Kommende solomor

Misstyri

Flørter med forumet
Hei

Tenkte det kunne være greit med en tråd for de av oss som skal bli solomødre (om dette går veien) :)
Greit å dele litt erfaringer og slikt underveis med det vi opplever :)

Veldig god idè. Leste hva du har skrevet på "hvem er vi" og det er som om jeg skulle ha skrevet det selv. Har ikke vært gravid før jeg heller og mamma er nesten like spent og nervøs som meg. Dette blir første barnebarn og oldebarn i familien så det er veldig spennende. Mamma, pappa og bror er de eneste som vet noe. Resten får nyheten til jul (hvis alt går bra) :Heartred

Så fint at du lagde denne @Misstyri så slipper vi å kuppe "Hvem er vi?" tråden :laughing002
@Lulilelu jeg ble gravid med inseminering denne gangen, så om jeg bruker dagen jeg hadde inseminering så er jeg 7+0 i dag, men enn så lenge bruker helsevesenet menstermin som da gjør meg 7+3 :happy090

Første gang jeg ble gravid så visste en hel haug med mennesker det :laughing002 Denne gangen er det kun en felles solomammavenninne og 2 kollegaer som vet om det :laughing002

Litt usikker på når jeg skal begynne å fortelle flere det, men skal på TUL i morgen og har en følelse av at det kommer til å sitte litt løsere da om. Alt er som det skal. Lyst til å ha en type reveal for familien der 2 åringen min kommer på besøk der med en skjorte/body med "Kommende storesøster" på, men sliter litt med å finne en sånn, så vi får se :happy:

Til meg var det flere på jobb som ble oppriktig bekymret i starten for jeg var så fraværende :p Så her vet mine nærmeste det (foreldre, søsken med partnere), noen på jobb og et par venninner :)

Tenker det går greit at de vet det om dette ikke skulle gå bra også, for da er det kjekt med ekstra støtte :)

Sjefen og avdelingsleder fikk vite det like tidlig som mamma og pappa, for det ble en del fravær :) Og de har vært så støttende :D

Til meg var det flere på jobb som ble oppriktig bekymret i starten for jeg var så fraværende :p Så her vet mine nærmeste det (foreldre, søsken med partnere), noen på jobb og et par venninner :)

Tenker det går greit at de vet det om dette ikke skulle gå bra også, for da er det kjekt med ekstra støtte :)

Sjefen og avdelingsleder fikk vite det like tidlig som mamma og pappa, for det ble en del fravær :) Og de har vært så støttende :D
Ja, det gjør jo absolutt ingenting at mange vet det:happy:, men det føltes litt annerledes med andremann av en eller annen grunn. Føler også litt at jeg vil at storesøster skal vite det før veldig mange andre i familien, men jeg vil ikke at hun skal være med på sorgen om det ikke går veien, så da vil jeg helst være litt mer sikker enn det er de første ukene.

Jeg var heldig med timingen (ift jobb) første gang for det var corona og hjemmekontor så klarte å være mye borte uten at noen bekymret seg :laughing002 nå andre gang så var det jo heldigvis ikke såå mye fravær.

UL i morgen og jeg får tydeligvis ikke sove :smiley-bounce012

Ser den :) Hadde også ønsket at eget barn skulle fått vite det før de fleste :D Hvordan var forrige graviditet for deg?

Ååååhhh så spennende med UL i dag @Calathea :hello2Ja det blir vanskeligere å holde det for seg selv etter man har sett og vet at alt er som det skal være. Høres koselig ut med en slik reveal. Det finnes nettsider der man kan bestille klær og designe eget trykk evt.

Så er en del som vet allerede hos deg @Misstyri og det blir vel enda flere etter fredag:happy093.

Jeg fikk 3+ på digital i dag :oops: Er "bare" 4+6 (20 dpo). Jeg fikk 2-3 for bare 5 dager siden samme dagen hcg ble målt til 164. Er ikke det ganske hurtig økning? Når fikk dere 3+?

