Kom med tips jenter/damer

Karolinefrk

Betatt av forumet
:smiley-bounce016
helloooo
Om to dager er tr ferdig. Satser på at syklus og eggløsning er back on track.
Vil så gjerne at ting skal klaffe nå:dance011

Så kom alt av tips dere har.
fra morgensex til sykkussopretting til og ikke tenke på det bring it on :hilarious:
 
Regner med du har vet ca når du Har EL? Jeg brukte eggløsningstester og hadde sex så ofte som mulig rundt den tiden :)
 
Har ikke hatt eggløsning siden april da jeg mistet i august. Og etterpå har alt bare vært kluss så satser på at jeg får en normal syklus nå så nå blir det og prøve med eggløsningstester
 
Last edited:
1F17A55B-D473-4634-AFDD-F4C70CF77A9D.png

slik se syklusen ut nå. Håper på en eggløsning etter den 20 desember. Beste jula ever for gubben. Legge inn aksjer både morgen og kveld
 
For oss er det beste å ikke stresse med prøvingen. Vi har sex når vi har lyst, og tester ikke etter EL for å unngå at prøvingen tar over sexlivet. (Temper, slik at vi vet når EL har vært)
Bare har bittelitt fokus på at hvis det mot formodning går mer enn 3-4 dager uten sex, så legger vi på litt ekstra med teasing slik at det ikke blir for lange opphold uten sex.
Utenom det unngår jeg forumet her inne i tiden mens jeg venter på EL, tida går rett og slett raskere ved å ikke fokusere så mye på prøvingen mens jeg venter på EL. Tida etter EL er det helt umulig å ikke tenke på prøvingen, så da er jeg innom her :p
 
For oss er det beste å ikke stresse med prøvingen. Vi har sex når vi har lyst, og tester ikke etter EL for å unngå at prøvingen tar over sexlivet. (Temper, slik at vi vet når EL har vært)
Bare har bittelitt fokus på at hvis det mot formodning går mer enn 3-4 dager uten sex, så legger vi på litt ekstra med teasing slik at det ikke blir for lange opphold uten sex.
Utenom det unngår jeg forumet her inne i tiden mens jeg venter på EL, tida går rett og slett raskere ved å ikke fokusere så mye på prøvingen mens jeg venter på EL. Tida etter EL er det helt umulig å ikke tenke på prøvingen, så da er jeg innom her :p

takk for tips og råd. Her blir aksjer lagt inn hele mnd.
 
Ha masse sex i dagene før og rundt eggløsning :)
 

Vedlegg

  • 0A5E1A80-A086-42F6-ACBF-446FF881C25B.png
    0A5E1A80-A086-42F6-ACBF-446FF881C25B.png
    48,1 KB · Visninger: 129
:smiley-bounce016
helloooo
Om to dager er tr ferdig. Satser på at syklus og eggløsning er back on track.
Vil så gjerne at ting skal klaffe nå:dance011

Så kom alt av tips dere har.
fra morgensex til sykkussopretting til og ikke tenke på det bring it on :hilarious:

Mitt beste tips er å bli kjent med din egen kropp, sånn at du også forstår om du har noen «avvik». Jeg startet tidlig med eggløsningstester og temperaturmåling. Fant da ut at jeg hadde eggløsning dag 22-25 og mensen seks til syv dager etterpå. Sykuslengden fremstod flere av gangene som normal på rundt 32 dager, men siden eggløsning kom så sent skjønte jeg at jeg hadde defekt lutealfase. Etter fire måneder med denne på rad bestilte mannen og jeg like gjerne full utredning av begge, koster ikke så mye mer enn en vanlig time hos gynekologen. Fant da ut at min hypotese stemte, og fikk Femar for å booste eggløsning og progesteron til å støtte etter eggløsning. Har nå blitt gravid to ganger på rad. Første var en kjemisk, og denne nye håper jeg holder hele veien (men er fremdeles veldig tidlig, fikk positiv test på tirsdag).

Så mitt viktigste tips er å bli kjent med sin egen kropp, følg med på utfloden og ta eggløsningstester.

