Mitt beste tips er å bli kjent med din egen kropp, sånn at du også forstår om du har noen «avvik». Jeg startet tidlig med eggløsningstester og temperaturmåling. Fant da ut at jeg hadde eggløsning dag 22-25 og mensen seks til syv dager etterpå. Sykuslengden fremstod flere av gangene som normal på rundt 32 dager, men siden eggløsning kom så sent skjønte jeg at jeg hadde defekt lutealfase. Etter fire måneder med denne på rad bestilte mannen og jeg like gjerne full utredning av begge, koster ikke så mye mer enn en vanlig time hos gynekologen. Fant da ut at min hypotese stemte, og fikk Femar for å booste eggløsning og progesteron til å støtte etter eggløsning. Har nå blitt gravid to ganger på rad. Første var en kjemisk, og denne nye håper jeg holder hele veien (men er fremdeles veldig tidlig, fikk positiv test på tirsdag).
Så mitt viktigste tips er å bli kjent med sin egen kropp, følg med på utfloden og ta eggløsningstester.
Har også en annen venninne som hadde prøvd i et halvt år. Ønsket ikke å bruke eggløsningstester eller noe, tenkte at skjer det så skjer det. Siste syklus ble hun litt lei av at det ikke skjedde noe, og da begynte hun med eggløsningstester. Hun forstod da at hun har droppet sex rundt hver eggløsning fordi hun ofte føler seg litt kvalm og oppblåst de dagene.
Ellers spiser jeg for øvrig grapefrukt før eggløsning for å bedre EL-slimet, ananas fra 1-5 DPO for å få i meg brolain som er bra for livmoren og festing av egget, og tar multivitamin og D-vitamin.
Masse lykke til