kom med oppdateringer jenter

• Trådstarter Trådstarter MaiSeptAugSkatt
  • Opprettet Opprettet
M

MaiSeptAugSkatt

Guest
hvordan går det med alle?
er det travle dager? kom med litt oppdateringer da[:D] gjerne med bilder[:D]

Heisann

Hos oss så går det i det vannte, oppussing, jobb og Leif-Inge.
Han stortrives på stor avdeling, som han sier selv så går han ikke i barnehagen lenger men på Gresshoppa;)som avd. hans heter.
Her om dagen fikk pappen en ubehagelig opplvelse, Leif-Inge drakk et lite beger med Sana sol. Jeg var på kurs, så ble ganske stressa. Men etter oppkast og diare så gikk det over.
Når jeg endelig kom meg hjem, så møtte Leif-Inge meg i døra, "mamma, jeg skal ikke drikke masse Sana Sol da kaster jeg opp da;)

Ellers så begynner det å nærme seg slutten på praksisen min i psykiatrien, skal bli godt å få noen fridager tilbake igjen;)
Skal begynne på siste innsending nå, så er det praksisrapport og deretter fordypningsoppgave. Blir spennende å se om jeg får til eksamen den 4 Januar;)

så hyggelig å høre fra deg[:D]
Store mengder sanasol er kanskje ikke så lurt nei,[:-] lærte nok litt der tenker jeg[:)]
spennende med eksamen på nyåret da! det går nok kjempebra[:D]

Her går det som vanlig[:D] Opp og ned med alt.

Guttene er både verdens beste venner og like etterpå kan de krangle som bare det. jaja, søskenkærlighet er rart[;)] De er fortsatt hjemme med meg og for oss er det helt perfekt. Går 2-3 dager i åpen barnehage så de får møte mange barn i forskjellige alder der.

Er just blitt ferdig med å bytte alle vinduer i huset vårt. Deilig - men nå er det for varmt på soverommene. holder også på å bygge dobbelgarasje. Ferdig med stenderverk nede. Venter på snekkeren til slutten av uka for å sette opp golvet og taket og kvisten oppe. Så er det egeninnsats. Håper å ha det tett før snøen kommer[8|] Guttene har fått eget lekeverktøy så de er flittige hjelpere med bygging.

Hei hei jenter[:)]
Er så koselig å se at det er liv her inne enda[;)]
Får så gode minner når jeg kikker inn her....
Her er alt veldig fint, Tuva Sofie er helt i hundre når det gjelder den nye lille spiren i magen...synger og koser på magen hele tiden..og hun kjøper så mye fint til henne når vi er i byen[:)]
Ellers så giftet vi oss i sommer[:D] Og hadde en nydelig bryllupsreise[:D]
Og nå så driver vi å bygger hytte på fjellet (Rauland, Vinje kommune) Den er snart ferdig, er bare to tre uker igjen, så kan vi begynne å male innvendig selv...har begynt å kjøre opp litt møbler allerede...blir såååå fint[:)] Skal oppdatere dere med bilder en dag jeg[:)]
Graviditeten går ikke like flott denne gangen, jeg er plaget med bekkenløsning, så jeg går for tiden fullt sykemeldt...har jobbet på aktiv sm frem til for to uker siden..men nå er det helt stopp gitt..jaja, hjelper faktisk å få slappe av litt hjemme..er kveldene som er verst[;)] Meeeeen, det er jo så verdt det!
Skal ha planlagt ks 29. desember, og da kommer det ei lita jente til...vi vurderer å kalle hun for Isabelle[:)]

Koselig at det stikker noen innom her igjen, har vært stille en stund her nå..

Her går det bare bra[:)]
Ungene har hatt en uke med diare nå, så nå håper jeg det er over. Er litt lei nå!!
De trives i bhg begge 2 og er ganske så aktive[:)]

Har minste jenta de fått noe navn ennå da maiogseptemberskatt?

