Kolikksmerter..

HappyogOlagutten

Elsker forumet
*MIA*
Jenta mi har endel kolikksmerter og dette er nytt for meg..Merker jeg er metta på å lese om årsaker, metoder etc så tar gjerne imot gode tips fra noen som har opplevd dette.

Har utelukket at hun ikke er "sulten", vektoppgang er bra, hun sluker ikke spesielt med luft og tar puppen fint,
Vært hos kiropraktor en gang og skal ha 2 behandlinger til, for å se om det kan hjelpe. Han fant kun noe stivhet i rygg så ingen garanti for at hun er bedre av behandling, men jeg forsøker alt. Bruker minifom før hver amming, sørger for at hun raper, bæsjer daglig. I går gråt hun 3 timer i strekk med to ammepauser, og det er helt forferdelig å se at det kjæreste du eier har så vondt...:(

Nå koker jeg sukkervann for å se om det kan hjelpe...

Uff det er helt grusomt mens det står på!Eldste jenta hadde kolikk, vi gjorde som du m minifom, og manuelterapeut....det som ga litt "pauser" i gråtingen innimellom var hvit støy- hun roet seg v f.eks. vaskemaskin eller matvifta...kan dessverre ikke gi noen andre råd:-/ Håper det går fort over for dere!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ingen erfaringer med det selv, men en tidligere kollega hadde god effekt av fennikelte etter å ha prøvd alt. Hun ammet ikke, så hun blandet det i mme, men det skal visst hjelpe hvis mor drikker det selv hvis hun ammer. :)

Vi gikk til manuellterapaut med nr 2 pga mye gråt ved puppen. Da var han ganske stiv i nakke og rygg, hadde to behandlinger og ble helt fin igjen:) Kan være at hun reagerer på noe du spiser, er noen som er veldig sensitiv for meieriprodukter. Jeg kunne ikke spise peanøtter eller salat sist, da fikk han helt grønn bæsj og gråt mye.
Vi har ikke lagt merke til noe med frøkna enda,men hun er bare ei uke gammel. Regner med at om ei ukes tid så slår det ut her også om det skulle være noe;) Fenikkelte til deg og babyen fungerer også bra:)

Hadde kolikk i seks mnd med førstemann. Anbefaler manuell terepaut,sukkervann,fennikel te gjorde underverker både til deg og baby. Brukte også minifom. Massasje på stellebordet-bruk god tid. Uff det er så grusomt :( du har min fulle medfølelse! Ut og gå i vognen - satt meg til og med med gutten i bilen og kjørte om natta!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

White noise fra spotify. Søk det opp. Satt pcen på full styrke like ved der han sov og det hjalp litt ..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jenta mi har endel kolikksmerter og dette er nytt for meg..Merker jeg er metta på å lese om årsaker, metoder etc så tar gjerne imot gode tips fra noen som har opplevd dette.

Har utelukket at hun ikke er "sulten", vektoppgang er bra, hun sluker ikke spesielt med luft og tar puppen fint,
Vært hos kiropraktor en gang og skal ha 2 behandlinger til, for å se om det kan hjelpe. Han fant kun noe stivhet i rygg så ingen garanti for at hun er bedre av behandling, men jeg forsøker alt. Bruker minifom før hver amming, sørger for at hun raper, bæsjer daglig. I går gråt hun 3 timer i strekk med to ammepauser, og det er helt forferdelig å se at det kjæreste du eier har så vondt...:(

Nå koker jeg sukkervann for å se om det kan hjelpe...
Sniker fra februar14 :) lillegutt her har vært plaget med litt luft i magen som han tidvis sliter med å få ut. Ga han 2 ml fennikel-te her om dagen før mating og det hadde en veldig effekt! Tror han prompet 6-7 promper på rappen og sovnet som en stein. Vet ikke om det hjelper på kolikksmerter, men det skader jo ikke å prøve :)

Min mor kunne bare spise "knekkebrød og vann", alt annet ga masse gråt... Men du har sikkert tenkt over det du spiser/drikker. I stemmer i stedet det med fennikel te rett til baby! Håper dere får det bedre snart :)

Huff, det høres ikke noe særlig ut sånn dere har det..

Har du skrevet mat dagbok? Kusinen min hadde to babyer med veldig sårte mager, hun måtte holde seg borte fra alt det var melk i, selv brød, pølser som det var melk i. Ellers alt av krydder og salat. De ble helt fine, når hun først knakk koden for hva de reagerte på.. Håper det ordner seg for dere også.. Lykke til ;)

Jeg gikk fram og tilbake med kollikkbabyen min i tre måneder før det ga seg. Prøvde alt. Ble mange kilometer på stuegulvet for å si det sånn. Men det var det eneste som hjalp.

Kjøpte moby wrap så jeg hadde hendene fri og ikke ødela ryggen.

Skrekk for at det blir kolikk denne gangen. Nummer to hadde det ikke og jeg ante virkelig ikke at man faktisk kunne nyte spedbarnstida før det. :-/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp