Kombiovn erfaringer?

Bkno3553130

Blir kjent med forumet
Kanskje ikke rette forumet å ta denne diskusjonen i, men prøver meg likevel:p

Vi holder på å fornye kjøkkenet, og har bestemt oss for å gå for en innebygget kombiovn i tillegg til vanlig stekeovn (altså en som er kombinert mikro og stekeovn). Bruker mikroen masse, og har flere ganger tenkt at det hadde vært greit å hatt to stekeovner. Det jeg lurer på er: Hva er folk sine erfaringer med kombiovn? Leste et sted at det var en fordel å ha en kombiovn med fat/brett som snurret inni, kan noen bekrefte/ avkrefte dette?

Det viktigste i tillegg til pris, så klart er at den er lett å bruke og at det er enkelt å bytte mellom mikrofunksjon og ovnsfunksjonen, og at menyen er ganske selvforklarende.

Er litt usikker på om vi bør velge en modell med utstående (eller pop out) knapper/hjul eller om den like gjerne kan ha kun touchfunksjon (ser for meg med hjul/ popoutknapp er menyen enklere å betjene, men vet ikke om det stemmer).

Noen som har erfaringer med valg av slik ovn?? Hva er dere fornøyd med/ evt skulle ønske var annerledes? :)
 
Vi har to ovner, hvorav en er kombiovn. Vi har fra siemens, og utseendemessig er de helt like. Touchskjerm, som jeg synes er veldig selvforklarende.

Jeg bruker ikke microen sann supermye, men det er et poeng at microen burde ha en slik snurrefunksjon. Vi har ikke det, og det gjør at det tae noe lenger tid å varme de større rettene. Men det gjør meg ingenting, i og med at jeg sjeldent varmer noe annet enn tacolefser.

Alt i alt er jeg superfornøyd med å ha to ovner, og slippe å ha en stygg micro stående på kjøkkenbenken :) Fordelen med å ha to ovner veier mye tyngre enn at microen ikke har snurrefunksjon, etter min mening.

Når det gjelder ovner generelt anbefaler jeg alle å kjøpe med selvrensfunksjon :)

Vi har også wifi-funksjon, slik du kan fjernstyre ovnene. Det er den mest bortkasta funksjonen noensinne!! Har aldri brukt den..
 
Vi har to ovner hvor ene er kombiovn fra AEG med touchskjerm, og noen knapper. Det er enkelt å bytte mellom mikro og ovn, og veldig selvforklarende. Mikrodelen har en egen knapp.

Vi bruker heller ikke mikroen mye. Stort sett tacolefser, smelte sjokolade og varme ferdig risgrøt. Har ikke tenkt noe over at jeg trenger snurrebrett, men igjen vi varmer ikke opp store ting så kan hende behovet hadde vært der.

Denne typen:
1660028934271.png
 
Vi har samme som Inkognito, og vi er veldig fornøyd med den.
Touchskjermen er veldig enkel og lett å velge mellom ulike funksjoner. Vi bruker ikke mikro så veldig ofte, så den er veldig grei for vårt bruk. Har blitt brukt mest til å varme opp noen få middagsglass og middagen til mini innimellom når mini bruker lang tid på å spise :hilarious:
Jo, nå kom jeg på det største plusset med kombiovn! Å lage ovnsstekte poteter, bakt potet osv tar så mye kortere tid om man bruker ovn og mikro samtidig;)
 
Vi har samme som Inkognito, og vi er veldig fornøyd med den.
Touchskjermen er veldig enkel og lett å velge mellom ulike funksjoner. Vi bruker ikke mikro så veldig ofte, så den er veldig grei for vårt bruk. Har blitt brukt mest til å varme opp noen få middagsglass og middagen til mini innimellom når mini bruker lang tid på å spise :hilarious:
Jo, nå kom jeg på det største plusset med kombiovn! Å lage ovnsstekte poteter, bakt potet osv tar så mye kortere tid om man bruker ovn og mikro samtidig;)

Å sier du det! Jeg har ikke testet den funksjonen enda.. men kanskje jeg burde det :p
 
Tusen takk for at dere deler!! Inkognito, så fint kjøkken dere har! Ligner på det vi nettopp bestilte fra Kvik :D
 
Å sier du det! Jeg har ikke testet den funksjonen enda.. men kanskje jeg burde det :p
Genialt å spare litt tid på ovnsstekte potetbåter :hilarious:
Vi varmer opp stekeovnen på vanlig måte, og når den er oppvarmet og vi setter inn potetene så skifter vi til kombi og ca 15-20 minutter med det så er de ferdige:D
På den gamle ovnen uten kombi tok det fort 40 minutt å få potetene klare :dead:
 
Back
Topp