Her går et fint,guttene er perlevenner å uvenner rett som det er men lucas er en veldig snill storebror som fort forteller lillebror "hvor skapet skal stå" hehe[;)]han er en veldig veslevoksen gutt som snakker ufattelig mye,å snart kan skrive navnet sitt noe han er utrolig stolt av[:)]Ellers går dagene i jobb for meg å sambo å bhg på guttene!
Jeg å sambo skal gifte oss 10.9.2011,blir et veldig lite men fint bryllyp.. så er veldig happy om dagen..har ordnet kirke og lokalet så nå er det alt det andre igjen,men det tar jeg over tid[:)]har nå 2 gode forlovere som er med meg på ferden!hehe[:D]

Håper dere i d hele husker meg,er lite liv her inne men kikker innom i blandt[:D]er noe spesiellt med det første terminforumet[;)]

Heihei!

Her er det som vanlig travelt og går i ett med full jobb på begge (en god del reising i henhold til jobb på oss begge), Sondre i barnehage og aktivitetas etter bhg., husplanlegging, bilsalg, begynt med flyttelass så smått og graviditet.
Jula nærmer seg, og julegavene er i gang [:)]
Kjenner meg ekstremt sliten for tiden, var hos jordmor for første gang dette svangerskapet i dag, og ble vel i grunn anbefalt å roe ned. Blod i urin etc. også. Ellers er jeg da i fin form. Har ikke lyst til å skape problemer for de på jobb heller. Ikke bare-bare når en har fulle pasientlister...og dårlig samvittighet får en jo om en ikke greier å holde tritt..

Ellers er jeg straks 25 uker på vei, det går jammen fort denne gang

Klem fra Kristin

her kommer en liten update fra meg og[:D]

Dagene fyker virkelig avgårde. gått i ett siden jeg kom hjem fra sykehuset.
Er virkelig stor forskjell på 2 og 3 barn i hus. men verdt alt såklart. vi storkoser oss[:D]
Brukt mye tid på å flytte ferdig å komme litt i orden..enda ikke helt ferdig...det huset vi flytta fra er enda ikke tømt eller vaska ned.. ikke vært tid rett og slett. haster ikke enda.. men vi skal jo snart leige det ut så håper være ferdig der til jul!

Sebastian og camilla storkoser seg i den nye barnehagen. så det gikk veldig fint å bytte bhg.
sebastian går 80% og camilla 50%.
sebastian er ei skravlebøtte[:D] han finnes ikke sjenert og skal snakke med alle. veldig morro[:D]
er en veldig omtenksom storebror og vil kose med baby hele tiden.
men camilla og seb har jo sine søskenkrangler innimellom da.
Sebastian har og vært bleiefri dag og natt siden juni nå, flinke gutten vår!!

Camilla er ei bestemt lita frøken. vil ha vilja si. men hun er ei solstråle. kjempeblid jente. noe veldig mange kommenterer. hun også snakker som en foss, men kan være litt skeptisk til nye mennesker.
hadde nesten slutta med bleier for 1-2mnd siden...men har nå begynt tulle litt igjen...men vi stresser ikke med det:)

Ida Malene vokser[:D] Hun er 10 uker snart nå og veide idag 2940 gram(har vekt hjemme)
50cm lang..
så nå  går det nok fort fremover...str50 begynner bli litt lite så det må snart pakkes bort.
Alt går veldig bra med lille mirakeljenta. hun er så nydelig og vi er jo så stolte[:D] frisk og fin..men motorisk så vil hun jo ligge litt bak..men det gjør ingenting.

Tilslutt må jeg si jeg har begynt å glede meg skikkelig til jul[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
blir såå kos iår å feire jul i nyehuset vårt med god plass!!!

*skrytebilder*
(kommer seinere)

ORIGINAL: MaiSeptAugSkatt

her kommer en liten update fra meg og[:D]

Dagene fyker virkelig avgårde. gått i ett siden jeg kom hjem fra sykehuset.
Er virkelig stor forskjell på 2 og 3 barn i hus. men verdt alt såklart. vi storkoser oss[:D]
Brukt mye tid på å flytte ferdig å komme litt i orden..enda ikke helt ferdig...det huset vi flytta fra er enda ikke tømt eller vaska ned.. ikke vært tid rett og slett. haster ikke enda.. men vi skal jo snart leige det ut så håper være ferdig der til jul!