Jeg testet 5+2 og fikk 2-3, og da valgte jeg å vente til 6+0 før jeg prøvde igjen og fikk 3+ :) Hadde sannsynligvis ville fått det tidligere, men de testene er jo ganske dyre :D

Har fulgt med på utviklingen av strimler og nå er det dyestealere som kommer (teststreken er nå sterkere enn kontrollstreken) :)

Er veldig spent på hva fredagen vil vise :)

Ja de er dumt dyre, ihvertfall om man ikke kjøper på nett. Etter hva jeg lest så får de fleste 3+ i uke 5 så hodet mitt begynner å surre. Etter mine utreninger så skal hcgen min ligge på ca 1000 i dag og 3+ skal ikke slå ut før etter 2000 så nå begynner jeg tenke tvillinger :nailbiting:

Var det inseminering du hadde? :) Jeg hadde innsett av 5-dagers embryo så for min del vil jeg tro det kun er snakk om en :)
Men det er jo en sjanse, hvis ikke er du bare en av dem som produserer mye HCG tidlig :)

Det er ivf med blasto. Det kan fortsatt bli tvillinger men da selvfølgelig bare enegget. Sannsynligheten er veldig liten men er ekstra nervøs for det siden jeg er alene. Ja det er fullt mulig at jeg er en av dem, for selv høye verdier kan fint være helt nomale. Alt man skal bekymre seg over :smiley-ashamed008Hvilken klinikk bruker du? Jeg har medicus

Artig at dere snakket om dette nå, jeg drømte og lå våken i halve natt overbevist om at det kom til å være tvillinger :laughing002 men det var (heldigvis) bare ett lite bankene hjerte inni der og alt så ut som det skulle :love7

Gratulerer så masse :Heartred :smiley-bounce016:Heartred Nå kan du senke skuldrene en del
Tusen takk :Heartred :Heartred Ja, det var deilig! Og uventet mye følelser som krasjet i meg da jeg så det lille hjertet, det ligner jo ikke noe på noe enda, men det var veldig fint å se :love017 så langt har jeg jo bare vært kvalm og utmattet, så ikke så mye positivt sånn sett :laughing002

Jeg testet aldri for 3+ forresten, sa meg fornøyd etter 2-3, tror jeg da var 5+2? :scratch men ser på "våre tester" at det er veldig individuelt hvor raskt det går. Ville ikke fått panikk enda :laughing002:Heartred

Ååååhhh så spennende med UL i dag @Calathea :hello2Ja det blir vanskeligere å holde det for seg selv etter man har sett og vet at alt er som det skal være. Høres koselig ut med en slik reveal. Det finnes nettsider der man kan bestille klær og designe eget trykk evt.

Så er en del som vet allerede hos deg @Misstyri og det blir vel enda flere etter fredag:happy093.

Jeg fikk 3+ på digital i dag :oops: Er "bare" 4+6 (20 dpo). Jeg fikk 2-3 for bare 5 dager siden samme dagen hcg ble målt til 164. Er ikke det ganske hurtig økning? Når fikk dere 3+?
Sniker litt her. Vil bare berolige deg med at høy hcg trenger ikke bety tvillinger. Sist svangerskap fikk jeg 1-2 på CB digital da jeg var 11 dpo, og 3+ da jeg var 17 dpo. Hadde høøøy økning i hcg, men kun én baby ❤️ Kan hende du bare produserer mye hcg du også :love017

Tusen takk :Heartred :Heartred Ja, det var deilig! Og uventet mye følelser som krasjet i meg da jeg så det lille hjertet, det ligner jo ikke noe på noe enda, men det var veldig fint å se :love017 så langt har jeg jo bare vært kvalm og utmattet, så ikke så mye positivt sånn sett :laughing002

Jeg testet aldri for 3+ forresten, sa meg fornøyd etter 2-3, tror jeg da var 5+2? :scratch men ser på "våre tester" at det er veldig individuelt hvor raskt det går. Ville ikke fått panikk enda :laughing002:Heartred
Rettelse, jeg var 4+2 sier gravidboken min, så fort man glemmer :happy090

Det fortsår jeg godt. Må bare helt fantastisk :Heartred Har du hatt med med deg noen på noen av timene til nå? Ja 4+2 høres mer riktig ut :laughing002

Sniker litt her. Vil bare berolige deg med at høy hcg trenger ikke bety tvillinger. Sist svangerskap fikk jeg 1-2 på CB digital da jeg var 11 dpo, og 3+ da jeg var 17 dpo. Hadde høøøy økning i hcg, men kun én baby ❤️ Kan hende du bare produserer mye hcg du også :love017
Takk for betryggelsen :D Det var enda tidligere enn meg så da får jeg roe hodet litt før det rabler for meg :schocked028

Det fortsår jeg godt. Må bare helt fantastisk :Heartred Har du hatt med med deg noen på noen av timene til nå? Ja 4+2 høres mer riktig ut :laughing002
Nei, ikke hatt med meg noen hittil. Første gangen jeg hadde med meg noen første gangen var på TUL ved 12 uker, har ikke bestemt meg for om jeg skal ha med meg noen denne gang.

Veldig forskjellig hvordan man er på sånt har jeg skjønt. Hørt at noen har med seg folk på egguttak/innsett osv, det hadde aldri falt meg inn :dontknow

Back
Topp