Kom morsfølelsen rett etter fødsel?

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
Denne gangen gjorde den det :) Kanskje fordi det var nr 2 og var litt mer forberedt? Med storesøstra kom kjærligheten ganske så fort, men den store morsfølelsen tok litt tid. Det var rart å være mamma. Denne gangen var alt på plass med en gang.
 
Det tok et par dager før den kom ordentlig. Jeg var jo glad i babyen, men morsfølelsen kom ikke helt med en gang. Ser for meg at den kommer fortere hvis vi får et barn til, fordi da er man litt mer avslappet og vet mer hva man går til ;)
 
Det tok dessverre flere uker for min del... var glad i henne, men ikke sånn jeg hadde forventet meg. Jeg hadde jo mast om barn i årevis før hun kom, og hun var ekstremt ønsket og planlagt. Men det var så mange følelser etter fødsel, samt så store endringer på hverdagen at jeg ble litt overveldet. Jeg var vel så smått innom fødselsdepresjon, tror jeg... men når hverdagen roet seg og jeg fikk mer kontroll på eget følelsesliv så kom også morsfølelsen for fullt :)
 
Denne gangen gjorde den det :) Kanskje fordi det var nr 2 og var litt mer forberedt? Med storesøstra kom kjærligheten ganske så fort, men den store morsfølelsen tok litt tid. Det var rart å være mamma. Denne gangen var alt på plass med en gang.
Signerer denne! Førstemann her :) Var mer et beskyttelsesinnstinkt som kom først. Var blitt fortalt på helsestasjonen at det også var en type morskjærlighet og slo meg til ro med det :) Tror nok som FruJohnsen sier, at det kommer mer naturlig med nummer to ;)
 
Hadde svangerskaps depresjon. Men gledet meg sykt mye til å bli mor og å møte henne. Ble forelsket med det samme. Men alt ble tusen ganger sterkere etter et par uker b
 
Det tok en del uker før den kom ordentlig hos meg, men jeg leste veldig mye om det så ble veldig beroliget av fakta rundt det =)
 
Back
Topp