Kom dere utendørs jenter!

Baby-B

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg ser at flere av dere her inne er plaget med både nattesøvn, rygg og slike ting. Jeg vet ikke med hundre prosent sikkerhet at det har noe med det å gjøre, men jeg har vært på en deilig tur nesten hver dag siden jeg ble gravid, og jeg har ikke kjent noe noen steder. Jeg hadde en periode der jeg var litt ekstra trøtt, men ellers ingenting. Og jeg kan sverge på at jeg hadde vært trøttere om jeg ikke hadde fått litt frisk luft. Ingen hormonelle svingninger, ingen plager med rygg, ingen ekstrem vektoppgang, er ikke trøtt på kvelden (ikke mer enn normalt i alle fall) og jeg kjenner at jeg over hodet ikke er bekymret når det kommer til dette svangerskapet. Endorfiner jenter, endorfiner!

Så til alle dere som føler dere slitne, trøtte og triste - ta dere en tur utendørs. Om det så bare er for en halvtime. Det gjør underverker. Og det er jo ingen tvil om at litt trim booster endorfinene! Så om man i utgangspunktet er full av hormoner vil jeg tro at det hjelper med litt bevegelse ute i frisk luft.

Helt sant!

...men det hjelper ikke mot bekkenløsning da... :-/

becca med baby skrev:
Helt sant!

...men det hjelper ikke mot bekkenløsning da... :-/

Ikkje like lett om du ikkje et oppegående, men tur er noe jeg pleier å ha hver dag til vanlig så savner det kjenner jeg, men sist fikk jeg kjeft for di jeg gikk for mye tur og det gjorde at bekkenet plaget meg leeenge etter fødselen:( men jeg kommer nok ikkje til å gå mindre turer dennegang av den grunn, må bare få kreftene tilbake nånsom jeg klarer å spise igjen:) sykler forresten til jobb hver dag men småen i henger, så blir nok trim når jeg kommer meg på jobb igjen og:) lurer på hvordan d går;)

Kan skrive under at det hjelper på når man ikke har barn fra før :D

Ute å går hver dag nå også (har jo ikke bil så :P)
Går ofte i en flott park med div. fugler og hester, å koser meg med jentungen.
Å merker det hjelper på ryggen, og bekken (aldri vært plaget av bekkenløsning)
Men hormonene er der, men er en hissigpropp fra før av :-P Og trøtt blir man med en trass to åring i huset som gjør ALT for å irritere og teste grenser å det som kommer etter :P

Men alle burde gå seg en tur hver dag, veldig deilig for kropp og sinn :-)

Helt enig..... deilig med tur.
Var så heldig i forje svangerskap at jeg karte å gå lange turer til helt på¨slutten ( gikk ikke like fort som til vanlig, men samme lengden på turene ) Håper jeg kan det nå også :) Har hunder som trenger trim, så gjør mye for å komme meg ut. Kjent det litt i ryggen i det siste, men kansje ikke så rart når man vasser i snø i 3 timer.....

Øh...takk for tips, men lett å si når man ikke har hatt plager. Heldig for deg at du ikke har plager, men for min del så blir jeg bare verre av å gå ut en tur ( og jeg elsker å gå på tur). Går som ei gammal dame etter en ti minutters tur, så det er best å ta det helt med ro med bekkenløsning i hvertfall. Er heller ikke greit å komme seg ut når hodet dundrer og alt snurrer så fort man reiser seg.

enig:) er så deilig å komme seg ut, spesiellt når det er fint ute.. Gikk tur i går også, lillegutt var så flink og gikk nesten 2 km!! Aldri gått så langt før. Satt i vogna på resten av turen og var så fornøyd!! Jeg og sambo byttet på å ta vogna, blir litt for sliten for tiden etter 3 mnd m "ta d m ro"-tid.. Godt å ha en 2 åring som holder oss aktive uansett hvor slitne vi er her hjemme!! For er ikke snakk om å ligge på sofan og dra seg, får ikke ligge lenge i fred:p

Beklager men det hjelper ikke:( er selv på trening 3-4 ganger i uken + at jeg går en lang tur med alle 3 hundene mine hverdag..

Jeg går også tur med hunden vår hver eneste dag. Superdeilig :)
Hjelper på kvalmen og føler meg bedre etterpå, men har slitt med bekken og rygg siden jeg var 15. Klart det hjelper å gå, men borte blir det ikke.
Men fortsatt like døtrøtt hver kveld ;) hihihi

Currrlysue skrev:
Litt vanskelig når man har bekkenplager med gangvansker!:/

Litt morsomt å se alle de forskjellige svarene ;) Og jeg er enig i at de med bekkenløsning og slike ting kanskje ikke får gått de lengste turene, men jeg likte spesielt en kommentar lengre opp.

