Kombinert julegave og bursdagsgave?

snuppah88

Gift med forumet
Hva mener dere om noen sier at de kjøper kombinert jul og fødselsdagsgave til småttisene? Eller at de bare kjøper en liten bursdagsgave siden det er jul rett før/etter?

Jeg er veldig imot dette. De skal få egen bursdagsgave og julegave. Og de får heller ikke gi mindre i en gave fordi de får to gaver på samme mnd.. Her er jo begge tuppene født i desember, og det er flere som mener at de kan feire bursdagene sine sammen.. Dette er også uaktuelt for meg, de er ikke tvillinger[:)]

Jeg er i mot kombinerte gaver ja.
Men hadde mine barn vært født i samme mnd så hadde jeg nok slått sammen selskapene deres. Ser ikke problemet der. Jeg og min bror har bursdag på februar, jeg den 9. han den 10. Vi har nesten alltid feira sammen når vi var små. Var vel når vi kom på ungdommskolen at jeg hadde mitt jenteselskap å han sitt gutteselskap. Aldri hatt problemer med det.
Her i huset feirer storetuppa bursdag sammen med pappan sin bursdag. Hun har 31.mai å han 6.juni.

Både for og mot! Hadde egentlig tenkt å legge sammen bursdagsgaven og julegaven i år og kjøpe en dyrere gave.. Går ikke ned i pris, heller opp. Men ser ut som jeg dropper d. Men vist jeg gjør d blir d at hun får den på bursdagen sin også får hun noen små ting ekstra på julaften. Så lenge hun er så lita synes jeg ikke d gjør noe. Men synes ikke d derfor er greit at andre gjør d med gaven hennes. da kan di spørre først.. og enig i at summen skal fortsatt være lik selv om dagene er såpass tette. Og ang. d å feire bursdagen sammens så kommer jo d litt ann på alderen og hviket selskap du skal ha. Familie selskap ser jeg ikke noe grunn for at du må separere. Men d går jo ann å gjøre d noen år og noen ikke. Jeg og sambo har bursdag med 3 dagers mellorom og veldig greit å slippe og styre med 2 famile selskap, men når d kommer til barneselskap synes jeg d blir anderledes.. for uansett hvor tette di er så kommer di nok til å ha forskjellige venner etc. etc. Så syns ikke du er helt urimelig altså.. hehe[:D][:D] Når er d tuppene dine er født da?
Æ har jo termin 10/11 nu og Litja e født 29/11 Så vist mini i magen kommer før så synes jeg d blir litt for lenge i mellom til at bursdagen skal slåes sammen

ORIGINAL: *Tøtta81*

Men hadde mine barn vært født i samme mnd så hadde jeg nok slått sammen selskapene deres. Ser ikke problemet der. Jeg og min bror har bursdag på februar, jeg den 9. han den 10. Vi har nesten alltid feira sammen når vi var små. Var vel når vi kom på ungdommskolen at jeg hadde mitt jenteselskap å han sitt gutteselskap. Aldri hatt problemer med det.
Her i huset feirer storetuppa bursdag sammen med pappan sin bursdag. Hun har 31.mai å han 6.juni.

Grunnen til at jeg er imot kombinerte dager at jeg har hele tiden måtte dele dagen min med mamma og lillebror.. De hadde bursdag 18 dager før meg.. Slekta hadde jo med gave til meg og, men de sa de skulle gratulere meg på dagen istede.. For å si det slik ble det lite gratulasjoner.. Og det plagde meg litt da jeg var mindre :-)

ORIGINAL: snuppah88

Grunnen til at jeg er imot kombinerte dager at jeg har hele tiden måtte dele dagen min med mamma og lillebror.. De hadde bursdag 18 dager før meg.. Slekta hadde jo med gave til meg og, men de sa de skulle gratulere meg på dagen istede.. For å si det slik ble det lite gratulasjoner.. Og det plagde meg litt da jeg var mindre :-)

Ser den ja snuppa derfor jeg synes d er fint at du vil separere. men du kan jo evt. gjøre unntak noen år. Også tror jeg faktisk at vår generasjon er flinkere til å snakke sammens, så godt mulig du kan snakke med di om d når di blir eldre. Jeg husker nå at noen av vennene mine fikk velge selv om di ville ha separetefamilieselskap eller ikke. Også håper jeg folk har litt mere vett til å ta seg den lille tia d tar til  å gratulere folk på dagen!!!

