Kombinert gjesterom / barnerom

Forglemmegei8

Betatt av forumet
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Marshmallows2021
Hei!

Skal flytte, der er der 3 soverom. Har en gutt på 3 og ei jente på 4 mnd. Han har sitt eget rom her vi bor nå, hun sover på vårt rom enda.

Lurer på hvordan vi skal gjøre det i det nye huset. Enten må de dele rom (regner med lillesøster sover inne hos oss vertfall noen måneder enda) eller så må det ene soverommet bli lillesøster sitt rom med en gjesteseng der gjester sover eller et tredje alternativ er å kjøpe en sovesofa i TV stua oppe så gjester kan være der og ungene får hvert sitt rom. Vi har ganske ofte besøk (svigermor bor langt unna og er ofte på lange besøk) venner med barn osv. Tenker det er kjipt å måtte bruke tvstua (som ikke er noe "stue" det er bare en egen etasje uten dør osv) som gjesterom, pluss at vi da må kjøpe en ganske dyr sovesofa siden må være både god å sitte i og ligge på. Hva er utfordringene med to på samme rom..? Tenker at vi like gjerne da kan innrede to barnerom og bare flytte lillesøster inn på vårt rom når vi har gjester...? Eller funker det dårlig?! Hjelp

Vi har tenkt å la barna dele rom til de blir eldre. Sånn at vi har et egent gjesterom

Jeg ville prioritert eget rom til barna. Enten ved å kombinere barnerom/gjesterom, slik at barnet kan sove med søsken eller foreldre når man har gjester. Jeg synes også forslaget om å ordne kjellerstua/tvstua slik at det kan benyttes som gjesterom var godt!:)

For vår del er det ikke så ofte vi har overnattingsbesøk så det blir uten tvil slik at gjesterommet blir til barnerom. Her har vi en sovesofa i kjellerstua slik at gjestene kan ligge der.

Ville hatt egne rom til barna og kjøpt sånn seng som kan trekkes ut til dobbeltseng til et av barna, da er det enkelt å bruke det rommet til gjester.

Jeg ville hatt oppblåsbar seng, og når dere får besøk så kan barna dele rom og gjestene ligge på det ene barnerommet :)

Back
Topp