Kommende besteforeldre

Preggis <3

Flørter med forumet
Hvordan er det med engasjement og sånt hos de kommende besteforeldrene ? Her er det faktisk kun foreldrene mine som har både kjøpt inn masse og i tillegg spørr oss ofte om det er noe vi trenger eller om vi har behov for hjelp. Syns det er veldig rart at ikke svigerforeldre er mer engasjert og heller ikke spørr eller ønsker å gi barnebarna sine noe... er ikke det at det er noe som er så veldig viktig eller at vi trenger mye hjelp men er hvertfall hyggelig å bli spurt.
 
Dette er vårt barn nummer to, mine foreldre har bare meg som kan gi dem barnebarn så det er selvsagt veldig gjevt. De er veldig opptatt med storesøster, selv om de ikke kjøper masse greier til henne. Hun blir overøst med kjærlighet :) Svigers syns også det er veldig stas. De har tre barn hvor alle igjen har gitt barnebarn, selv om vi er de første som gir dem to, og den første gutten. Det er nok litt ekstra stas :) Svigermor strikker til både han og storesøster og har kjøpt to pysjer til lillebror. Hun sender meg en melding i ny og ned og spør hvordan det går med meg :) Så her er de veldig engasjerte på begge sider :)

Trist at dere ikke føler noe engasjement fra hans foreldre :( Kan nok være det blir annerledes når babyen kommer!
 
har det på samme måte med mine svigerforeldre.. mamma kjøper masse inn til mini... i går kjøpte hun gulpekluter fordi jeg sa jeg trengte det...handlet tripptrapp stol med New born sete osv.. men svigerforeldre får jeg bare beskjed om at jeg ikke må kjøpe for mye for jeg kommer til å få masse... når da? :p haha

føler med deg på den...
 
har det på samme måte med mine svigerforeldre.. mamma kjøper masse inn til mini... i går kjøpte hun gulpekluter fordi jeg sa jeg trengte det...handlet tripptrapp stol med New born sete osv.. men svigerforeldre får jeg bare beskjed om at jeg ikke må kjøpe for mye for jeg kommer til å få masse... når da? :p haha

føler med deg på den...
Helt likt her :p får beskjed om å ikke kjøpe så mye, men har enda ikke fått noe av de :p
 
Helt likt her :p får beskjed om å ikke kjøpe så mye, men har enda ikke fått noe av de :p
hahaha :p det er egentlig godt å høre at det ikke bare er meg som har det sånn... :p men det er en kjip følelse å sitte med, for føler at dem ikke bryr seg om kommende barnebarn..
 
Får nesten "kjeft" på en måte hvis jeg viser de hva jeg har kjøpt eller forteller de at jeg har handlet inn klær... Men siden dette er mitt første barn så syns jeg det er koselig å morsomt og kunne få handle babystuff :D Det er da vårt barn, ikke deres, der er vi som bestemmer !! Nei jeg kjøper AKKURAT det jeg vil ! ;-)
 
Masse engasjementet hos oss!
Siden mannen min er en attpåklatt med 20års mellom han og søster er dette veldig stas. Minste barnebarnet hennes er 12år nå så en baby er moro igjen. Ho har kjøpt barnevogna vår og fått strikker hentesett til sykehuset.
Mine foreldre er også i ekstase da jeg er første datter som får barn og barnebarn nr2 i rekka. Mamma er veldig flink til å sy, så ho har laget krabbeteppe og kjøpt bilstol til oss!
Pluss at det ofte dukker opp sengetøy, kluter og div vi kommer til å trenge.
Må roe de litt ned på ringefronten da, de ringer hele tiden for å høre Åssen det går, så jeg har satt inn ringeforbud og sagt at jeg sier ifra hvis det skulle være noen forandringer!!
 
hahaha :p det er egentlig godt å høre at det ikke bare er meg som har det sånn... :p men det er en kjip følelse å sitte med, for føler at dem ikke bryr seg om kommende barnebarn..
Haha, ja, det er jo faktisk det :p svigers reiser vekk når jeg har termin også, så føler ikke akkurat at engasjementet er på topp :p
 
Jeg tror det er annerledes å bli mormor og morfar enn farmor og farfar, mer naturlig å ha et nært forhold til den gravide dattera si enn svigerdattera. Noen svigerforeldre er kanskje redd for å trenge seg på også. Foreldrene til samboeren min er skilt. Faren er veldig engasjert i dattera vår på to år, har alltid med gaver til henne og vil veldig gjerne sitte barnevakt. Han spør også alltid om det er noe vi trenger, som han kan kjøpe. Moren er mye opptatt med sitt og er sjelden på besøk.

