Kombimaskin

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Vi må ha tørketrommel i hus før den lille melder sin ankomst, og pga veldig lite vaskerom har vi snakket om å kjøpe kombimaskin. Er det noen som har noen god erfaring med det? Har lest endel på nettet og det som går igjen av kritikk er at det ofte blir mye lo på klærne fordi kombimaskiner ikke har filter, og at et kombinert vask/tørk-program kan ta rundt syv timer, noe som høres lenge ut. Hvor lang tid tar vask og tørk med to separate maskiner?

Termin 15. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Har ikke erfaring med kombi, men sjekk hvor bra den sentrifugerer. Jo bedre sentrifuge - jo kortere tromletid

Lurer på om jeg føler det tryggest å bare kjøpe en kondenstrommel som kan stå oppå vaskemaskinen.

Venter et lite gull i februar 2014!

Lurer på om jeg føler det tryggest å bare kjøpe en kondenstrommel som kan stå oppå vaskemaskinen.

Jeg ville hatt en av hver hvis mulig. Mye mer effektivt, kan vaske mens trommelen kjører. Det gjør vi her. Men har ikke personlig erfaring med sånn kombi, vi var i samme situasjon når poden kom, de i butikken anbefalte oss en av hver også men husker ikke om det var noen spes grunn annet enn det praktiske.

Sniker litt her ;)
Min søster og mannen hadde kombimaskin for ikke så lenge siden. De var sykt misfornøyd. Klærne ble hverken skikkelig rene eller skikkelig tørre. De byttet den ut etter noen mnd.

Vi har tørketrommelen oppå vaskemaskinen... Tar liksom ikke opp noe plass da

Vi har tørketrommelen oppå vaskemaskinen... Tar liksom ikke opp noe plass da

Tror kanskje det er like greit ja. Jo mer jeg leser om det, jo mer misnøye leser jeg.

Sniker fra januar. Har kombimaskin her og var skeptisk til den i begynnelsen. Men vi har hatt den i ett år nå og aldri hatt noe problem med den. Den vasker bra og tørker like bra som en tørketrømmel. Riktig nok så vil ikke ting bli helt tørt om du har for mye i den og ja den bruker lang tid på tørking. Men når man ikke har plass til tørketrommel så er den ett ganske godt alternativ. :) Det er også praktisk å kunne sette den på om natten og stå opp til tørket tøy, hehe.Og min bruker ikke mer en fem timer på vask og tørk. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi må ha tørketrommel i hus før den lille melder sin ankomst, og pga veldig lite vaskerom har vi snakket om å kjøpe kombimaskin. Er det noen som har noen god erfaring med det? Har lest endel på nettet og det som går igjen av kritikk er at det ofte blir mye lo på klærne fordi kombimaskiner ikke har filter, og at et kombinert vask/tørk-program kan ta rundt syv timer, noe som høres lenge ut. Hvor lang tid tar vask og tørk med to separate maskiner?

Termin 15. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Har ingen erfaring med kombimaskin, men vi klarte oss fint uten tørketrommel når mini var liten, så forstår ikke at folk MÅ ha det. Det er jo bare å innrette seg etter situasjonen, så går det helt sikker fint uten!

Har ingen erfaring med kombimaskin, men vi klarte oss fint uten tørketrommel når mini var liten, så forstår ikke at folk MÅ ha det. Det er jo bare å innrette seg etter situasjonen, så går det helt sikker fint uten!

Nei, jeg må ha tørketrommel. Har et lite tørkestativ på vaskerommet som holder akkurat for meg og samboer, men når babyen kommer vil jeg ikke klare å lufttørke alt. Vil ikke ha tørkestativ stående i stua heller, så for oss er det nødvendig med tørketrommel :)

Nei, jeg må ha tørketrommel. Har et lite tørkestativ på vaskerommet som holder akkurat for meg og samboer, men når babyen kommer vil jeg ikke klare å lufttørke alt. Vil ikke ha tørkestativ stående i stua heller, så for oss er det nødvendig med tørketrommel :)

Vi har tørketrommelen stående opp på vaskemaskinen. Det blir MYE vasking og det er greit å kjøre trommel og vask samtidig i noen tilfeller også. Mitt råd er å ha en av hver stående opp på hverandre :)

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Jeg har en kombimaskin av merket Hotpoint Ariston og er veldig fornøyd med denne :)
Angående loing, så legger dette seg i åpningen på maskinen, pluss at det samler seg en hårball slik det normalt gjør i en tørketrommel når du har folk som "røyter" i hus.
Jeg fikk litt sjokk første gangen jeg satte på et fullt program med forvask, hovedvask og full tørk (du kan velge ulike tørkeprogrammer) da stod det ca 6,5 timer. MEN, maskinen veier tøyet og om du da ikke har fyllt den opp (8kg) så kutter den ned på tiden etter hvert. Tørkingen blir også "målt" slik at dersom tøyet blir fortere tørt enn det maskinen "forventer" så stopper maskinen tidligere :)
Alt i alt veldig fornøyd, den har mange programmer beregnet på ulik tøy-mengde og temperaturer.

Jeg liker ikke kombi. Det blir masse lo og det blir ikke helt tørt så man må allikevel henge det opp :( jeg har hatt 2 forskjellige før jeg ga opp kjøpte en egen tørketrommel.

Fordelen med kombi er er at klærne krymper mindre enn i en tørketrommel

jenta vår skal bli storesøster 11.2.14
skravler med *oida* :)

Back
Topp