Sebastian og camilla storkoser seg i den nye barnehagen. så det gikk veldig fint å bytte bhg.
sebastian går 80% og camilla 50%.
sebastian er ei skravlebøtte[:D] han finnes ikke sjenert og skal snakke med alle. veldig morro[:D]
er en veldig omtenksom storebror og vil kose med baby hele tiden.
men camilla og seb har jo sine søskenkrangler innimellom da.
Sebastian har og vært bleiefri dag og natt siden juni nå, flinke gutten vår!!

Camilla er ei bestemt lita frøken. vil ha vilja si. men hun er ei solstråle. kjempeblid jente. noe veldig mange kommenterer. hun også snakker som en foss, men kan være litt skeptisk til nye mennesker.
hadde nesten slutta med bleier for 1-2mnd siden...men har nå begynt tulle litt igjen...men vi stresser ikke med det:)

Ida Malene vokser[:D] Hun er 10 uker snart nå og veide idag 2940 gram(har vekt hjemme)
50cm lang..
så nå  går det nok fort fremover...str50 begynner bli litt lite så det må snart pakkes bort.
Alt går veldig bra med lille mirakeljenta. hun er så nydelig og vi er jo så stolte[:D] frisk og fin..men motorisk så vil hun jo ligge litt bak..men det gjør ingenting.

Tilslutt må jeg si jeg har begynt å glede meg skikkelig til jul[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
blir såå kos iår å feire jul i nyehuset vårt med god plass!!!

*skrytebilder*
(kommer seinere)

Så koselig navn[:)]

Kan tenke meg det blir hektisk med 3 barn, nytt hus som skal fikses og ordnes. Men er det noen som klarer det er det du!!

Hei alle sammen[;)]
Så kos at det fortsatt er liv her! Gratulerer til alle som har fått en til og til dere som snart skal ha igjen!! Her blir det nok ingen flere barn, det er bestemt! Jeg tok full bukplastikk onsdag 3.november og går for tiden hjemme. Var fryktelig grusomt de 2 første dagene og jeg går fortsatt krokbøyd som en gammel kjerring, men det kommer seg for hver dag! Nå har jeg også en søt liten navel[:)] og forhåpentligvis blir den flat[;)]
Ellers er alt bra, gutta i bhg 100 %, det er deilig. Jeg jobber i omsorgsbolig, rett over 70 % stilling og syns det er nok! Ellers har jeg pusset opp litt i huset, mye gjenstår, men er på god vei! Gleder meg til å pynte til jul i år, og håper jeg snart er bedre form så jeg kan fortsette med julevasken!
Ferdinand opererte jo bort mandler og polypper i september, det gikk veldig bra. Men er jo en del forkjøla, det er vel alle mann....
Begge gutta har vært bleiefrie siden i sommer, og *bank i bordet* så å si ingen uhell!!!!!!!!!!!!!

Håper på å være litt aktiv igjen, men det går i ett her hjemme...

klem til alle

Heisann jenter [:)] Her sitter jeg og koser meg med julebrus! Kanskje litt tidlig men, det er jo så godt... Satt faktisk og pakket inn julegaver her om kvelden, nesten alle julegavene er ferdig. I år er jeg veldig tidlig ute, tro meg, jeg bruker ikke være ferdig så tidlig [;)] Men litt godt å ikke måtte bruke av de neste lønningene på julegaver. Begynner å bli en del tantebarn å kjøpe til etterhvert. Men er jo bare koslig da [:)]

Oliver har vært løs i magen og hatt dårlig matlyst en ukes tid, men nå har han virkelig fått igjen matlysten. Virker som han skal ta igjen for alt han ikke spiste forrige uke! Godt å se at han kvikner til igjen. Slitsomt med en 3åring i huset med lavt blodsukker [8D] Humørsvingninger til de grader! Han er blitt veldig glad i Knerten, og elsker å høre på film-musikken. Han danser og koser seg med den hver dag. Svigermor har strikket en rød topplue til Knerten som han har på hver gang han skal ut -nåde om vi glemmer å ha den på [:D]

I morgen skal Oliver og pappa`n på "Jul i Mummidalen", jeg må på jobb..... Ellers skal vi feire litt farsdag i helga, skal på frokost til foreldrene mine. 3 av søskene mine kommer også med familier, så det blir koslig familiedag.