Mamma og pappa har et veldig nære forhold til dattera vår,men så bor de også nærmere da
 
neii ?? :( den er jo veldig sår at de ikke er hjemme når du har termin :O
Ja, synes det er litt dårlig gjort. De spurte ikke hva vi syntes om det heller :/ har ikke lyst til å si ifra til de når baby er født engang :p men da hadde det vel blitt skandale tenker jeg :p
 
Ja, synes det er litt dårlig gjort. De spurte ikke hva vi syntes om det heller :/ har ikke lyst til å si ifra til de når baby er født engang :p men da hadde det vel blitt skandale tenker jeg :p
hahaah :p skal dem reise langt vekk da ? sånn at det ikke går ann å reise med bil liksom ?
 
Min familie er helt klart mer engasjerte og har bidratt med masse... :p
Men hans fam bor mange timer unna, så er kanskje naturlig...?
 
Last edited:
hahaah :p skal dem reise langt vekk da ? sånn at det ikke går ann å reise med bil liksom ?
Neida, er ikke så ille. De skal til andre siden av landet, så er jo et stykke å kjøre. Men fikk ikke inntrykk av at de hadde tenkt å komme dersom jeg skulle føde.... Det måtte de se på :p
 
Neida, er ikke så ille. De skal til andre siden av landet, så er jo et stykke å kjøre. Men fikk ikke inntrykk av at de hadde tenkt å komme dersom jeg skulle føde.... Det måtte de se på :p
nei herregud... det går jo ikke ann... off jeg vet ikke hva jeg skal si..
 
Omvendt hos oss.. Svigers er mer engasjert enn min mor. Svigermor/far har bidratt med masse strikketøy, klær og vognpose. De er flinke til å ta kontakt og passer på❤️ Mens min mor har bare bidratt med en kosebamse og håndkle, og bryr seg ikke så mye mer rundt graviditeten og meg..
 
Haha, ja, det er jo faktisk det :p svigers reiser vekk når jeg har termin også, så føler ikke akkurat at engasjementet er på topp :p

Det hadde jeg faktisk ikke brydd meg om i det hele tatt. Ungen kommer jo til å være her etter fødselen også, dessuten er det godt med litt ro og fred i starten :p Svigerfaren min var usikker om han kunne dra på hytta i påska, siden jeg har termin 1.påskedag. Men trygget han på at det er heeelt greit for oss :) Dette er nr to til oss da, så er avslappet til det meste
 
Her er de engasjerte på begge sider :) Har en halvsøster som har to, og selv om min mor er bestemor til dem også så er det ekstra stas at hun blir ekte bestemor. Mine foreldre kjøpte Bilstol til oss, mens hans foreldre har gitt oss penger til å kjøpe ting vi trenger :) Svigersøster og svigermor har strikket masse og vi har fått noe i arv. Min samboer er jo "lillegutt til mammaen sin" (haha!) så jeg tror de syns det er ekstra stas der også selv om de har ett barnebarn fra før + enda en på vei i tillegg til vår :)
 
Det hadde jeg faktisk ikke brydd meg om i det hele tatt. Ungen kommer jo til å være her etter fødselen også, dessuten er det godt med litt ro og fred i starten :p Svigerfaren min var usikker om han kunne dra på hytta i påska, siden jeg har termin 1.påskedag. Men trygget han på at det er heeelt greit for oss :) Dette er nr to til oss da, så er avslappet til det meste
Forskjellen her er jo at svigers ikke forhørte seg med oss på forhånd. Hadde de spurt om vi syntes det var greit hadde det vært noe annet. Min far reiser også vekk, men han spurte om det var greit for oss og da føles det helt annerledes.
 
Back
Topp