Kolposkopi vs egguthenting

Mia83

Glad i forumet
Hei

Har noen av dere vært gjennom både kolposkopi og egguthenting? Hva var verst? Er det sammenlignbart i det hele tatt? Evt hsg ultralyd av egglederne. Det var vondt synes jeg, men så var jo den ene egglederen tett. Kolposkopi fikk jeg bedøvelse, så kjente ikke så mye.

Har egguttak i uke 42. Er spent.

Har ikke hatt noe annet enn væskesonografi før men synes at det var værre enn egg uttak, det vondeste var lokalbedøvelsen men det varte jo bare i noen sekunder. Så etter min erfaring så er egg uttaket ingenting å grue seg til :-)

Lykke til ❤☺

Jeg har hatt tre egguttak og alle tre har vært forskjellige i forhold til hvor vonde de har vært. Det andre har jeg ikke prøvd, for jeg fikk testa egglederne under en kikkhullsoperasjon.

Jeg har tatt kolonoskopi uten bedøvelse og det var desidert verst, men egguthentingen var ikke direkte behagelig den heller. Men der var det vondt i bare sekunder i gangen, mens under kolonoskopien var det vondt hele tiden fra de begynte til de var ferdige.

Jeg har tatt kolonoskopi uten bedøvelse og det var desidert verst, men egguthentingen var ikke direkte behagelig den heller. Men der var det vondt i bare sekunder i gangen, mens under kolonoskopien var det vondt hele tiden fra de begynte til de var ferdige.

Tusen takk for svar. :)

Back
Topp