Kolikk

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Noen som har tips/råd for baby med kolikk? Føler det er helt grusomt å se han hyle hele ettermiddagen og natta. Krøker seg sammen eller er stiv som en stokk og skriker så han nesten glemmer at han må puste... Han er let utrøstelig virker det som.

Har bestilt time hos kiropraktor - kanskje det er en feilstilling? Mengden på måltider er redusert og eller mat oftere. Sukkervann er prøvd. Massasje har jeg prøvd. Han får gått på do flere ganger i uka så jeg tror ikke det er forstoppelse eller luftsmerter.

Stakkars liten... Tips mottas med takk:)

Eneste rådet jeg kan gi er å passe på hva du spiser, eks det er mye løk i Toro produkter. Og kutte ut Toro hjalp oss mye med storebror, men ser dårlig ut med lillefrøkna... Her begynner og luftsmertene ved ettermiddag. Men vet ikke om det er kolikk.
For i dag har hun hatt ubehag i hele dag og ingen drittbleie.. Så trenger råd jeg også. :(

Er virkelig ikkje kjekt med kolikk barn , vår andre hadde kolikk. Og eneste som hjalp var manuell terapeut. Var på 3 behandlinger så var hun en ny unge :)

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
Jente 02 juli 2013
♥♥♥♥

Sliter her også. Ser ut til at min reagerer på en del mat.. i går hjalp det med et varmt bad.

Sendt fra mobilen min ♥

Legene trodde gutten vår hadde kolikk men når det trakk utover 5 mnd aldre ble det undersøkt og det viste seg at han hadde melke protein allergi. Jeg kuttet ut ALT! Med melk og tre dager senere var babyen vår en annen!

Det er melkeprotein i brød, ferdig produkter nesten alt! Hvis du spiser melke produkter forsøk å kutt dette ut og se om det hjelper;)

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Når er det kolikk melder seg? Med en gang etter fødsel?
Mener å huske at det er vanligst fra 3 uker til 3 måneder!

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Nå prøver vi å kutte ut appelsinjuice. Leste at det også kan være noe de små reagerer på. Og det har jeg drukket hver dag. Så verd et forsøk. Alt for litt mer nattessøvn.

Eneste rådet jeg kan gi er å passe på hva du spiser, eks det er mye løk i Toro produkter. Og kutte ut Toro hjalp oss mye med storebror, men ser dårlig ut med lillefrøkna... Her begynner og luftsmertene ved ettermiddag. Men vet ikke om det er kolikk.
For i dag har hun hatt ubehag i hele dag og ingen drittbleie.. Så trenger råd jeg også. :(

Jeg ammer ikke - han får erstatning. Mistet melka på sykehuset. Så er sikker på at det ikke er noe jeg har spist.

Kanskje hun har vondt i magen siden hun ikke har fått gjort "stort"?

Han her gjør det annenhver dag nå og det ser ikke ut til at han strever med det.

Er virkelig ikkje kjekt med kolikk barn , vår andre hadde kolikk. Og eneste som hjalp var manuell terapeut. Var på 3 behandlinger så var hun en ny unge :)

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
Jente 02 juli 2013
♥♥♥♥

Trenger man henvisning til manuell terapeut? Og hva er det egentlig?

Jeg ammer ikke - han får erstatning. Mistet melka på sykehuset. Så er sikker på at det ikke er noe jeg har spist.

Kanskje hun har vondt i magen siden hun ikke har fått gjort "stort"?

Han her gjør det annenhver dag nå og det ser ikke ut til at han strever med det.
Nå mistenker jeg det, men hun hadde drittbleier mens hun hadde mageknip også. Hun har prompet mye i det siste, så noe luft kommer ut iallfall.

Nei trenger ikkje det. Her er det en som er gratis for baby opptil 6 mnd. Han holder til på orstad.. det er vell en ting mellom fysioterapi og kiropraktor

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
Jente 02 juli 2013
♥♥♥♥

Noen som har tips/råd for baby med kolikk? Føler det er helt grusomt å se han hyle hele ettermiddagen og natta. Krøker seg sammen eller er stiv som en stokk og skriker så han nesten glemmer at han må puste... Han er let utrøstelig virker det som.

Har bestilt time hos kiropraktor - kanskje det er en feilstilling? Mengden på måltider er redusert og eller mat oftere. Sukkervann er prøvd. Massasje har jeg prøvd. Han får gått på do flere ganger i uka så jeg tror ikke det er forstoppelse eller luftsmerter.

Sniker:)Føler så inderlig med deg. Både låsninger og kolikk på vår lille gutt som ble født i juli i fjor. Jeg råder deg veldig til å oppsøke manuell terapeut. Var hos kiropraktor først med vær lille. Rundt 4-5 behandlinger, fikk beskjed om at han var ferdig behandlet for låsninger, betalte endel penger. Gutten ble ikke bedre, snakket med hs og de anbefalte manuellterapeut. Da vi kom dit fant hun masse låsninger i nakke og skuldre, så hva kiropraktoren hadde behandlet vet ikke jeg. Etter mange behandlinger hos manuellterapeut ble han helt fin:) Kostet ingenting. Ikke sikkert det er det hos din gutt da, men det er i alle fall min erfaring. Har du bæresjal? Det var det eneste som hjalp her når det sto på som værst...

I natt ble løsningen MeiTai'en.... hun sovnet med en gang jeg bandt henne fast til meg... spent på om hun våkner no når eg løsner henne og skal ligge henne i sengen.
Hadde vært fint om det gikk an å stå å sove :p

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Har du prøvd minifom?

-------------------------
Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

Back
Topp