Komme til å slite!!

MammatilKevin

Forelsket i forumet
Med penger over jul! er jo kjempelang tid mellom OS i des å jan! Pluss eg har gått ned i stilling på jobb å eg ikke har fått forhøyet os på nav enda, gruer meg skikkelig! hadde endelig kommet i orden med pengene siden bruddet, men nå ser det ut til å gå i dass igjen![:(] Dritt!

Siden det ikke er skatt nå i des, så får du jo litt ekstra der. Hva med å la noen andre ta vare på litt av pengene dersom du ikke klarer å spare? Så har du litt til jan. Det er snakk om ti dager ekstra, og du får jo som sagt litt ekstra denne mnd.

OS'en kommer tidligere i desember... det er jo derfor det er lenger tid mellom... vi fikk jo nettopp os... jeg kommer til å holde av min os som jeg får i desember til etter den 20 så er det like stort tidsrom mellom os'ene

Hos noen kommer det av og til en uventet regning, og ikke alle har mulighet til å legge av noe før jul.
Så sitter i samme situasjon selv.
jeg kommer til å ringe og dele opp eller utsette en eller 2 regninger.
Julegave til guttungen er viktigst. Og skal fylle opp frysern så den er klar:)

Jeg fikk en uventet rekning på 10000 rett etter jedg ble alene fordi xen ikke hadde lest av strømmen. Denne fikk jeg delt opp i 10 slik at jeg betalte 1000 kr mer hver mnd. Som regel er det ikke noe problem å få delt opp, eller få utsatt dersom en bare forklarer saken. Jeg har og fått kortidslån i banken. Av og til lønner det seg å ha hatt samme bank siden en var 15. :)

Lykke ti. Vet det ikke er lett dette med penger, og det er det som sliter mest. Trodde forresten ikke det skulle ta så lang tid når det bare er justering av OS.

Uff, vet alt om dette med dårlig råd[:(] en ting er å ha dårlig råd når man er kun seg selv, men med barn så blir det jo noe helt annet[:(] Og med jula midt oppi det hele, så føler man liksom at hele verden raser isammen..
Jeg anbefaler deg å prøve å få til litt betalingsutsettelse på diverse (bare husk på at de førtse månedene neste år er det endel ekstra regninger du også må tenke kommer[&o] ). Håper alt ordner seg for deg, og at dere allikevel får en fin og bekymringsfri jul[:)]

Ja det kan komme uventede regninger, men det kan skje når som helst... eneste grunnen til at det er stort tidsrom mellom os'ene nå er jo fordi den kommer for tidlig i desember... hva skjer da de andre mnd som os'en kommer til vanlig tid og du får uventede regninger? 

ORIGINAL: Legokloss

Ja det kan komme uventede regninger, men det kan skje når som helst... eneste grunnen til at det er stort tidsrom mellom os'ene nå er jo fordi den kommer for tidlig i desember... hva skjer da de andre mnd som os'en kommer til vanlig tid og du får uventede regninger? 

Nå var hun vel strengt tatt ute etter litt medfølelse - ikke besserwisser-utsagn[;)]
Ha litt forståelse[:)]

Jeg har  forståelse, men grunnen til at det er lang tid mellom os'ene er jo fordi den kommer for tidlig i desember... *rusler ut igjen*

hehe.. ja, så har man de som har vært alene en stund og kanskje kommet iorden igjen med økonomi som har mulighet til å legge litt av hver måned.
Så har man de som så for seg en annen framtid og ikke har lagt til side noe da de ikke trodde de kanskje ville bli aleneforsørger?

Alle får uventede regninger, men når man er i fasen med å bygge opp en ny hverdag så er ikke lett, det kan jeg skrive under på.

Vi er her inne for å gi hverandre råd og støtte!:)

Sender deg en klem ! [:)]

Lurer selv på hvordan jeg skal få ting til å gå rundt.. Har 2 strømregninger+barnehageregningen og lån på 8000 som skal betalest.. Har 100 kr på konto.. [:-]

ORIGINAL: Stjerna_82

hehe.. ja, så har man de som har vært alene en stund og kanskje kommet iorden igjen med økonomi som har mulighet til å legge litt av hver måned.
Så har man de som så for seg en annen framtid og ikke har lagt til side noe da de ikke trodde de kanskje ville bli aleneforsørger?

Alle får uventede regninger, men når man er i fasen med å bygge opp en ny hverdag så er ikke lett, det kan jeg skrive under på.

Vi er her inne for å gi hverandre råd og støtte!:)

Jeg ble alene da jeg var 8mnd på vei og sønnen min er nå 2mnd gammel... så ja, jeg vet det... jeg mente ikke noe slemt med det...

Back
Topp