Kolikk

Linn.Jeanette.86

Første møte med forumet
Jeg fikk ei lita prinsesse den 11. september og har nå fått beskjed om at hun har kolikk. Har hatt mistanke ei god stund selv, for hun skriker 4-5timer hver ettermiddag og kveld. Det jeg lurer på om det er noen fra Trondheim her som har en kiropraktor og/eller manuellterapeut å anbefale her i Trondheim?

huff, så slitsomt! Vår tulle har også kolikk, og plages mye med luftsmerter. Kan dessverre ikke hjelpe med kiropraktor i Trondheim, men for oss har det hjulpet stort at jeg har kuttet kumelksprotein fra mitt kosthold og å gi henne karve-te. Sukkervann, som blir anbefalt overalt, synes jeg var bare tull men karve-teen har virkelig fått henne til å få ut luft og avføring og roer henne ned når hun skriker.

Har du prøvd "white-noises" eller lyden av rennende vann ? Søk på youtube etter det, det er "bråk" og lyder som babyer liker å høre på. Hos oss kan det få henne til å slutte å skrike, spiller det da så høyt at hun roer seg for så å stille volumet litt ned...vi har til og med sovet med lyden av rennende vann spilt på soverommet! 

Kokt fenikkel, kan haes på små sprøyter og fryses, hører de bruker det på sykehus mot luftsmerter. Kiro1 på Stjørdal er flinke:) vi har prøvd soneterapi, d hjalp:) hun ble roligere:)

Uff, ikke noe koselig gå inn på tråden skriking.. igjen.. der er mange tips mot kolikk. lykke til!

Back
Topp