Det er 18 dager mellom mine.. Hannah har 2 og ronja har 18.. Tenkte å feire hannah sin rundt bursdagen sin, og ronja sin første helga på januar.. Husker i fjor og, så var det flere som ikke kunne komme på hannah sin fordi de hadde noen juleærender å gjøre.. Så kan se for meg hvordan det er den 18.. Jeg vil iallefall gjøre det i år, for er jo litt spesielt med første bursdagen og :-) så får vi heller se hvordan det blir senere.. :-)

Det er 18 dager mellom mine.. Hannah har 2 og ronja har 18.. Tenkte å feire hannah sin rundt bursdagen sin, og ronja sin første helga på januar.. Husker i fjor og, så var det flere som ikke kunne komme på hannah sin fordi de hadde noen juleærender å gjøre.. Så kan se for meg hvordan det er den 18.. Jeg vil iallefall gjøre det i år, for er jo litt spesielt med første bursdagen og :-) så får vi heller se hvordan det blir senere.. :-)

Ikke så dumt d da. Jeg kommer nok også til å sepparer minis første bursdag. Er litt spesielt med den første ja[:D]

alle andre barna i familien får både bursdags og jule gave og da syns jeg det er rett og rimelig at lisja skal få en til bursdag og en til jul! alt annet ville ha vært forskjllsbehandling.
tror det er viktig at barn har en dag som er bare dem sin, både når det kommer til gaver og oppmerksomhet.

skjønne den, aldri vært plaget med det her så tenker ikke over det.

Akkurtt nå mens han er så liten har jeg sagt at det ikke gjøre noe å slå sammen gaven, Vi kjøper f.eks seng til han og da synes jeg det er greit at den er til begge anledningene.

MEn til neste år må han få pakker til begge anledningene. også tenker jeg at når han blir stor 15-15 osv og han ønsker seg store ting så er det naturlig å slå i sammen etter han sitt ønske. Det har mamma og de gjort til meg og broen min også. enda vi har bursdag i oktober i april. vi har alike vel fått en genser eller noe slikt til jul så der skal være en pakke da:)

Når det gjleder å kombinere bursdagsfeiringene ville jeg feiret den midt i mellom datoene, og passet på at ingen av dem fikk på sin dag. slik at det ikke blir mer fokus på den ene eller andre. tenker da familie selskap.

Om de har felles venner osv i oppveksten hadde jeg kobinert barneselskapet også:)

ORIGINAL: Auliana

Jeg kan jo ikke bestemme hva andre ønsker å gi eller hvordan de ønsker å gi det, ei beløp osv...til ungene. Syns man skal være takknemlig for det man får. Og det er vi.

Crazy!! I know [:D][8D]

Jeg syns det blir helt feil om de bare får en kombinertgave og det har jeg sagt til alle som gir gave til rampen. De må i det minste ha 1 ting til hver (jul og bursdag.)  Kan godt kjøpe en liten ting til bursdagen og en større til jul hvis de ønsker det, men det er tross alt to forskjellige feiringer så da burde han få to gaver.

Nå som hun er så liten ser jeg ikke helt problemet med kombinerte gaver. Vel og merke så lenge hun får noen på bursdagen sin. Om noen pakker inn i julepapir og gir julekort bryr det meg midt på ryggen. Har selv bursdag i desember, og har aldri plaget meg, og skjønner bare ikke hvorfor noen henger seg så voldsomt opp i det med gavepapir. Meg om det. Er sikkert like snål som Auliana[8D]

Skjønner det, LL. Og for all del så må det bare plage andre, jeg skjønner bare ikke hvorfor det er et så stort problem?!?! Fortell meg gjerne!

Jeg synes ikke noe om kombinerte gaver. De har to dager akkurat som alle andre. OM de bare MÅ så må det bli en liten gave i tillegg. Også er jeg jo ikke fan av julepapir på bursdagsgaver jeg da. Er det virkelig så vanskelig å skille det? [8D]

[8D]glemte vist å få med at på bursdag er det bursdagsgaver og jul julegaver ...er vel altid en som vil kombinere disse en gang eller to i løpet av barnas liv og det kan jeg jo godta ....ellers syns jeg det er hver sin dag ......

helt enig :-)
ORIGINAL: lissypia

alle andre barna i familien får både bursdags og jule gave og da syns jeg det er rett og rimelig at lisja skal få en til bursdag og en til jul! alt annet ville ha vært forskjllsbehandling.
tror det er viktig at barn har en dag som er bare dem sin, både når det kommer til gaver og oppmerksomhet.

Jeg er motstander av å kombinere gaver.
Husker jeg ble konfirmert på bursdagen min, og det året fikk jeg nesten ingen bursdagsgaver, men fikk ikke noen større gave enn det søsteren min hadde fått likevel til konfirmasjonen.

Har sagt til nærmeste familien at jeg vil at mini skal få to gaver på juleaften. En bursdagsgave på morningen og en julegave på kvelden. Det kan godt være en større og en mindre gave, men han skal ikke bli "straffa" med bare en gave pga han har bursdag på juleaften.

Back
Topp