Komme du til å fortsette..

MammaJuni17

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Kommer du til å fortsette med kosttilskudd etter uke 12? Vett at de anbefaler "kun" de første 3 mnd, men i feks USA tar de i løpet av hele svangerskapet...
Hvor lenge har du evnt tenkt å ta de? :)
Jeg er 12 uker i morgen og har ca. et helt brett igjen i pakken. Tenker selvfølgelig å ta de til jeg er tomme for de selv om jeg nærmer meg uke 13 når jeg er ferdig med de, men vurderer om jeg skal kjøpe ny pakke eller ikke...

ImageUploadedByBV Forum1479683628.290221.jpg
 
Jeg tok tilskudd under deler av prøveperioden, men når kvalmen meldte seg så klarte jeg ikke ta de :( Jeg føler jeg henger litt etter men har begynt å ta nå ihvertfall. Så får jeg se hvor lenge det varer :)
 
Jeg tar Nycoplus' gravidpakke som er for de første 12 ukene, deretter går jeg over til mammapakken den resterende tiden. Har vært dårlig på å få tatt tablettene den siste uka pga. kvalme/oppkast, så må vel skjerpe meg.
 
Tar vanlige multivitaminer, ekstra B-vitamin (inneholder dobbel dose folat) og omega 3. Har gjort det hele tiden og vil fortsette ut svangerskapet og lenger tenker jeg :)
 
Ble veldig dårlig av de kapslene i gravidpakken,så må passe veldig på når jeg tar de. Kommer til å ta ferdig pakken og så begynne med vanlig multivitamin med D-vitamin:)
 
Jeg tok hele graviditeten og ammeperioden sist graviditet. Denne gang tar jeg trantabletter og folat. Det er så sinnsykt pengesluk, og med et normalt kosthold skal det ikke være nødvendig.
 
Folat anbefales hele graviditeten, og vitamin D om vinteren.
 
Jm anbefalte meg å ta vitaminer hele svangerskapet. Jeg ble også dårlig av den gravidpakken, så jeg brukte heller multivitamin. Er dessverre lite flink og huske på å ta de hver dag :(
 
Sluttet med folat når jeg var 12+0, tar omega-3 med multivitamin nå:)
 
Fikk beskjed av legen i dag at det ikke lengre er nødvendig med folat (12+0)
 
Er 13+0. Legen sa jeg ikke trengte å ta folat lenger enn til uke 12, men tar ferdig boksen. Ellers tar jeg d-vitamin, som hjelper kroppen å ta opp kalsium fra maten (tåler ikke melkeprodukter, så må få det gjennom andre ting brokkoli, spinat, mandler o.l) Tåler ikke de fleste tabletter, da de inneholder mais i en eller annen form, så tar det lille jeg kan. Hadde nok tatt multivitaminer om jeg hadde kunnet. Men prøver å spise variert for å få i meg mest mulig av det kroppen trenger, og blodprøvene så fine ut, så noe gjør jeg riktig ;)
 
Tar vitaminer hver dag pga en slankeoperasjon i fjor, så kommer til å fortsette med det ja :)
 
jeg velger å ta de hele perioden. Det viktigste er omega3, d-vit og b vit. :) spiser variert,men greit å være sikker på at man får i seg litt av alt når man er gravid. :) leger sier veldig mye forskjellig har jeg hørt.
 
Jeg har blitt fortalt annerledes av legen min. Hvor anbefales folat hele graviditeten?
Har de ikke begynt å anbefale hele svangerskapet nå? Var snakk om å innføre sist jeg var gravid for 2 år siden. Det er anbefalingen i andre land, f.eks. Sverige.
 
Har de ikke begynt å anbefale hele svangerskapet nå? Var snakk om å innføre sist jeg var gravid for 2 år siden. Det er anbefalingen i andre land, f.eks. Sverige.
Kan hende det altså,men jeg har ikke sett det noen plass. Folat er jo så viktig for nevralrørsdefekter ,og man er over det stadiet etter uke 12:) Men det kan hende det har andre virkninger som jeg (eller legen min) har fått med seg:)
 
Skal starte med jerntilskudd etterhvert. Men kutter nok folat når boksen er tom. Resten tar jeg som vanlig uavhengig av at jeg er gravid.
 
Har de ikke begynt å anbefale hele svangerskapet nå? Var snakk om å innføre sist jeg var gravid for 2 år siden. Det er anbefalingen i andre land, f.eks. Sverige.
Jeg har lest det samme. :)
Jeg har ihvertfall tenkt til å ta hele svangerskapet. :)
 
Multivitaminer tar jeg alltid, så det fortsetter jeg med. Mener det er folat i dem også? Må huske å sjekke det når jeg tar den i kveld. :) Omega-3 burde jeg ta og har en uåpnet tranflaske stående, men glemmer det hele tiden. Må skjerpe meg der!

Gidder ikke å kjøpe de gravidpakkene denne gangen, er så sinnsykt dyrt i lengden!
 
Back
Topp