Kom morsfølelsen rett etter fødsel?

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
Nope, hadde et kjempe tøft svangerskap og var livredd for at noe skulle skje helt til han var født så klarte ikke å kjenne noen annen følelse en lettelse for at vi begge levde og at jeg ikke hadde fått svangerskapsforgiftning igjen. Følelser er fortsatt ikke helt der, men jeg har noen øyeblikk der jeg virkelig kjenner hvor mye jeg elsker den lille gutten i armene mine.
 
Sist brukte jeg 2-3 mnd før jeg fikk kontakt med frøkna og kjente på morsfølelsen, men denne gangen kom det ganske fort :)
 
Fødte kl 19 og var for sliten til å tenke eller føle noe som helst. Men når de kom å tok han fra meg kl 0200 ca for å kjøre han på barneklinikken så kom følelsene knusende ned over meg! Veldig tungt å få så sterk morsfølelse på et sånt tidspunkt.... gikk veldig greit med han da. Og fikk han tilbake på kvelden dagen etterpå. Men kjenner fortsatt på at følelsene eg har for han er anderleses enn de eg har for storebror. Storebror kjenner eg så mye bedre....
 
Morsfølelsen kom lenge før han kom ut<3
 
Har ikke født enda men morsfølelsen har vært sterk fra tidelig i svangerskapet, ca uke 18 da vi fikk vite det var en jente, hun fikk navn og jeg kjente liv! Jeg er allerede mamma for verdens beste prinsesse i magen <3
 
Ja, faktisk.
Jeg var lenge redd for at den kom til å utebli, men den kom .
 
Tror jeg forveksler det med morskjærligheten? Jeg føler det ikke spesielt før nå en mnd etterpå:p kanskje så overgangen skal bli greiest mtp storesøster?<3 jeg har jo vært glad i den lille bebisen men ikke forelsket før nå nettopp.
 
Den kom sakte, men sikkert. Så for meg "vanlig" fødsel med ungen på brystet rett etterpå, men endte med keisersnitt og en unge jeg knapt så før noen timer etterpå. Midt på natta skulle jeg plutselig passe på en ukjent baby, helt på egenhånd. Babyen føltes heeelt fremmed, men for hver dag ble jeg heldigvis mer og mer knyttet til henne, og nå elsker jeg henne over alt på jord. :)
 
Ja, med begge to❤️
 
Ja med begge 2, selv om jeg nå lurer på hva jeg tenkte på med å få 2 tette hvor førstemann hylte de 2-3 første månedene og jeg har fått en til som gråter utrolig mye
 
I dag slo den inn for fullt, og han er over en måned gammel. Jeg måtte grine litt bare fordi han er så deilig, og at jeg er så fantastisk glad for at han er min. For første gang har jeg virkelig storkost meg som nybakt mamma, og endelig følt at jeg mestrer oppgaven! Deilig følelse!
 
Nei, det tok et par uker før den kom. Slet utrolig mye med amminga og jeg tror det var det som gjorde det.
 
Back
Topp