Komfgave til en fetter vi aldri treffer. *gave*

Trone

Gotta love ebay
VIP
Vi er invitert i komf til en fetter av meg som vi aldri treffer. Jeg` skal ikke i komfen siden jeg skal vekk i helgen, men mannen min skal ha med seg ungene da.

Saken er at vi treffer så og si aldri denne fetteren. Vi har ikke noe særlig kontakt med den familien utenom onkelen og tanta mi når de er på besøk hos farmor (farmor er naboen vår).
Det er ikke noe ondt blod mellom oss altså, men vi er bare aldri på besøk hos hverandre.
Jeg har ikke sett fetteren min på flere år og mannen min og ungene har aldri møtt han.

Hva er vanlig å gi i komfgave egentlig? Vi var ikke invitert i komfen til søsteren hans sin komf, så har ingenting å sammenlikne med der heller.

vi skal også i komfirmasjon til søskenbarnet mitt. vi tenker og gi han 300 kr ca. vi ser de heller ikke sånn kjempe ofte.. bare noen ganger i løpet av ett år.

Jeg ville gitt rundt en 200 kr jeg..
Husker det var det jeg fikk av familie vi hadde lite kontakt med..

Vi ga nettopp 300,- til ett søskenbarn hvor vi ikke var invitert og heller ikke har særlig kontakt med. (ingenting negativt grunn sånnsett, heller trist)

Spurte en kollega nå og han sa 500 kr.
Men det mener jeg er way over the top altså.. Misforstå meg rett her, men min bror og jeg fikk ikke noe til vår komf, vi har heller aldri fått jule/bursdagsgave eller blitt invitert i noen av de sine selskap de har heller ikke kommet når vi har invitert de til noe.
Vi fikk ett gavekort på 200 kr av de sammen med noen andre i fam når vi giftet oss.

Føler 200 kr egentlig er passe jeg altså... Men vet ikke hvordan det blir mottatt av den familien.. Hmmm...

Hvis dere fikk 200 kr fra dem, og det i tillegg var fra flere enn bare dem, så hadde jeg ikke nølt med å gi "bare" 200 kr til konfirmanten.

giggsy skrev:
Hvis dere fikk 200 kr fra dem, og det i tillegg var fra flere enn bare dem, så hadde jeg ikke nølt med å gi "bare" 200 kr til konfirmanten.

Vi også skal i konfirmasjon til min fetter i helgen og aner ikke hvor mye vi skal gi...
Har ikke særlig god kontakt,men treffes som regel 2 ganger i året i familiebesøk hos mormor.
Har alltid fått julegave og sånn av den familien og mamma og de har gitt tilbake fra vår famile.
Tror vi kommer til å gi 500,men tenkte å høre med søsteren min og typen hva de har tenkt...kan jo f.eks gi en liten gave+ litt penger fra oss ilag....

Jeg synes 200 kr er litt lite jeg da.. ville i alle fall ha gitt 300 kr...

Lettest å gi penger i alle fall.. i og med at du ikke kjenner han så godt;)

Jeg synes 200 kr høres veldig lite ut når man først skal gi noe, 300 kr "klinger" liksom bedre.

Men, hadde det vært meg så tror jeg bare hadde takket nei til invitasjonen og glemt hele greien. Dere kjenner jo knapt komfirmanten, du kan ikke gå, og mannen din og ungene dine har aldri truffet konfirmanten. For meg hadde det derfor vært naturlig å bare takke nei og ferdig med det...

MaLu skrev:
Jeg synes 200 kr høres veldig lite ut når man først skal gi noe, 300 kr "klinger" liksom bedre.

Men, hadde det vært meg så tror jeg bare hadde takket nei til invitasjonen og glemt hele greien. Dere kjenner jo knapt komfirmanten, du kan ikke gå, og mannen din og ungene dine har aldri truffet konfirmanten. For meg hadde det derfor vært naturlig å bare takke nei og ferdig med det...

Onkel har spurt mannen min flere ganger når han har vært å fikset i hagen til farmor om de kommer og til slutt sa bare mannen ja. Det var ikke noe press fra onkel sin siden, men mannen min følte det hadde blitt så teit å sagt nei, når de skal ha festen hos farmor.

Men han "slipper billig unna da", for han skal hente min bror på flyplassen på ettermiddagen og så han var glad for det ;)

hvor mye ville de gitt deg?? 
eller hvor mye gav de deg? 
bryllup, konfirmasjon? 
og gi "det" samme tilbake... 
jeg har ikke det "problemet" då min familie er ganske så sammensveiset... 

Trone skrev:
MaLu skrev:

Onkel har spurt mannen min flere ganger når han har vært å fikset i hagen til farmor om de kommer og til slutt sa bare mannen ja. Det var ikke noe press fra onkel sin siden, men mannen min følte det hadde blitt så teit å sagt nei, når de skal ha festen hos farmor.

Men han "slipper billig unna da", for han skal hente min bror på flyplassen på ettermiddagen og så han var glad for det ;)

Ah... da stiller jo saken seg litt anderledes ;-)

Uansett, gi det dere føler for. Spiller ingen rolle hva andre eller familien/konfirmanten synes :-)

Vi skal i konfirmasjonen til søskenbarnet til samboeren min i helga, som jeg aldri har treft. Tror ikke jeg har truffet noen av dem (søsken, foreldre) så vi gir 200kr.

200 er mer enn nok! Spesielt hvis ikke dere fikk mere. (Jada, mulig det er teit altså, men hvorfor gi bort mer enn man ville fått selv?)

turteldue skrev:
hvor mye ville de gitt deg?? 
eller hvor mye gav de deg? 
bryllup, konfirmasjon? 
og gi "det" samme tilbake... 
jeg har ikke det "problemet" då min familie er ganske så sammensveiset... 

Har svart på det lengre oppe ;)

Fikk ingenting til våres komfer, ei til bursdager/jul. Til bryllupet fikk vi gavekort på 200 kr.

Vi skal i konf til ei kusine vi aldri ser i helgen.. Har kjøpt gave for 350 ca... og syns egentlig det er i minste laget.. Når man er innvitert lissom..

Vi skal også i konfirmasjon til helga til en fetter vi sjelden treffer her også, kommer til å gi 500kr sammen med min bror og kjæresten , og så gir mamma og pappa 1000kr.

Jeg ville gitt 300kr hadde jeg vært deg siden dere skal i selskapet.

Jeg synes 200 kr er for lite når mannen din og (flere?) barn skal i konfirmasjonen.
Det koster jo å ha folk også, liksom....

Jeg hadde gitt 500 kr.

Eller så hadde jeg kjøpt en presang (kanskje spleiset med noen), sånn at prisen ikke ble så tydelig.

Svarer her også: Min stemme går til 300,-

Jeg hadde gikk 500.
Var nettopp i konfirmasjon til sønnen til ei venninne, og vi gav det.
Dere får jo tross alt mat, kaker, osv.
Hadde dere ikke dratt, hadde jeg gitt 200

Back
Topp