Kombi vask og tørk - hvilken kan anbefales?

Solvit

Forelsket i forumet
Jeg tenker å kjøpe nye kombimaskin for vask og tørk, men har hørt om så mye forskjellig. Er det noen her som har en slik maskin? Kan du anbefale den du har? Hva bør jeg se etter, høre om med forhandler?
Ønsker ikke å ha en som bruker veldig lang tid før tøyet er ferdig....

anbefaler ikke candy, hadde kombinert maskinen fra de for noen år siden og det var bare tull med den, kunne ikke tørke samme mengde som den kunne vaske heller så måtte ofte tørke vasken i 2 vendinger.

gamle husvert hadde en candy vaskemaskin og den vaska plutselig med døra åpen

men kan hende de er bedre nå

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Andre med erfaring?

Vi har en samsung. Kan vaske 8kg og tørke 5kg. E fornøyd da :-) men vi fikk en helt ny her i går fordi det va feil på den å delen ikke kunne byttes. Fikk da samme maskin bare en oppgradert en.

Generelt så vil aldri en kombimaskin vaske eller tørke like godt som separate maskiner. Men pga plass så har jeg også hatt en kombimaskin i drøyt et halvt år nå. Er en helt grei candy maskin som jeg ga 4000 for.

Men grunnet en feilkode på et av vaskeprogrammene som de ikke klarte å fikse så får jeg ombytte. Og jeg slenger nå på 4000 kroner til og går for en pakke med vask/tørk i stedet. Så får det heller bli trangt.

Ikke bruk for mye penger på en sånn kombimaskin i hvert fall, siden resultatet uansett ikke blir optimalt :)
Er det mange i husholdningen så ville jeg ikke gått for kombi. Greit på hybel eller et samboerpar kanskje. Ble litt mye vasking når baby kom og vask/tørk program med full maskin tar opp til 6 timer.

Vi har en samsung. Kan vaske 8kg og tørke 5kg. E fornøyd da :) men vi fikk en helt ny her i går fordi det va feil på den å delen ikke kunne byttes. Fikk da samme maskin bare en oppgradert en.
Hvor lang tid tar det å få en vask ferdig?
Men må du ta ut klær da for at den skal kunne tørke?

Hvor lang tid tar det å få en vask ferdig?
Men må du ta ut klær da for at den skal kunne tørke?
Ja men sånn e vest alle kombimaskina... men no tørke æ stortsett bare håndduka å sånn å en del barneklær... så ser ikke på det som ett problem..:)
Det e flere forskjellige program. Alt fra 30min til 2timas vask.. Daily vask bruke æ mest.. å den tar ca en time. På hverdagsklærne. :)

Anbefaler ikke sånne kombimaskiner. Blir ofte mye feil med de, så du får ikke tørka klærne, eller vasket klærne.
Spurte en gang på forskjellige elektro-butikker om de kunne tipse om sånne kombimaskiner. Det va klar tale fra ALLE butikkene : Hold deg unna de maskinene, hvis du ikke har veldig god råd og ønsker å reparere ofte på de.

Har jobbet en plass der de hadde en kombimaskin, den slutta å tørke klærne etter 5 vask og de måtte reparere maskinen nesten 1 gang i mnd. Nå har de byttet over til en vanlig vaskemaskin.

Har en som er kjøpt fra coop merket er HOOVER. Veldig fornøyd. Funket like godt siden 2012 :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har skjønt såpass at det ikke er å anbefale til barnefamilier :P Gikk på Expert og spurte om de hadde en å anbefale. Fikk klart NEI, til svar! Han kunne ikke anbefale de til en familie på 4. Brukte alt for lang tid... Så da blir det heller til at vi setter de over hverandre når vi skal sette inn dusj i kjelleren :)
Takk for svar folkens!

Anbefaler ikke sånne kombimaskiner. Blir ofte mye feil med de, så du får ikke tørka klærne, eller vasket klærne.
Spurte en gang på forskjellige elektro-butikker om de kunne tipse om sånne kombimaskiner. Det va klar tale fra ALLE butikkene : Hold deg unna de maskinene, hvis du ikke har veldig god råd og ønsker å reparere ofte på de.

Har jobbet en plass der de hadde en kombimaskin, den slutta å tørke klærne etter 5 vask og de måtte reparere maskinen nesten 1 gang i mnd. Nå har de byttet over til en vanlig vaskemaskin.
Det har jeg også fått beskjed om. Så her blir det heller vaskemaskin og tørketrommel oppå hverandre :)

Vi har en LG 12/8 som fungerer som en klokke, hører den ikke engang når den går.
Sørger for at vi alltid har nyvaskede klær klar på morgenkvisten, samt at de tar dobbeltdynene uten problem :-)

Eg har en kombi. Men herlighet for et stress! 60 grader med handuker tar jo over 6 timer. En hel dagsjobb å få rein en maskin. Og siden tørkingen på den ikke tar like mangen kg som vaskingen kan man jo bare vaske halv maskin om gangen. Aldri blir klærene helt tørre en gang. Nei, eg har kjøpt meg tørketrommel uten om, det var som å komme til en ny verden :D men som bare vaskemaskin fungerer den supert :)

Eg har en kombi. Men herlighet for et stress! 60 grader med handuker tar jo over 6 timer. En hel dagsjobb å få rein en maskin. Og siden tørkingen på den ikke tar like mangen kg som vaskingen kan man jo bare vaske halv maskin om gangen. Aldri blir klærene helt tørre en gang. Nei, eg har kjøpt meg tørketrommel uten om, det var som å komme til en ny verden :D men som bare vaskemaskin fungerer den supert :)

Det problemet har ikke jeg
Vask+tørk tar 4,5t på det lengste kombiprogrammet
Har sjeldent over 8kg i så da er det greit.
Maskinen regulerer tiden etter hvor mye vask som er i

Når jeg vasker ull/silke eller dyner/overmadrasser så bruker jeg den kun som vaskemaskin.

Back
Topp