Jeg ville ihvertfall ventet ganske mye lenger enn to uker... Men jeg har erfaring med at kombinasjonen IKKE har gått bra da... Vi var nødt til å begynne å gi mat utenom puppen da hun var 3 uker (ca), for da holdt den ene brystvorten min på å dette av, jeg hadde så store, evigblødende sår som trengte litt lenger pause mellom matingen... Hun sugde skeivt og hadde en kjempekraftig låsning i nakken (fant vi ut LENGE etterpå)... Så da pumpet jeg, og så fikk hun flaske - i begynnelsen ca annethvert måltid pupp og annethvert måltid flaske.
Min melkeproduksjon gikk ganske kraftig ned (sannsynligvis hormonelle årsaker, og hadde nok skjedd uansett, men jeg VET jo ikke sikkert), og det ble MYE mer slitsomt og mer jobb for henne å spise pupp enn flaske (og når hun i tillegg hadde dødsvondt i nakken, så skjønner jeg jo at det ikke var så kjekt med pupp...)
Til slutt ble det kun pupp om morgenen, når hun var for trøtt til å orke å klage over at det var mer jobb, og puppene mine hadde fått samlet opp melk lengst mulig. Til alle andre måltider ble det flaske, både pumpet melk og mme.
Jeg er absolutt for at pappaen skal få gi flaske innimellom, og det er deilig for mammaen å kunne sove litt ekstra en dag - men VENT for guds skyld til ammingen er SÅ godt innarbeidet at det ikke KAN gå galt!