Komme over fødsel

Fruen92

Andre møte med forumet
noen som har noen tips til å komme over fødsel og tiden rett etter? Merker at det sliter veldig på meg og jeg har mareritt om det ofte..
 
Jeg tror det kan være greit å snakke med jordmor om fødselen. Ring og hør om det er en mulighet. Da får du snakket deg gjennom det og hun får kanskje gitt dettet annet perspektiv. :)
 
Lurt som Chihaya sier å få snakket med jordmor om fødselen! Gjorde du det mens du var på sykehuset??

Skjedde det noe spesielt under fødselen?? Kan være det hjelper å også bare fortelle til noen du kjenner godt hvordan du opplevde fødselen, gå gjennom fra start til slutt (det du husker).

På første barselgruppe på helsestasjonen gjorde vi det.
 
Lurt som Chihaya sier å få snakket med jordmor om fødselen! Gjorde du det mens du var på sykehuset??

Skjedde det noe spesielt under fødselen?? Kan være det hjelper å også bare fortelle til noen du kjenner godt hvordan du opplevde fødselen, gå gjennom fra start til slutt (det du husker).

På første barselgruppe på helsestasjonen gjorde vi det.

Ble ikke snakket noe særlig om, og jeg liker ikke helsesøster noe særlig så vil ikke snakke om det med henne.

Nja, jeg føler jeg er så sutrete hvis jeg skal ha en ekstra samtale om det. Fødte et barn på 4640gram og 39cm rundt hodet med en epidural som ikke fungerte og ingen annen smertelindring. Og gikk fra 6cm til han var ute på under en time. Revnet veldig innvendig og ble suturert på operasjonsstuen i halvannen time med bedøvelse som ikke fungerte som den skulle, så jeg kjente alt..
 
Ble ikke snakket noe særlig om, og jeg liker ikke helsesøster noe særlig så vil ikke snakke om det med henne.

Nja, jeg føler jeg er så sutrete hvis jeg skal ha en ekstra samtale om det. Fødte et barn på 4640gram og 39cm rundt hodet med en epidural som ikke fungerte og ingen annen smertelindring. Og gikk fra 6cm til han var ute på under en time. Revnet veldig innvendig og ble suturert på operasjonsstuen i halvannen time med bedøvelse som ikke fungerte som den skulle, så jeg kjente alt..

Skjønner godt du hat behov for å snakke om det! Jordmora jeg hadde jobbet på barsel kvelden etter fødselen og vi snakket da om fødselen. Bare heilt kort for hadde ikke behov for noe mer, men merket det gjorde godt!

Revnet også innvendig men heldigvis hjalp min bedøvelse ;)

Kan du snakke med legen din da??
 
Ring for å be om en samtale du. Gikk du til jordmor i svangerskapet? Begynn der, evt fastlegen. Har du hatt 6 ukers kontroll?
 
Hadde litt traumatisk fødsel jeg også, og slet med å få sove pga tankene rundt det de første nettene. Men siste dagen på sykehuset fikk jeg snakket med jordmoren som tok imot jenta vår og jeg fikk pratet ut om mine inntrykk av fødselen. Det gjorde veldig godt og jeg ble veldig beroliget av den samtalen. Fikk et nytt perspektiv på fødselen.
 
Back
Topp