Kommende storesøsken

lilletitti

Gift med forumet
Dere som har barn fra før (som er såpass store at de skjønner): har dere fortalt om babyen i magen? Evt når planlegger dere å gjøre det? Her har vi ikke sagt noe ennå, men om alt er bra på ul på tirsdag forteller vi det:) gleder meg for de ønsker seg veldig en baby, og snakker ofte om det:)

Vi venter med å si noe til hu. Det er sambo sin datter fra tidligere så vi vil ikke at hu skal røpe noe til mora si;)

Vi har sagt det til storebror, men  venter litt med å fortelle det med lillemor.

Vi har en sønn som blir 3 år på nyåret, og vi har sagt at det bor en baby i magen til mamma.
Men han skjønner ikke så mye av det. Så lenge babyen ikke skal ha senga hans når den flytter hit, sa han :) Jeg sa nemlig at han skulle få ny seng når babyen kom. Det var ikke aktuelt :P

eg har en som blir 5 hun vet det. hun spør om å få høre hjerte til babyen hele tiden. har kjøpt sån doopler.

så har en en gutt som e 2. han sier det e baby i magen til mamma men han kjønner vel ikke så mye mer enn det.

Har ei på litt over 1 1/2 år som kaller magen min baby. Innimellom når vi har kveldskos skal hun nusse eller kose magen. Men her om dagen så hun på sin egen mage å sa baby. Så hun har nok ikke skjønt det.. Hehe. Men moro likevel. Skal på ul 4 januar. Veeeldig lyst å ta hun med så hun får sett det med egne øyne. Men på lapp fra sykehuset står det at barn helst ikke skal være med. Hmm..

Vi har fortalt det av to grunner! For det første er jeg mye alene med henne fordi bf jobber 2 ukers skift som han er vekke hele tiden, så var godt å fortelle henne hvorfor mamma ikke kan løfte/er mye sliten/ vært hjemme fra jobb/ og at hun ikke kan være på magen min! Har ikke sagt det før nå over 12 uker fordi jeg ville være "sikker", men hun ble veeeldig glad og jeg tror hun er den eneste på avdelingen sin som ikke har søsken/mamma med baby i magen, så det var stor stas!! :)

For det andre så kommer vi til å offentliggjøre det mer og mer nå siden magen begynner å komme så smått, så da vil vi at hun skal være den første som vet det sånn at hun ikke får vite det av noen andre først! :)

ceria skrev:
Vi venter med å si noe til hu. Det er sambo sin datter fra tidligere så vi vil ikke at hu skal røpe noe til mora si;)

Samme her. Hun er 9år, og vi kommer ikke til å si noe til henne før vi sier det til alle. Mini på 2år vet det, men skjønner det jo ikke.. Jeg spør "hva har mamma i magen?" "Bebiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii" roper hun :p 

Har ikke sagt noe til 2 1/2 åringen enda. Venter litt til magen begynner å komme, og vi er over 12 uker iallefall. Han kommer garantert til å si noe i bhg, og da venter vi litt. Men noe familie vet det, og noen av mine kollegaer. Må fortelle sjefen til uka... Var et bevisst valg å vente med å informere henne...

Vi har ei på 3 og 8 måneder og vi har ikke sagt det ennå. Vi har veldig lyst, men
skal vente til jeg har passert 12 uker. Så neste søndag skal hun få boken I magen bor en baby, og vi skal fortelle det. Samt at hun skal da få fortelle det til kommende oldemor.
Vi tenkte å vente helt til ul for å fortelle det, slik at vi kunne fortelle hva kjønn det
blir, men vi må forberede henne på at det kanskje bor en lillebror i magen. Hun er veldig opptatt av å få ei lillesøster.

Fortalte det i går:) Da fikk hun snakke med bestemor, mora mi i telefonen og fortelle at ho sku bli storesøster<3 Så det har gått mye i det i dag og at hun vil se på magen min å si mamma har baby i magen:)

Har ikke sagt noe enda.. og har ingen planer om å si noe enda ihvertfall..
Ventetida er jo lang nok likevel vel?! 
Men når andre får vite det, må vel hun også få vite det..

men det som er litt rart, er at hun er veldig fokusert på babyer for tiden, og snakker om å bli storesøster osv.. synes det er rart, for vi har unngått å si noe til henne i hele tatt... 

Vi har en gutt som nærmer seg 3 år, men vi venter med å si noe. Pappaen spør av og til om han vil ha en lillesøster eller en lillebror, og da blir han alltid helt i hundre og sier lillesøster, uten å ha snøring på hva det er :-P

Jeg har pekt på magen sin og sagt at mamma har en baby i magen, men han skjønner ikke bæra av det :P
Erlend er jo bare 15 mnd da.

Vi har en gutt på 5,5 år som allerede er storebror til minsten på snart 1,5.
Kommer ikke til å fortelle før vi vet at alt er bra. Han har mistet ei søster tidligere, så vil ikke utsette han for noe unødvendig. Venter så lenge som mulig tror jeg... Han er i grunn ikke særlig god til å holde på hemmeligheter heller 

Jeg har sett ei bok en gang som handla om ei/en som skulle bli storebror/søster, tenkte å prøve å finne den å lese for junior. Tror kanskje det er den beste måten å få han til å forstå på:)
Kommer ikke til å si noe til han før vi har vært på ul (skal den 13 des.)
Gleder meg veldig til å si det til han, lurer på hvordan han reagerer eller hvor mye han skjønner! Han snakker mye om babyer for tia!:)

Mini er 4år og 4mnd,og vi har ikke sagt noe til han ennå.

tenkte å si det hvis vi får høre hjertelyden i uke 12.
Og så kan han få ringe til besta og fortelle det

Back
Topp