Kombinere svangerskapspermisjon med nettstudier

Gogogo

Flørter med forumet
Hei,
Jeg er 24år og lærling, jeg vil ha fullført (sett bort fra sykemeldingsperiode) 7-8mnd når termin er satt. Jeg vurderer nå å se på muligheten til å kombinere svangerskapspermisjonen min med å ta studiekompetanse via nettstudier. Noen har erfaring med dette? Mister man da rett på foreldre stipend fra lånekassa?

Last edited:
Jeg vet ikke hvordan det blir med økonomien, men jeg vil råde deg til å vente til det har gått litt tid etter fødselen før du evt. bestiller nettstudie.
Jeg hadde store planer om det selv, men med en veldig lang og slitsom fødsel, og en særdeles slitsom barseltid (bl.a kolikk og bekkenplager), hadde jeg knapt tid til å gå på do eller spise, langt mindre studere noe som helst.

(Håper selvfølgelig det blir lettere for deg.)

Hehe, den er god, takk for tipset ;)
Håper virkelig dette er noe som kan la seg gjøre:smiley-angelic001
Sendt mailer litt rundt så får bare fortsette å sjekke opp litt i forhold til det økonomiske også :happy:

Signerer 87'modell. Man vet aldri hvordan det blir. Jeg hadde en sovebaby, men hodet var helt grøt det første året (noe man tydelig ser på karaktrene mine, falt fra A/B og ned til D :p ).

Jeg gjorde en fatal feil. Bestilte nettstudier en knapp måned etter fødsel. Kom aldri ordentlig i gang og fikk en gjeld på nesten 50000 kr som gav meg min første betalingsanmerkning :( noe jeg helst skulle vært foruten. Skulle ønske jeg hadde sjekket opp andres erfaringer før jeg gjorde den feilen der.

Har gått påbygging selv (uten baby), og bare det var tungt nok i seg selv. Kommer selvfølgelig ann på hvilke fag du har fra før av og om du er god i realfag. Norsken er utrolig tung, man skal jo trossalt ha tre år med norsk på ett år. Nå gjorde jeg det i voksen opplæring og tok norsken på ett år og tre mnd. Var ti prøver pluss eksamen. Vil ikke anbefale dette som privatist og med en nyfødt. Da burde man være EKSTREMT motivert :-)

Back
Topp