Komme du til å fortsette..

Jeg har lest det samme. :)
Jeg har ihvertfall tenkt til å ta hele svangerskapet. :)
Men hvor har dere lest det? Er det sånn at det er grunnlag for å ta det videre vil jeg også fortsette å ta det, men vil gjerne vite "grunnen" :)
 
Gyn sa til meg at det nye er at man skal ta folat ut hele svangerskapet. Det skader iallefall ikke, så hvorfor la være når det blir anbefalt tenker jeg :)
 
Finner bare at det står om bruk av folat tidlig i svskapet,altså de tre første mnd?
Eller er det noe jeg har oversett?
Ja du har rett, de har ikke endret retningslinjene. Men se på forskningsavsnittet. De mener vel at vi får i oss nok gjennom kostholdet selv om ikke maten vår er folatberiket som i andre land, f.eks. som i USA.
 
I alle andre land rundt oss tar de folat hele svangerskapet og enkelte i ammeperioden. Det er vel Norge som henger litt etter rett og slett.
 
Jeg tar omega 3 som skal garantere at man ikke får den følelsen opp i halsen etterpå, (reagerer fort og blir kvalm), tar folsyre, multivitamin :) tenker ta hele svangerskapet :)
 
Jeg tar omega 3 som skal garantere at man ikke får den følelsen opp i halsen etterpå, (reagerer fort og blir kvalm), tar folsyre, multivitamin :) tenker ta hele svangerskapet :)
Hvilken Omega 3 er dette?? Jeg tar ikke det fordi jeg greier ikke å smake fiskeolje i halsen hele dagen.
 
Hvilken Omega 3 er dette?? Jeg tar ikke det fordi jeg greier ikke å smake fiskeolje i halsen hele dagen.
Jeg og bruker den, vanlig Møllers bare det står ingen oppstøt garanti på boksen, de har litt tykkere "plast" utpå som gjør at de løser seg opp så langt nedi magen at det ikke kommer opp i halsen.
Er og superhysterisk på det der... vemmelige transmaken i halsen...gulp!:yuck:
Så i tillegg tar jeg den rett før jeg går i seng på kvelden :p
 
Jeg og bruker den, vanlig Møllers bare det står ingen oppstøt garanti på boksen, de har litt tykkere "plast" utpå som gjør at de løser seg opp så langt nedi magen at det ikke kommer opp i halsen.
Er og superhysterisk på det der... vemmelige transmaken i halsen...gulp!:yuck:
Så i tillegg tar jeg den rett før jeg går i seng på kvelden :p
Ooh. Selges i vanlig butikk?
 
Lurer på om jeg fortsetter litt til. Nå har jeg jo først kjøpt det, så kan jo bruke de opp:)
 
Håper jeg kan spørre i denne tråden! Jeg har 5 folat tabletter igjen og er enten 10+2 eller 10+5. Trenger jeg å kjøpe ny boks eller er det noe annet tilsvarende jeg kan ta resten av svangerskapet? :)
 
Håper jeg kan spørre i denne tråden! Jeg har 5 folat tabletter igjen og er enten 10+2 eller 10+5. Trenger jeg å kjøpe ny boks eller er det noe annet tilsvarende jeg kan ta resten av svangerskapet? :)
Enten ny boks eller så er det litt folat i en del multivitaminer hvis du heller vil ta det :)
 
Var til første svangerskapskontroll, og han sa at jeg ikke trengte å fortsette med folat siden jeg var over 12 uker. Det var kun viktig i den organdannende fasen. Har ikke sett andre anbefalinger heller fra norske myndigheter om å fortsette, så tenker jeg nok slutter nå.

Litt lettet, fordi de gir en del kvalme etter at jeg har tatt dem, og ofte må jeg ta dem flere ganger pga jeg kaster opp etterpå.
 
Back
Topp