Kombi, duo eller bagvogn?

Love4two

Forumet er livet
Var på Babyshop for å orientere meg litt i dag på vognfronten, og syntes at Simo virket passende for oss. Har noen av dere noen erfaring med Simo eller Brio kombi vogn eller duo?

Tenker at en kombi vogn er kjekk fordi da trenger en ikke finne plass til sportsdelen, alt er i ett. Men så oppdaget jeg at en kombi vogn ikke blir så flatpakket og lett som kanskje en duo eller en tre-hjuling.

Det er så vanskelig å vite hva en liker før en har erfart.

Hei!
Nå har ikke jeg noen erfaring enda da, siden babyen ikke har kommet enda, men vi har iallefall kjøpt simo duovogn.
Fordi den hadde veldig stor og romslig bag, og sportsdel vi kan bruke til senere.

Det er absolutt ikke så lett å vite hva man skal velge, men jeg tror iallefall vi blir fornøyd med vogna vi har kjøpt.

Lykke til med valget [:)]

æ har kjøpt ei brio kombivogn (fikk dein brukt)
synes dein e lætt å slå sammen å virka praktisk sjøl om æ ikkje har fått prøvd dein me en baby oppi

Takk for svarene fruluna og nemi.marselia [:)] Nei dette er ikke lettt. Tenkte det var litt tidlig å gå rundt å titte nå, men er glad jeg likevel har begynt. Så mye å tenke på da.

Ja det er greit å orienter seg litt og ikke bare kjøper det første og det beste!! [:)]

dein æ kjøpte va egentli ikkje dein æ ønska mæ men pga at æ fikk dein belli å dein virka heilt grei så kjøpt æ dein

vi har kjøpt simo kombi. den er veldig god. bærbagen er hard, syns det er ett pluss. og så syns jeg den har finest kalesje.. hehe.. nå har de fått inn mange nye farge, kjempegøy... lykke til med valget[;)]

jeg hadde duo med førstemann,likte ikke den løsningen,av med en bag og på med en ny. no har jeg kjøpt kombi får se om jeg liker den bedre.

forresten lurt å ha kombi dersom du bor sånn til at du må sette fra deg vogn i oppgang el.l. da er det kjekt å bære med seg bagen i trappen og greier istedet for å bære på armen..

Hvilken vogn man skal velge kommer jo an på hva DU synes er viktig da[:)] For min del var det viktig med god plass i bagen slik at hvis babyen fødes stor er det fortsatt god plass til vinterpose. Også kan jeg bruke den til nestemann evt, som KAN bli født sent på høsten og også trenger stor plass.

Hadde veldig lyst på kombivogn, men da jeg fikk sammenlignet bagene så valgte vi duo. Har jo ikke fått brukt den enda, men den er stor og fin[:)] Når babyen blir litt støre kommer vi sikkert til å kjøpe ei sportsvogn, og pr i dag vil jeg da ha trehjuling for de ser så kjekke ut syns jeg[:)]

Så mitt råd er å reise rundt og se, prøve, tenke... Alle merker er ulike, ta med brosjyrer over alt du kommer over, og tenk over det[:)] Skal jo bli fornøyd med valget ditt! Og her inne har alle ulike meninger om hvem vogn som er best[:D] 100 vogner og 1000 meninger, sånn det skal være![:)]

ORIGINAL: stineliten

forresten lurt å ha kombi dersom du bor sånn til at du må sette fra deg vogn i oppgang el.l. da er det kjekt å bære med seg bagen i trappen og greier istedet for å bære på armen..

enig der[;)]

Tusen takk til alle som har svart meg. Synes det er godt å høre hva dere tenker og erfarer. Jeg har foreløpig gjort meg opp en mening og da var det fint å høre litt med dere også [:)][:)][:)]

har en Troll duo vogn.

jeg har tittet på emmaljunga duo vogn jeg! syns den ser veldig fin ut! noen erfaring med den? eller hørt fra noen andre som har/hatt vogna?

Var på nett og så litt på dem jeg også, de er flotte vogner. Vil gjerne høre om andre har erfaring med den jeg også.

vi har kjøpt tautonia duovogn.enklere å få "pakka sammen" når den ska inn i bilen.+ at den blir litt lettere fordi man ikke har begge delene på samtidig.bagdelen er bare å klikke på og av.veldig enkelt!!! Syns bagdelen på denne vogna var ganske stor med tanke på at vogna i seg selv er lita.

ikke vet jeg hva som er best, men den vi har tenkt på er en duo vogn en "altiettvogn"[:D][:D]

Vi har kjøpr Emmaljunga Duo Edge vi, har ikke tatt den i bruk, men den ser veeeeldig fin ut[:)] Mange små detaljer på den, små finesser du ikke finner på andre vogner. Som myggnetting som sitter i kalesjen, regntrekk følger med i prisen og lufting i bunnen av bagen. Også syns jeg den er fin å se på da så klart[:)]

Gå inn på hjemmesidene til EMMALJUNGA (link) og ta en titt, der står alle detaljer godt beskrevet[;)]

Lufting i bunnen... Hmmm... Har aldri tenkt på at det kan være lurt. Hvorfor er det er lur ting egentlig? fåreløpig har jeg ikke fått sett på Emmaljung vignene live. Det var en vogn jeg likte veldig godt da jeg surfet litt rundt etter barnevogner på nett. De hadde den ikke inne da jeg var på Babyshop sist.

Jeg har ingen erfaring fra tidligere, men har så vidt begynt å titte litt rundt, for liksom å sondere terrenget og se på mulighetene.
Jeg har lyst på en ordentlig bagvogn, egentlig, men ender sikkert opp med en duo vogn.

Det jeg vet, er at jeg skal IKKE ha en kombi vogn. Bagen blir jo så liten. Kan jo ikke få plass til en 6 mnd gammel baby med vinterpose oppi den?

Back
Topp