kom med tips "syden tur"

sandnes86

Forumet er livet
vi har tenkt og reise til syden i år... og lurte på har du noen gode erfaringer ? legg gjerne ved link til plass og hotell og skriv gjerne litt om hva det er og finne på der [:)]

vi har kun vært i tyrkia en gang ellers ikke vært i syden trakter... det var før litlå kom til verden...

har med ei lita på 14 mnd og....

Jeg har hørt mye fint om Alcudia (Mallorca)
Dit skal vi neste gang vi skal til syden ihvertfall [:)]

Viktig at du reiser et sted som ikke er alt for varmt med tanke på dattera deres

Jeg fikk masse hjelp på reisebyrået da jeg var i kontakt med de, jeg sa hva som var vårt behov og hun kom med masse gode tips til forskjellige plasser som passet våre ønsker [:)]

venninna mi er i tyrkia nå - i side.. det var visst veldig varmt.. sånn ca 31 grader ved midnatt natt til i dag.. [:-] og over 40 på dagtid...
de reiser med en på 6 og ei på 3 og ungene storkoser seg.. husker ikke hva hotellet heter da.. men det var veldig barnevennlig..

ORIGINAL: latterjenta

Jeg har hørt mye fint om Alcudia (Mallorca)
Dit skal vi neste gang vi skal til syden ihvertfall [:)]

Viktig at du reiser et sted som ikke er alt for varmt med tanke på dattera deres

Jeg fikk masse hjelp på reisebyrået da jeg var i kontakt med de, jeg sa hva som var vårt behov og hun kom med masse gode tips til forskjellige plasser som passet våre ønsker [:)]

vi har fått anbefalt den plassen du nevner faktisk...og det ser veldig fint ut der =)
 men har og tenkt litt på bulgaria og.... så må bare ha noen tips [:)][;)]

ORIGINAL: Dollface

venninna mi er i tyrkia nå - i side.. det var visst veldig varmt.. sånn ca 31 grader ved midnatt natt til i dag.. [:-] og over 40 på dagtid...
de reiser med en på 6 og ei på 3 og ungene storkoser seg.. husker ikke hva hotellet heter da.. men det var veldig barnevennlig..

uff hørtes nesten ut som like varmt som vi hadde det da jeg var gravid og var i tyrkia.... vi var i kemer vi da... =)

æ ane itj korr d e passende temperatura..men anbefale ikke tyrkia framover i august ihvertfaill..vi va dær i midten/slutten av august i 2006, og det va heilt JÆVLI varmt siste dagan..type at vi mått ligg i bassenget heile tia..uholdbart å bevæg sæ i gatan eiller gjør NÅ ainna einn å ligg i vannet... så dit villa æ ikke ha hatt me mæ så små som vårres ailltså[;)] VI reise te Kreta snart da.. har hørt d ska vær meir passende temperatura dær.. men d kainn æ først svar på om litt over 3 uka når æ har komme heim[8D]

Vi var i Bulgaria med en på 3 år og ei på 7 mnd i fjor.. Og det var kjempefint! Vi bodde på et hotell som her Briz Beach, og det var et kjempefint hotell helt nede ved stranda.. [:)]
Det var billig, kjekke folk, god mat, nydelig strand.. Vi har veldig lyst tilbake igjen.. [:)]

Har vært i Kreta 1 gang, nyyyydelig mat og flott plass. Kjekke folk! Perfekt. Men det var før vi hadde barn, men vi skal tilbake med barn[;)] Varmt og godt!

Vært i Tyrkia, god mat, litt innpåslitne folk[8D] Men slik er det der[;)] Varmt og godt!

Var på Mallorca i fjor, kaldt, dårlig mat og ikke så fint. Småen hakka tenner når vi var på badeland[8|] Mye overskya[:-] Ikke fornøyd!

Har også vært i Spania og Portugal med familien når jeg var yngre, men da tenkte jeg ikke over slikt, annet enn at i Spania krydde det av kakerlakker!

Favoritten er nok Kreta[;)]

ORIGINAL: Elises

JEG ville aldri dratt til tyrkia med ei så lita ei i den varmen som er nå, Bulgaria likeså. Bulgaria er liksom det nye Tyrkia blitt de siste årene, mtp kriminalitet, varme, hygiene o.l. (Vet ikke om det er overalt, men)

Hellas er et sikkerstikk. Dit skal vi [:D] Grekerne ELSKER barn, forguder dem, og behandler de som kongelige. De er yggelige og varme personer, hygienen og standarden er bra, og alt i alt kan man ikke mistrives der, etter min erfaring

Platanias er en tyristby utenfor Chania som er hovedstaden på Kreta, og er veldig barnevennlig, greit å komme seg inn til byen når man vil, men selv Platanias er en rolig plass, selvfølgelig med masse restauranter og butikker, men ingen storby [:)]

Har vært litt rundt overalt i Hellas, bare å spørre om det er noe [;)][:D]

Vi bodde i Agia marina. Vakkert[:)]