"De siste 3 månedene i forrje svangerskap klarte jeg ikke gå noe særlig pg.a bekkenet, da satt jeg en stol ute på verandaen, tok på meg godt med klær og tok med meg kaffe. Det hjelper for kropp og sjel med litt frisk luft uansett om man kan gå eller ikke :)"

Jeg er SÅ enig. Luft er deilig! Ryggproblemer, hodepine eller ingen syptomer!

kan ikke være mer enig, er ute mange timer hver dag, driver med hest så kjører vogn og rir stortsett hver dag, har lille jenta mi på 2 år med de dagene hun ikke er i barnehagen, og det gjør noe med alt, humøret, energien, helsa og alt :) frisk luft og litt natur er sjelemedisin :)
vi er jo tross alt friske kropper som har greid å bli gravide :) (såklart, de som er uheldige og har skikerlige smerter får vel ikke bevegd seg så mye, men inig med kommentaren over, at bare det å sitte ute og holde varmen, nyte friheten - det er medisin det )

Må nok en gang si at dette hjelper ihvertfall på humør og hodepine :P

Har sitti inne i hele dag, snuppa er forkjøla og dårlig, og det er kaldt og sur vindt ute.
Hode holder på å sprenge, føler meg tung i øya og kroppen, og humøret kunne vært MYE bedre. Vanligvis på denne tiden pleier jeg å være trøtt å klar for senga, men finnes ikke trøtt, for er ikke ordentlig sliten, bare i hodet. SAVNER FRISK LUFT :(
Satser på bedre form på snuppa imorgen :D

Å til de som ikke har hund eller barn å gå tur med å synes det er litt kjedelig, ta med mp3, tlf eller noe annet med musikk, yndlingsmusikk på full guffe å ta en tur, beste som finnes :D

Des09Spirejuli12 skrev:
Må nok en gang si at dette hjelper ihvertfall på humør og hodepine :P

Har sitti inne i hele dag, snuppa er forkjøla og dårlig, og det er kaldt og sur vindt ute.
Hode holder på å sprenge, føler meg tung i øya og kroppen, og humøret kunne vært MYE bedre. Vanligvis på denne tiden pleier jeg å være trøtt å klar for senga, men finnes ikke trøtt, for er ikke ordentlig sliten, bare i hodet. SAVNER FRISK LUFT :(
Satser på bedre form på snuppa imorgen :D

Å til de som ikke har hund eller barn å gå tur med å synes det er litt kjedelig, ta med mp3, tlf eller noe annet med musikk, yndlingsmusikk på full guffe å ta en tur, beste som finnes :D

GOD IDE! Når mannen ikke er hjemme tar jeg med meg digispilleren min (som forøvrig er en genial oppfinnelse) og går en tur. For tiden holder jeg på med lydboka "Det tapte symbol" og jeg koser meg veldig med bok og luft. Og det samtidig! Tiden går kjempefort og vips har man 7-9km på baken - herlig :) Noen som vet om man får Jo Nesbø's Harry Hole på digispilleren? For jeg er hekta;)

Prøver å gå meg en tur hver dag på dagtid nå som jeg er sykemeldt, og det hjelper virkelig på humøret ja :)
men jeg kan ikke si at jeg får noe mindre vondt i bekkenet av den grunn, riktignok bedre enn å sitte og ligge på sofaen, men litt tusling hjemme lindrer bedre for meg.
I forrige svangerskap gikk jeg lange turer hver dag helt frem til fødselen, men jaggu var jeg sykemeldt med bekkenløsning helt fra uke 11 og ut svangerskapet, heldigvis var bekkenet godt som nytt rett etter fødselen, kanskje på grunn av alle turene..? :)

Frisk luft, mosjon og ikke minst dagslys er et must hvis jeg skal holde humøret oppe! Trener på senter noen ganger i løpet av uken også, men ingenting slår noe så enkelt som frisk luft :)

Det er deilig å gå turer =) smøring for sjela det =)

Jeg sliter fortsatt med kvalme og bare en liten tur til butikken som tar 5 min å gå tapper meg helt for energi. Jeg blir svimmel og kaldsvetter og jeg må som regel spy med en gang jeg kommer inn døra, hvis jeg rekker hjem. Ikke alltid det hjelper med tur, for mitt vedkommende holder det med å tusle hjemme og nyte luften jeg kan få i meg på en god dag :-) Håper at kvalmen snart forsvinner for elsker å gå tur!!

Back
Topp