Kom over et litografi av Salvador Dali.

Tøsa!

Gift med forumet
Fra Pantagruelserien i følge Google.
Det er et sertifikat på baksiden, så det er nok ekte.
En jeg kjenner ga det til meg, han fikk det for å ha hjulpet en mann med å kjøre flyttelass.
Jeg har funnet ut hva det er verdt i kroner, men er det noe det er verdt å beholde eller er det ikke så spesielt og unikt?
Er visst laget 50 eksemplarer.

Liker du det?

Hva er det verdt, da? :P

JEG ER GRISEMISUNNELIG!!!!!!!!

Jeg elsker han!!!

Altså, jeg elsker jo Dali sine bilder, men dette var ikke akkurat det kuleste jeg har sett.
Men Dali er Dali  :P
Jeg hadde uansett tenkt å beholde det, måtte bare skryte litt, hehe... og lurer på hvor sjeldent eller usjeldent det er å komme over sånt.

Er verdt 6 lapper.

Ble lovt et til nå faktisk, sikkert av samme serien...

Det er uansett dette jeg fikk først:

Kjipt at det skulle være sånn når jeg først fikk et Dalibilde, men dog... Kan alltids finne en plass til Salvador ^^

Som alle andre kunstnere, har også Dali laget kunstverk som ikke er av de mest kjente for de der kunstinteressen ikke strekker seg lenger enn masseproduksjoner de har sett på Skeidar eller i kalendere. Hadde jeg fått en ekte Dali, hadde jeg ikke solgt det, om det så kun var et avtrykk av dasspapiret hans. 

Nedsig skrev:
Kjipt!? Hva forventer du av et Dalí-litografi, hvis dette er kjipt ...?

Har ingen forventniger når sånt kommer dettende i fanget mitt, men han har laget bilder som er finere enn dette.

Dani California skrev:

Nedsig skrev:

Har ingen forventniger når sånt kommer dettende i fanget mitt, men han har laget bilder som er finere enn dette.

Jeg tenker at hvis du "elsker" Dalí sine bilder så er motivets mangel på "finhet" (?) ikke en bekymring-

IsThaBeth skrev:
Som alle andre kunstnere, har også Dali laget kunstverk som ikke er av de mest kjente for de der kunstinteressen ikke strekker seg lenger enn masseproduksjoner de har sett på Skeidar eller i kalendere. Hadde jeg fått en ekte Dali, hadde jeg ikke solgt det, om det så kun var et avtrykk av dasspapiret hans. 

Handler ikke om det. Jeg er svært lykkelig for dette bildet, og vil aldri kvitte meg med det.
Som sagt, jeg har tenkt å beholde det.
Jeg har hatt min dose kunsthistorie, og masseproduksjonsbilder på Skeidar og Ikea er jeg ikke så veldig fan av.
Dali er en av favorittene, men denne serien var ukjent for meg.
Og ja, min kjennskap til Dali strekker seg litt lenger enn Swans Reflecting Elephants og Persistence of Memory.

Jeg hadde nok beholdt det..hengt det ett sted jeg ikke behøver å se det hver dag riktig nok, men beholdt :p
Kult å eie en ekte Dali da :D

Nedsig skrev:

Dani California skrev:

Nedsig skrev:

Jeg tenker at hvis du "elsker" Dalí sine bilder så er motivets mangel på "finhet" (?) ikke en bekymring-

Må man elske alt ved noe dersom man elsker det?
Hva det enn måtte være?
Er nok andre deler av hans kunst jeg liker bedre ja.
Jeg er opptatt av det visuelle ved kunst, ikke bare signaturen i hjørnet, men dog, når det kommer til Dali, så beholder jeg det uten tvil.

Dani California skrev:

IsThaBeth skrev:

Handler ikke om det. Jeg er svært lykkelig for dette bildet, og vil aldri kvitte meg med det.
Jeg har hatt min dose kunsthistorie, og masseproduksjonsbilder på Skeidar og Ikea er jeg ikke så veldig fan av.
Og ja, min kjennskap til Dali strekker seg litt lenger enn Swans Reflecting Elephants og Persistence of Memory.

Jeg trodde tråden handlet om hvorvidt du skulle gidde å beholde det eller ikke? (Siterer: "[...] er det noe det er verdt å beholde eller er det ikke så spesielt og unikt?")

Dani California skrev:

Nedsig skrev:

Dani California skrev:

Nedsig skrev:

Må man elske alt ved noe dersom man elsker det
?
Hva det enn måtte være?
Jeg er opptatt av det visuelle ved kunst, ikke bare signaturen i hjørnet, men dog, når det kommer til Dali, så beholder jeg det uten tvil.

Nei, man må ikke, men man kan jo saktens spørre hva det egentlig er man elsker, dersom det er "finhet" som avgjør om man vil selge et originalt arbeide fra denne kunstneren man elsker, eller om man heller skal velge en slant penger som uansett forsvinner kjapt.

Uansett; det er en fin arv å gi videre til ungene dine, også. Selv om bildet ikke er "fint"

Nedsig skrev:

Dani California skrev:

IsThaBeth skrev:

Jeg trodde tråden handlet om hvorvidt du skulle gidde å beholde det eller ikke? (Siterer: "[...] er det noe det er verdt å beholde eller er det ikke så spesielt og unikt?")

Neida, det var bestemt fra første stund at dette var en keeper.
Ville bare høre meninger, derfor jeg ordla meg på den måten.
Beklager forvirringen.

Nedsig skrev:

Dani California skrev:

Nedsig skrev:

Dani California skrev:

Nedsig skrev:

Må man elske alt ved noe dersom man elsker det
?
Hva det enn måtte være?

Nei, man må ikke, men man kan jo saktens spørre hva det egentlig er man elsker, dersom det er "finhet" som avgjør om man vil selge et originalt arbeide fra denne kunstneren man elsker, eller om man heller skal velge en slant penger som uansett forsvinner kjapt.

Uansett; det er en fin arv å gi videre til ungene dine, også. Selv om bildet ikke er "fint"

Grunnen til at jeg beholder det er jo at det er Dali. Ikke fordi det er fint.
Min mening om finheten var en ærlig sak, men forandrer ikke noe for min del.
Som du sier, pengene forsvinner. Så jeg har aldri vært i tvil.

OK, lett å bli forvirra - siden du alt hadde funnet ut hva du kunne få for det, liksom - men for all del, ingen ting å beklage :).

Back
Topp