her.

emoticon 

Samme her Da vi fortalte det til snuppa ble hun veldig glad for at hun skal bli storesøster. Har ventet lenge på det. Hun har også bestilt seg en lillesøster. Sier til henne at vi blir fornøyde uansett hva vi får og at vi heller ikke kan velge dette. Det viktigste er at babyen har det bra

Så søte storesøsken dere har :)

Min blir ikke to før om noen måneder enda og skjønner ikke dette... Når jeg spør han hva det er jeg har i magen så får jeg som regel "pappa", "farmor" eller "farfar" som svar ;) 

Eldstemann på 7 år sa en dag "Pappa.... har du hatt tissen din borti mamma sin tiss...?"

Haha, han  spurte for en god stund siden hvordan barn blir til, og da har jeg svart at man må ta tissen borti hverandre.. jeg visste helt hva jeg skulle si, men da var det det jeg svarte.

Back
Topp