Kom til verden i ambulansen

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
Vesle Runa hadde ikke tid til å vente de tre timene det tok mamma å reise til sykehuset. Hun kom til verden i ambulansen halvveis på strekningen. – Dyr får ikke føde under transport, men det får mennesker, raser jordmoren som tok imot henne.
Færre fødesteder kan få alvorlige konsekvenser »

Hvor langt er det til ditt fødested?

jeg fødte nr 2 i ambulansen..:) det var 10 dager før termin og jeg var i hjembygda på påskeferie... Derfra er det 2,5 t til sykehuset. Det gikk heldigvis fort og fint... Ikke behaglig på svingette og humpete veier med rier i en varm bil.;)

nå holder jeg meg hjemme før terminen, herfra er det bare 15 min t sykehuset uten kø..:)

Her er det ca 30 min til sykehus. To naboer som er jordmødre, så blir å ringe de heller enn å sette meg i noen sykebil om det skulle gå skrekkelig fort! Føler meg heldig sånn! :)

Har vel ti min i bil til sykehuset :) Veldig greit sånn :)

Vi har 10-15 min til nærmeste sykehus. Men der får ikke jeg føde pga diabetesen. Sykehuset jeg må føde på er 3-3 1/2time unna, så her har jeg fått beskjed om at jeg nok legges inn noen dager før termin. Sist gikk plutselig vannet uke 37+6 og vi ble sendt med luftambulanse til sykehuset jeg fødte på. Det var litt... Spesielt.. :)
Spent på hva de planlegger denne gangen i forhold til sist gang ;)

er vel minst 2 1/2 time her til sykehuset jeg må føde på.. Håper for gudsskyld ikke at det blir ambulansefødsel, da kommer jeg sikkert til å eksplodere.. Alt pga nedleggelser av lokale fødestuer (var ikke lagt ned med de forrige fødslene mine).. Sist fødsel tok ca 1 1/2 time, så hvordan de vil løse det på en forsvarlig måte gleder jeg meg til å se ;)

Totalt 50 min ca,men bil og ambulansebåt,til sykehuset for oss.

Tar vel 40 min i vanlig trafikk. Møter vi rush trafikken tar det fort over en time...

Back
Topp