Kom plutselig....

Snart_mor til3

August 2013
til å tenke på en ting.
Har nå vørt forkjøla noen dager og er helt tett og har brukt nesespray (må ha for å få puste), men kanskje det ikke er så lurt i graviditeten??
Pakken har jeg kastet for lengst og det står ingenting på flasken, noen som veit??

Jeg fikk beskjed om å holde meg unna og heller bruke saltvanndråper :)

Nesespray kan man trygt bruke i moderate mengder og ikke lengre enn det står på pakken. Iallfall otrivin og zymelin

Jeg fikk beskjed av legen om at du helst ikke skal bruke nesespray når du er gravid. Har noe med at den får slimhinnene til å trekke seg sammen og det kan ikke påvises at det ikke påvirker livmor. Har selv vært så tett at jeg har vært sengeliggende siste uken og til tider kastet opp for jeg følte jeg ikke fikk puste. Helt forferdelig, så føler med deg!

Jeg fikk beskjed av legen om at du helst ikke skal bruke nesespray når du er gravid. Har noe med at den får slimhinnene til å trekke seg sammen og det kan ikke påvises at det ikke påvirker livmor. Har selv vært så tett at jeg har vært sengeliggende siste uken og til tider kastet opp for jeg følte jeg ikke fikk puste. Helt forferdelig, så føler med deg!
Uff nei dette er ikke gøy. God bedring :-)

Og nesespray virker lokalt og det er ikke påvist mulig fosterskade. Og hvis du leser på felleskatalogen på zymelin står det at denne kan brukes. Men prøv å begrens dosen. Også går det jo an å kjøpe den som er til barn! Hvis du ikke har prøvd nesehorn før er det også veldig effektivt:)

Og nesespray virker lokalt og det er ikke påvist mulig fosterskade. Og hvis du leser på felleskatalogen på zymelin står det at denne kan brukes. Men prøv å begrens dosen. Også går det jo an å kjøpe den som er til barn! Hvis du ikke har prøvd nesehorn før er det også veldig effektivt:)

har brukt otrivin til nå, men får kjøpe inn til barn :-) Søstera mi lurte meg til å lukte på hornsalt når jeg var liten!! Det svir i nesen bare av å tenke på det :-) Vil ikke utsette meg for det igjen tror jeg :-)

Hensalt er sterke saker ja. Men nesehorn fyller du bare med litt salt og lunket vann. Så det skal ikke være ubehagelig:) og det funker som bare det og man blir fortere frisk siden den renser opp oppover også.

Back
Topp