Skal på julebord neste helg, ingen vet hvor vi skal utenom de 2 personene som sitter i komitèen, så det blir spennende! Går fort til jul nå, har 2 arbeidshelger før jul og ellers er det ganske fullbooket med ting som skal skje fremover. Skal ta en ordentlig shining her hjemme også, få byttet gardiner (som jeg egentlig skulle har gjort for 3 mnd siden [&:]) Ting tar litt tid...sliter med litt giddesløshet til tider...skulle ønske jeg hadde litt mer sans for interiør [:-] Kunne egentlig tenkt meg en interiørkonsulent hjemme hos meg for å freshe opp litt!

De siste ukene før jul går alltid så fort. Jeg liker så godt denne førjulstida, for når jula endelig kommer så er den jo over på ei uke, og så er det tilbake til hverdagen igjen. Jeg har bare 3 arbeidsdager i mellomjula i år, pluss at jeg har fri både julaften og nyttårsaften. Så jeg gleder meg til masse tid med familie og venner [:)]

hei hei alle sammen..

sjelden jeg skriver noe her nå gitt... skjepings...

her går det i ett, Tobias er blitt så stor og klarer det meste selv, han har enda en ekstrem trass, men jeg aner en liiiiten bedring, Sander er det ikke noe problem med, han er snill som dagen er lang, sover godt og er alltid blid. [:)] gutta vokser til.

jeg trives godt på jobb og jobber så og si fullt,, vi har holdt oss ganske friske i høst med unntak av noen tenner som har skapt litt trøbbel, og litt feber nå og da.

Nå går det fort mot jul og da skal vi ha besøk av svigers, og godt er det fordi jeg skal jobbe aboslutt hele jula (fri en dag på 12 dager) jobber julaften også (dagen) da slipper jeg kanskje mer unna neste år og får ta med meg helligdagstilleggene...

trist å se at vi bare har en halv side med innlegg på mai nå [:(]

Jeg også ble så positivt overrasket over å se at det er så mange av de gamle jentene her!!

Her går alt bare bra. Kristoffer har blitt så stor gutt. Han er nysgjerrig og våken, liker å få med seg det meste og
er en spretten liten kar. Han er en racer til å bygge lego, noe han gjør mesteparten av dagen, både i bhg og hjemme.
Han går 100 % i bhg og jeg jobber 100% i en annen barnehage selv, som pedagogisk leder. Ble ferdig utdannet nå i våres, noe
jeg lenge hadde ventet på! Nå er samboer og jeg prøvere igjen, har vært det siden sommeren (bare annenhver mnd pga hans jobb).
Det går litt tregt synes utålmodige meg, men en dag klaffer det vel!

Har litt dårlig samvittighet for å ikke ha skrevet noen oppdatering her, men skal komme med en kort en.

Jentene vokser, og har blitt store.
Storesøster stortrives på stor avdeling, og vil aldri hjem da vi kommer (stor forandring siden vi har "jobbet" mye med hennes barnehagetilvenning).
Litt forsiktig og sjenert til å begynne med, men blir fort varm i trøya.
Verdens beste storesøster, utrolig omsorgfull og snill mot lillesøster (men også mot oss). Sier ofte "jeg elsker deg mye mamma" (eller pappa, søster etc).

Søsknene er gode venner og leker bedre og bedre sammen, men rett som det er krangler de også så busta fyker. Sta er de begge to.

Lillesøster har blitt 1,5 år. Tatt sine første skritt, men krabber ennå mye. Er helt ferdig med gips/skinne (hoftefeil), og det er fantastisk. Ligger ennå etter motorisk, men håper hun kommer i kapp snart.
Er et utrolig matvrak og spiser alt mulig (og mye!), veldig uvant da eldste er fryktelig kresen og småspist.

Jobbmessig har jeg fullt opp. Krevende jobb, men jeg stortrives. Sambo har vært sykemeldt en periode, og det tar jo av litt av stresset med barnehage levering/henting, handling, husarbeid etc. Men skulle noen ganger ønske at jeg hadde fri en dag til i uka [;)]

Trønderpia tilbake som fugl føniks [:D]
(sjerpings)
Innom og skjekker da vet dere. Ettbarnsmor foreløbig og dagdrømmer om bryllup!
Kan ikke legge inn bilder så kjører det såm vedlegg ;)
Siril Amalie er ei aktiv og blid solstråle. Koser meg.

Back
Topp