Kombi- eller duo- vogn?

rosenjenta

Glad i forumet
Hva anbefaler dere. Og hvilket merke? Er duo vogn med barebag? Har hørt at noen syns babyen vokser seg ut av bagen raskt. Kombivogn er bredere?

Nei, Kombi har mindre bag, før den skal bære ligge i sportsdelen. Duo har stor bag og egen sportsdel som man sett på når ungen bir større. Vi skal nok kjøpe kombi, d e litt billigere, og så e babyen vårs blitt bra stor når vinterkulda sett inn igjen, så da bruke vi sportsdelen som har bedre plass til varm pose og sånt...

jeg vil anbefale å kjøpe duo vogn.... men det er min mening da...

Når man har duo så tar man helt av bagen og setter på en sportsdel på hjulene ja? Ved kombi så løfter man opp en bag og under der er sportsdelen som ungen kan sitte i? Vi skal ta oss en tur i en butikk for å se når det nermer seg tid for å kjøpe vogn.

vi har kjøpt duovogn.tautonia 2003 mod.den er en litt mindre enn vanlige duovogner men jeg kommer bare til å bruke bagen vår/sommer så trenger ikke så stor plass til skinnpose osv.til høsten setter vi på sportsdelen likevel.vogna var lett å få inn i den lille bilen vår.klikket av bagen og bare bretta understellet sammen og vips inn i bagasjen.syns å vogna blir lettere nå du ikke trenger bag inni sportsdelen...

Vi skal kjøpe Simo duo, siste modell. Har helt fallt for den vognen[:D]

Til neste barnet mitt har jeg lyst på vogn med svinghjul(4. hjuling) og sånn til å sette bilsete og alt på! mutzy er en tøff vogn!!

vil anbefale bagvogn jeg, mange med duo eller kombi kjøper ny sportsvogn uansett.

Vi har kjøpt simo duo-vogn, det er stropper på baggen på den også, så den er grei å bære med seg. Sikkert noe tyngre å bære med seg en baggen i en kombivogn. Men størrelsen på baggen var viktigere for meg, da jeg har termin i slutten av juni og ønsker å bruke baggen så lenge som mulig utover vinteren. Baggen i kombivogn er mye smalere enn den i duo-vogna. Men Simo kombi-vogn har vist den største baggen da...

Det er veldig sjelden at en bruker kombi/duo hele vognperioden. De er litt store og som regel tunge. Akkurat tyngde tar på litt etterhvert som babyen blir større. Har sett en del med teutonia mistral som bruker den hele tiden. Den er ganske lett, og blir ikke så veldig stor sammenlagt. Jeg kjøpte ny vogn til toåringen min, og syntes den fungerte fint til ham. Den veier bare ni kilo, og er lett og manøvrere (svingbare forhjul). Den har en egen bagdel, så det er den eneste jeg har vært borti så langt som kan brukes så lenge. Har faktisk tenkt å beholde den (til en forandring)[&:]

Vi skal ha Simo duo. Det er fordi den har god og stor bag, og at vi kan bruke sportsvogndelen etterpå. Blir en del dyrere å kjøpe bagvogn først og så en annen sportsvogn etterpå. Greit nok at den blir tung etterhvert, men da blir jeg jo så sterk!!!!![:D]Synes simovognene er solide og det er godt å vite at de er vind- og vanntette, særlig siden ungen blir født i juli, og det da ikke er lenge til høst og vinter. Kjøper sikkert en mindre og lett trille til handleturer o.l. når ungen blir litt større. Men den blir da ikke til å sove ute i.[:)]

Jeg ambefaler Duovogn.. Syns de er ganske kjekke

ORIGINAL: Bente 24

Jeg datt plutselig over dette

http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1075970028.55

Kanksje dette er noe å lese..[8|]

Dette var en test som ble foretatt i 2004, altså for 2 år siden... Ingen grunn til IKKE å kjøpe Simo sine vogner da de ble pålagt å utbedre feilene på vognen. Både håndtaket og liggekassen ble utbedret og vil selvfølgelig ikke forekomme på nyere vogner - Stoler såpass på sikkerheten ved vognene som blir solgt i Norge at hvis jeg liker en vogn - så kjøper jeg den. Spesielt Simo, siden de har fått anmerkning på feil, som ble utbedret og som mest sannsynlig ikke forekommer på senere modeller.

Quinny freestyle fikk salgsforbud pga at setelåsen ikke var god nok, men denne vognen er jo for tiden super populær og er helt sikkert utbedret etter gjeldene sikkerhetsregler.

Så folkens - kjøp den vognen dere vil ha. Tror ikke vi skal la oss skremme av 2 år gamle tester....

Har kjøpt simo-duo..... vil ha bagg så lenge som mulig, selvom han begynner å bli ganske stor til vinteren så er de mye bedre beskyttet mot vind i en duobagg eller kombibagg.

mente bedre beskyttet i duobagg enn i sprtsvogndelen... beklager...

Vil anbefale duo-vogn. Kombi-vognene er tyngre og tyngre å styre har jeg hørt. Duo-vognene har jo også større bag, en fordel særlig på vinteren. Vi skal ha Emmaljunga duo classic. Kjempefin!!!!!

Back
Topp