Kombinasjon av 3 bilstoler i bil(samme som på generelt)

godtemomsen

Lykkelig ventende <3
Hei,(sniker fra oktober)

Er det noen som har et forslag til kombinasjon av 3 barneseter som fungerer i en Volvo V70 (av sete nr 1, 2 og 3) stasjonsvogn? Vi har maxi cosi cabriofix til baby som skal bli født i oktober, har en på 2,5 på det tidspnktet baby blir født og en som blir 7 rett etter baby kommer.

Ser jo at det er billigere å skifte ut bilsetene til ungene enn det det er å skifte bil, da vi er veldig fornøyde med bilen vår :)

Ser for oss at han som blir 7 skal sitte i midten og har isofix på begge sidene bak :) har per i dag et maxi cosi rodi air til eldste og britax dualfix til 2 åringen.

Håper det er noen kloke damer der ute som har noen gode tips til meg :)

På forhånd tusen takk for hjelpen :)

Vi har samme bil, og omtrent samme aldersforskjell bare at eldste her blir 6. Han på 2,5 sitter i britax max-way, og hun eldste sitter i cybex x2-fix. Skal ha maxi cosi cabriofix til baby. Det går, men blir trangt. Mulig vi ikke kan ha seter i isofixen, men det gjør ingenting.

Vi har ikke samme bil eller alder på barna. Men størrelsesmessig ville jeg sett på britax maxway og maxicosi rodifix, de er blant de smaleste i sine klasser. Concord reverso er et sete jeg hadde ønsket meg som bakovervendt, men vet ikke hvor stor plass det tar. Ser ganske smalt ut. Men det funker kun til isofix.
Cabriofixen er blant de minste babystolene, så den er jo grei.

Vi har ikke samme bil eller alder på barna. Men størrelsesmessig ville jeg sett på britax maxway og maxicosi rodifix, de er blant de smaleste i sine klasser. Concord reverso er et sete jeg hadde ønsket meg som bakovervendt, men vet ikke hvor stor plass det tar. Ser ganske smalt ut. Men det funker kun til isofix.
Cabriofixen er blant de minste babystolene, så den er jo grei.
Vi har concord reverso og den er en del smalere enn de andre jeg har prøvd og vi er kjempefornøyde med den. Men kan bare brukes med isofix ja, og jeg vil kanskje tro man må droppe isofix for å få 3 stoler inn i v70? Rimelig liten plass mellom to isofix-stoler i svigerfars xc70 i alle fall..

Vi må også ha tre stoler inn i gruppe 1,2 og 3, så følger med her. Har en XC 60 vi da.

Da har jeg i dag fått prøvd 3 stoler i vår bil. Det gikk med:
• Cybex Sirona 0–18 kg: Montert bak passasjersetet
• Maxi cosi m/base 0–13 kg: Montert i midten
• Cybex X2-FIX15–36 kg: Montert bak førersete
Alle festet med isofix. Men det blir et styr å få på selen til eldste, så er veldig usikker på hva vi gjør. Kommer nok til å prøve med en cybex babystol og får å se om denne tar mindre plass enn Maxi cosi.

Da har jeg i dag fått prøvd 3 stoler i vår bil. Det gikk med:
• Cybex Sirona 0–18 kg: Montert bak passasjersetet
• Maxi cosi m/base 0–13 kg: Montert i midten
• Cybex X2-FIX15–36 kg: Montert bak førersete
Alle festet med isofix. Men det blir et styr å få på selen til eldste, så er veldig usikker på hva vi gjør. Kommer nok til å prøve med en cybex babystol og får å se om denne tar mindre plass enn Maxi cosi.
Hvilken bil har dere? :)

Back
Topp