Når vi var i Tyrkia var småen 9 mnd. Midt på sommeren, så det var varmt ja. Men det gikk fint. Vi snudde litt på rytma[;)] Så alle sammen sov til rundt 10, så var vi ute å bada og gikk inn når det ble for varmt, da sov småen når det var som varmest[:)] Sambo låg på solsenga da, og jeg koste meg med bok inne mens småen sov[:)]

Så ordna vi middag til småen, kjøpte poteter og slikt og lagde selv[;)] så stelte vi oss og dro ut for å spise i 19-20 tia[:)] Var inne igjen i 22 tia. Hadde med vogn, men han holdt seg våken på kvelden og koste seg[:)] Fikk masse oppmerksomhet[:D]

Bulgaria - Sunny Beach...
Ikke aaaalt for varmt, langgrunnt på stranda..
Sjekk ut Apollo sine hotell: Iberostar Sunny beach og Chaika beach.
Har bodd på begge og var veldig fornøyd [:D]
I tillegg er det billig der nede!

Har reist 3 ganger med snuppa vår..
Mallorca (da hun var 3,5 mnd) - Palma Nova: Kan absolutt anbefales. Flotte strandpromenade som strekker seg langt, fint og gå tur. Gode resturanter med god mat, Noe livat utpå kvelden når man nærmer seg Magaluf/Palma Nova grebsa
Gran Canaria - Meloneras (da hun var 8 mnd): Nydelig plass, men kanskje litt lite å finne på..
Kreta - Agia Marina (da hun var 13 mnd): Ikke spesiellt fint sted, men blir bedre mot Platanias!

Jeg syns alcudia var ein kjempe plass å reise med barn. Likte meg også veldig godt i Hellas (santorini). Selv har jeg lyst å reise til bulgaria da flere some har vært der vil tilbake[:D]

ORIGINAL: Gitte__

Har vært i Kreta 1 gang, nyyyydelig mat og flott plass. Kjekke folk! Perfekt. Men det var før vi hadde barn, men vi skal tilbake med barn[;)] Varmt og godt!

Vært i Tyrkia, god mat, litt innpåslitne folk[8D] Men slik er det der[;)] Varmt og godt!

Var på Mallorca i fjor, kaldt, dårlig mat og ikke så fint. Småen hakka tenner når vi var på badeland[8|] Mye overskya[:-] Ikke fornøyd!

Har også vært i Spania og Portugal med familien når jeg var yngre, men da tenkte jeg ikke over slikt, annet enn at i Spania krydde det av kakerlakker!

Favoritten er nok Kreta[;)]

favoritten her også.

vi reiser til Agia Marina på Kreta om 3 uker....Gleder meg som en unge.
Har vært der 6 ganger før faktisk.

JEG ville aldri dratt til tyrkia med ei så lita ei i den varmen som er nå, Bulgaria likeså. Bulgaria er liksom det nye Tyrkia blitt de siste årene, mtp kriminalitet, varme, hygiene o.l. (Vet ikke om det er overalt, men)

Hellas er et sikkerstikk. Dit skal vi [:D] Grekerne ELSKER barn, forguder dem, og behandler de som kongelige. De er yggelige og varme personer, hygienen og standarden er bra, og alt i alt kan man ikke mistrives der, etter min erfaring

Platanias er en tyristby utenfor Chania som er hovedstaden på Kreta, og er veldig barnevennlig, greit å komme seg inn til byen når man vil, men selv Platanias er en rolig plass, selvfølgelig med masse restauranter og butikker, men ingen storby [:)]

vil ikke akkurat si at Platanias er rolig.... MYE MYE trafikk når kvelden nærmer seg.
Da er Agia Marina bedre. Det er rett utenfor platanias.

OG: Heraklion er hovedstadenKreta.

ORIGINAL: Dollface

Pegasos world kansje?[:D] der var eg forrige uke, og kanon bra! Veldig mye for barna der, og er noe som skjer heletiden!

gøye basseng for alle aldera[:)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

vil ikke akkurat si at Platanias er rolig.... MYE MYE trafikk når kvelden nærmer seg.
Da er Agia Marina bedre. Det er rett utenfor platanias.

OG: Heraklion er hovedstadenKreta.

Oi, shit! Sorry [8D] Jeg syns å lese det i en bisetning når jeg satt å bladde i hoteller, at Chania var hovedstaden [8D][:D] Jeg vil jo i det minste påstå at Platanias er roligere enn Chania, siden det er en mindre plass, litt mindre i hvertfall [:)] Det er jo trafikk i hovedgata da, men det finner man vel overalt?

Ja platanias er roligere enn chania.
men agia marina er roligere enn det igjen....[:)]

[:)]får sette meg ned og se litt på di forsjellige plassene [:)]

takk alle sammen... og kom gjerne med mer og[:D]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Ja platanias er roligere enn chania.
men agia marina er roligere enn det igjen....[:)]

Okei, har ikke vært der så det vet jeg ikke [:)] Men noen nevnte vel at det ikke var en fin by lit lenger opp her, men platanias var finere? Kan det stemme ? [:)]

Vi syns Agia marina var fint, ganske likt Platanias. Men finere strender i Agia Marina.
Vi leide bil og kjørte til elafonissi (?) PARADIS PÅ JORD!

Back
Topp