Kom melka av seg sjølv?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Fekk du god ammeveiledning på sjukehuset før dokker dro heim? :)

Eller kanskje du ikkje amma? :)

Fikk god veiledning og hjelp på sykehuset. Var "heldig" i at ungen fikk gulsott, så måtte være på sykehuset ei uke. Hadde vært så skummelt å finne ut av ting alene/uten den oppfølginga.

Melken kom greit med begge to, men ammet ikke mer enn henholdvis 6 dager og 3 uker :) Pumpet 50% med eldste da, så han fikk halvparten mme og mm :)

Fikk ingen veiledning med unntak av at jeg spurte om det så greit ut når jeg hadde lagt henne til. Det så greit ut sa de, så da ble det ikke mer snakk om det.
Glad for at jeg leste meg en del opp på ammingen i forkant.
Fikk heldigvis ikke store utfordringer med ammingen, men hadde nok noen timer på ammehjelpen.no de første ukene :p

Melken kom med en gang

Fikk god hjelp på sykehuset, men hadde lest meg bra opp på forhånd og glad for det. Melken kom for fullt på dag 5, ble sjokkert av de gigapuppene i speilet husker jeg:knegg:

Leste meg opp på amming før fødsel denne gangen, og fikk god hjelp på sykehuset :happy: dro hjem fra sykehuset på dag 3, og da ammet jeg mye i tillegg til å pumpe 20-25ml per pumping :happy:

Jeg har vært knallheldug med amminga. Hadde melk med en gang, og veldig mye mer enn nok. Ingen problemer med amminga noen av gangene.

Ja, den kom av seg selv begge gangene :)

Med første i 2014 var det ekstremt dårlig oppfølging i forhold til amming. Spesielt frustrerende da man hadde keisersnitt å da utløses ikke hormonene slik som ved vaginal fødsel. Så han ble flaske barn.

Med nr 2 så skulle jeg amme, så jeg krevde hjelp. Jeg masa. MASSE! Hadde kontakt med ammehjelper og det gikk strålende. Melka kom av seg selv og babyen la godt på seg. Vi amma i 20 mnd :p nå venter jeg nr3 å spent på hvordan det vil bli denne runden når man har litt erfaring.

Melken kom for fullt 48 timer etter fødsel. Lite hjelp på sykehuset så glad jeg hadde støttende venninner og ammehjelpen.

Fikk ok veiledning, bra hos ei og sådær hos de andre. Melka kom raskt igang heldigvis. :)

Plagdes med førstemann, men fikk pumpet i gang melk. Men andremann kom d av seg selv (han var litt mer sugevillig enn første).

Absolutt ikke. Jeg pumpa, koppmata og amma det lille jeg hadde i 6 uker før produksjonen tok seg opp og jeg kunne fullamme. Det var en heltidsjobb!

Nei. Pumpa og pumpa døgnet rundt. Fikk til slutt melk 4-5 dager etter fødsel. Dårlig smmehjelp på sykehus og fikk ikke lillegutt til å amme. Så ga opp prøvingen etter ni uker ca. Han fikk mme fra dag en siden jeg ikke fikk han til å amme. Fikk litt ekstra mm som jeg fikk pumpet ut da, men pumpa stimulerte meg ikke nok

Back
Topp