Kolikk!

*IdaMor*

Elsker forumet
Noen med erfaring?
Min lille tass skriker (mer hyling) nesten hele døyne :( vet han har vondt i magen, for han krøller seg sammen som en ball.
Får så vondt i mammahjerte:( aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Ps. Vet ikke om det er kolikk, bare lurer på om det kan være det?

Er fullt mulig det er kolikk!
Har du prøvd å gi han karve te med litt sukker i? Karven er for at han skal få ut lufta i magen lettere og sukkeret virker smertestillende!

Er skikkelig vondt for mammahjertet når de små har vondt!

Har ikke prøvd noe enda, annet enn trøs. Mammakos fungerer litt.
Åpen for og prøve det meste, er helt forferdelig når han bynner og gråte.
Var redd for at det var noe jeg spiste som ga magevondte, men nå har jeg kutta ut nesten alt, lever jo snart bare på vann og brød :p

Kolikk er en definisjon på hvor mye de gråter. Hvis de gråter utrøstelig mer enn tre timer pr. døgn, i mer enn tre dager i uka, i mer enn tre uker så kvalifiserer det til kolikk. Det er dessverre lite som hjelper, men noen har suksess med manuellterapeut og/eller kiropraktor når skrikingen skyldes feilstillinger, stivhet og låsninger i skjelettet. Andre har suksess med melkefri diett. Noen sverger til ammete osv. Og for de aller fleste så må man bare ta tiden til hjelp og bite tenna sammen til de er tre mnd. Da blir de aller, aller fleste bra. Bæresjal og andre remedier som kan hjelpe for å unngå at du bærer deg skakk er å foretrekke. Mye kroppskontakt hjelper ofte noe. Kolikk er hjerteskjærende, men det går over. Det er som regel verst mellom uke 6-8, så vil det avta noe frem til det blir borte ca uke 12.

Huff, så vondt.
Det finnes mange tips rundt omkring. Snakket med flere som har hatt god erfaring med å gå til behandling hos manuell terapeut.
Ellers er sukkervann redningen her hvis lille har luft i magen, men han har ikke ille vondt. Vet ikke om det funker med sukkervann på verre mageplager.
Litt magemassasje og bevege/bøye beina opp mot magen hjelper også.

Med våres gutt den gang hjalp ingenting. Vi måtte bare holde ut. Men for å få han til å sove satt vi radioen mellom to kanaler slik at den skurra. Det roet han veldig og sovna lett.

Lillebror her viste tendenser til kolikk. Jeg har kutta ut melk, og han har vært fin etter det.
Vet at det kan ta et par uker før melkefri diett gir skikkelig effekt.

Men håper du finner noe som hjelper:)

Minifom, sukkervann og vibrerende vippestol!

Minifom dråper som du får kjøpt på apoteket kan hjelpe på luftsmerter. Hadde ikkje effekt her, men i følge hs hjelper det mange. Og så kan det jo vere brødet, mel og/eller gjær. Så då står vi igjen med vann ;) hihi, føles litt sånn iallefall!
håper du får litt avlastning så du får kvile innimellom! Stakkar, er hjerteskjærende med ustoppelig gråt!

Villig til å prøve alt! Det er værst på kvellen, han starter rundt i 19tiden og vræler i ett sett til kl ca er 23 :( hver kveld...

Eg anbefaler at du tar deg en tir til manuell terapaut eller kiropraktor! Om ikke annet så bare for å sjekke. Det har hjulpet MANGE og det er helt jævlig når det står på, kjenner til det... Hold ut, det går over..

Eg anbefaler at du tar deg en tir til manuell terapaut eller kiropraktor! Om ikke annet så bare for å sjekke. Det har hjulpet MANGE og det er helt jævlig når det står på, kjenner til det... Hold ut, det går over..

Vet ikke om vi har manuell terapaut her vi bor, men vurderer sterkt kiropraktor.

Kiropraktior hjelp utrolig på jenta mi da hun var liten, hun gråt fra 2200 til 0200 hver kveld... Hun hadde skjevt bekken, så smertene kom av det..

Håper dere finne ut noe som hjelper. Er ikke noe gøy når de små har så vondt

Vi har vært hos kiropraktor med lillegutt fordi han hadde låsninger i nakken og øvre del av ryggen. Han har ikke grått noe slik som din gjør, men han har vært utilpass og ville ikke ligge flatt. Plagdes med å få opp luft etter måtidene og ligget med hodet bakoverbøyd og krummet ryggen. Etter første behandling rapet og feis han MASSE! Tydelig at det var noe i de låsningene som gjorde at han ikke fikk opp lufta. Vi har hatt tre behandlinger og nå raper han med en gang han har spist og sovner fort i senga etterpå. Ring og få time, du =)

Ikkje gi mat oftare enn kver 4 time! Kass farge er de på avføringen? Om den er grønn så er de tegn på for mye mat.. Akupuntur veit eg fungera! Og kiropraktor!

Vi har vært hos kiropraktor med lillegutt fordi han hadde låsninger i nakken og øvre del av ryggen. Han har ikke grått noe slik som din gjør, men han har vært utilpass og ville ikke ligge flatt. Plagdes med å få opp luft etter måtidene og ligget med hodet bakoverbøyd og krummet ryggen. Etter første behandling rapet og feis han MASSE! Tydelig at det var noe i de låsningene som gjorde at han ikke fikk opp lufta. Vi har hatt tre behandlinger og nå raper han med en gang han har spist og sovner fort i senga etterpå. Ring og få time, du =)
Får ikke opp noe rap vi heller, han hyler når jeg legger han alene i senga og jeg synes han presser hode mye bakover. Spesielt når vi bærer han.
Må vel ringe å høre.

Back
Topp