Har også en annen venninne som hadde prøvd i et halvt år. Ønsket ikke å bruke eggløsningstester eller noe, tenkte at skjer det så skjer det. Siste syklus ble hun litt lei av at det ikke skjedde noe, og da begynte hun med eggløsningstester. Hun forstod da at hun har droppet sex rundt hver eggløsning fordi hun ofte føler seg litt kvalm og oppblåst de dagene.

Ellers spiser jeg for øvrig grapefrukt før eggløsning for å bedre EL-slimet, ananas fra 1-5 DPO for å få i meg brolain som er bra for livmoren og festing av egget, og tar multivitamin og D-vitamin.

Masse lykke til ❤️
 
Mitt beste tips er å bli kjent med din egen kropp, sånn at du også forstår om du har noen «avvik». Jeg startet tidlig med eggløsningstester og temperaturmåling. Fant da ut at jeg hadde eggløsning dag 22-25 og mensen seks til syv dager etterpå. Sykuslengden fremstod flere av gangene som normal på rundt 32 dager, men siden eggløsning kom så sent skjønte jeg at jeg hadde defekt lutealfase. Etter fire måneder med denne på rad bestilte mannen og jeg like gjerne full utredning av begge, koster ikke så mye mer enn en vanlig time hos gynekologen. Fant da ut at min hypotese stemte, og fikk Femar for å booste eggløsning og progesteron til å støtte etter eggløsning. Har nå blitt gravid to ganger på rad. Første var en kjemisk, og denne nye håper jeg holder hele veien (men er fremdeles veldig tidlig, fikk positiv test på tirsdag).

Så mitt viktigste tips er å bli kjent med sin egen kropp, følg med på utfloden og ta eggløsningstester.

Har også en annen venninne som hadde prøvd i et halvt år. Ønsket ikke å bruke eggløsningstester eller noe, tenkte at skjer det så skjer det. Siste syklus ble hun litt lei av at det ikke skjedde noe, og da begynte hun med eggløsningstester. Hun forstod da at hun har droppet sex rundt hver eggløsning fordi hun ofte føler seg litt kvalm og oppblåst de dagene.

Ellers spiser jeg for øvrig grapefrukt før eggløsning for å bedre EL-slimet, ananas fra 1-5 DPO for å få i meg brolain som er bra for livmoren og festing av egget, og tar multivitamin og D-vitamin.

Masse lykke til ❤️

Tusen takk for at du tok deg tid til og svare.
har gått til innkjøp av eltest. Men hvordan funker tempinga?
Vitaminer er jeg flink til og ta. Men skal prøve meg på grapefrukt og annanas. Gratulerer med liten spire:Heartbigred krysser fingre og tær for at den sitter og du får et supert svangerskap :love7
 
Tusen takk for at du tok deg tid til og svare.
har gått til innkjøp av eltest. Men hvordan funker tempinga?
Vitaminer er jeg flink til og ta. Men skal prøve meg på grapefrukt og annanas. Gratulerer med liten spire:Heartbigred krysser fingre og tær for at den sitter og du får et supert svangerskap :love7

Du temper ved å kjøpe et digitalt termometer ved to desimaler og bruke appen Fertility Friend (finnes andre også, men jeg syns den er best). Ta temperaturen til samme tid hver dag. Jeg tar 07:00, og sovner heldigvis lett igjen i helgene. Etter å ha tempet en stund vil du kjenne igjen hva som er før eggløsningstemperatur og etter. Man har eggløsning etter tre dager med stigning i temperaturen. Da setter appen et kryss for deg som indikerer hvor eggløsningen er. Jeg får for eksempel eggløsning dagen etter første positive eggløsningstest, mens noen får det etter testen har blitt negativ igjen.

Jeg sover med munne åpen, og temper derfor vaginalt for føler det blir mest presist for meg. Man kan også tempe i munnen og armhulen, men det er mindre presist.

Legger ved bilde av grafen min fra forrige syklus der jeg ble gravid.

Tusen takk ❤️
 

Vedlegg

  • C721182F-0F5F-4EBF-8CBF-E0718C5512B2.jpeg
    C721182F-0F5F-4EBF-8CBF-E0718C5512B2.jpeg
    69,8 KB · Visninger: 90
Back
Topp