Kom fra ordinær UL i går

LineMa

Flørter med forumet
Som jeg hadde trodd på forhånd så fikk vi ikke vite kjønn. Beibis lå med rumpa og beina til alle kanter så det var umulig å se. hehe. 
Men jeg fikk en ny ultralyd førstkommende fredag da jordmor oppdaget noe med navlestrengen. Det mangler nemlig en arterie. Det normale er at fosteret skal ha to arterier og en vene, men min har altså bare en av hver. Dette trenger ikke ha betydning men jeg må få en annen oppfølging fremover for å holde øye med barnets vekst. Er henvist til ultralydspesialist blandt annet. 

Er ganske så nervøs for å si det mildt men prøver jo å være så optimistisk som mulig

Krysser fingre og tær for dere.. Ikke noe gøy når man får slike nyheter.. Stooor klem sendt din veiemoticon

Krysser alt som krysses kan for dere ! Tenk masse positivt, få alle rundt til å tenke positive tanker, tenk at "det skal gå bra",  ikke at "du tror" eller "håper det skal gå bra".
Det skal gå bra :)

Kjenner flere som har opplevd det samme- og de har fått en normalvektig gjennomsnittsbaby til termin! Det viktigste er jo at dere blir fulgt opp så dere får sett så babyen vokser som han skal :)

Håper at alt står bra til med lille. Ikke noe kjekkebeskjed og få, men bra at det blir oppdaget nå, så en får oppfølging.  Håper at alt er som det skal være, så må du oppdatere oss.

LillTrille skrev:
Krysser fingre og tær for dere.. Ikke noe gøy når man får slike nyheter.. Stooor klem sendt din veiemoticon

LillTrille skrev:

Det var veldig bra at hun oppdaget det da. . . Håper og tror at alt går bra. Dette er sikkert noe som skjer innimellom. Virker jo som de har rutiner for hvordan oppfølgingen skal være, - og det er jo et godt tegn.

Lykke til og klem til deg!

hei på deg
med min sønn i første svangerskap, så manglet også det i navlestrengen..eg fekk og tett oppfølging for å sjekke vekst osv. 
er mangen som har gått igjennom dette uten at noko var galt! i mitt tilfelle blei eg satt i gang 11 dagar før termin pga veksten og lite næring- fødte ein nydelig gut på 2650g og 45 cm, og han var og er frisk som en fisk!! oppfølgingen er igjennomført og trygg etter min opplevelse (eg var veldig bekymra)  so der kan du ver veldig trygg!:):):) og husk det er mange tilfelle der det er ingen problem:) så dette skal gå sååå fint!:) eg er spent på min UL som er den 27- på om det er det same igjen..masse lykke til. dette skal gå fint, og me er i trygge omgivelser!

Tusen takk for det alle sammen :) Man kan jo ikke være annet enn optimistisk værtfall:) tenker for det meste av tiden at det her skal gå helt fint, men tror jeg er ekstra redd siden jeg mista til jul i fjor. hadde liksom ikke trengt det her i dette svangerskapet på en måte.. Men jeg har fått hørt om flere som har opplevd det samme og ting har gått helt fint og vært helt normalt. :)

I morgen skal vi på nytt på UL. ikke til spesialisten enda men til samme sted for å få undersøkt beibis ferdig. Får håpe han/hun ligger bedre til sånn at vi kan se om det er gutt eller jente:) Typisk at den hadde gjemt seg så langt nede i livmora som mulig akkurat den dagen;) lå med rumpa og beina overalt og putta tærne inni munnen. hehe

Skal oppdatere så snart som mulig! 

Back
Topp