Kolikk?

Mitos

Glad i forumet
Lurer på når det er vanlig at de små får kolikk om de eg så uheldige å få deg?
Mini her er 3 uker på mandag, og syns han er mye mer urolig og grining nå enn tidligere. Innimellom eg det skikkelig hyling. Det er fortsatt ikke nok hyling til at deg er kolikk, men redd det kan utvikle seg videre.

Mini her er 3 uker på mandag, og syns han er mye mer urolig og grining nå enn tidligere. Innimellom eg det skikkelig hyling. Det er fortsatt ikke nok hyling til at deg er kolikk, men redd det kan utvikle seg videre.

Kan også være låsninger i rygg området, så gjerne ta en sjekk hos manuell terapeut.

Semperdråper er gull. Og bæretøy.

Kolikk er bare en samlebetegnelse for mye gråting. Er jo en grunn for at babyen gråter, som allergier eller låsninger. Vår jente var veldig urolig de første fire ukene pga luft i magen, så etter vi begynte å jobbe skikkelig med rapen har hun blitt en helt ny jente som sover, er blid og fornøyd og nesten aldri gråter!

Prøv minifom! Helt ufarlig og reseptfritt! Løser opp luftbobler! Har ikke behov for det forløpig, men brukte det med storesøster. Funket gull! Er forresten ikke uvanlig Med kveldsuro! Men slitsomt når de gråter lenge! Lykke til!!

Prøv minifom! Helt ufarlig og reseptfritt! Løser opp luftbobler! Har ikke behov for det forløpig, men brukte det med storesøster. Funket gull! Er forresten ikke uvanlig Med kveldsuro! Men slitsomt når de gråter lenge! Lykke til!!

Henger meg på denne. Minifom er gull! Glemte det en dag og det ble en hektisk kveld... [emoji15] Hun har selvfølgelig noe ubehag til tider selv om vi bruker minifom, men ikke så gale som når vi glemmer det. Da er hun utrøstelig og skriker pga mageknip [emoji17]

Er det å anbefale å bruke minifom som forebyggende selv om baby ikke skriker unormalt mye?

Her griner han bare noen ganger til dagen og kaver med hendene som om han har vondt i magen..

Kolikk er bare en samlebetegnelse for mye gråting. Er jo en grunn for at babyen gråter, som allergier eller låsninger. Vår jente var veldig urolig de første fire ukene pga luft i magen, så etter vi begynte å jobbe skikkelig med rapen har hun blitt en helt ny jente som sover, er blid og fornøyd og nesten aldri gråter!

Hvordan jobber dere skikkelig med rapen? Noen tips?

Jeg merket på jenta mi at hun hadde kolikk allerede da hun var 9 dager gammel. Skriking 20 timer i døgnet, konstant byssing. Prøvde alt vi kunne for å få henne til å rape, men uten hell. Forsøkte alle tips: minifom, kutte ut melk, løk, belgfrukter ol. Ja, alle tips man leser om. Ingenting funket på frøkna vår. Kiropraktorbesøk viste at hun hadde store låsninger i nakke, skulder, rygg og bekken. En behandling og fikk hjem et helt nytt barn [emoji173]

Hvordan jobber dere skikkelig med rapen? Noen tips?

Løfter henne først over skulderen i klassisk rapestilling og dunker på rumpe/stryker på rygg. Sitter ofte først godt oppreist og deretter synker jeg litt sammen og «presser» puppene mine mot magen hennes slik at man får litt trykk. Om det ikke funker pleier jeg å enten reise meg opp og gå en stund med henne over skulderen, legge henne ned og ta henne opp igjen flere ganger eller legge henne på magen mot min mage. Noen ganger tar det 10 sekund, andre ganger 15 minutt og det kommer ofte mer luft dersom hun blir lagt ned og ikke virker fornøyd og jeg tar henne opp igjen. Om natta får jeg ikke opp rap fordi hun sovner så tungt etter maten, men hun virker ikke plaget av det :)

Back
Topp