Kolikk

Magnolia•

Flørter med forumet
Har hørt mange skrekk historier om kolikk. Er det en bestemt alder barna får kolikk??

Forteller det jeg har hørt fra andre forumer; 30 % av alle barn som blir født, har en eller annen funksjon i kroppen som ikke er heelt utviklet enda, får kolikk etter noen uker etter fødselen, fordi kroppen er ikke vant til fordøyelsen eller pustinga. Og så er varigheten vanligvis opptil 3 måneder. Så da er kroppen sterkere og tilvennet.

Men bare pass på å ikke spis for mye løk, sterkt mat, og sånne ting som gir luft i magen - for alt det der går gjennom morsmelka. :)

Edit: Det du sier - bestemt alder når barna får kolikk - mente du alderen på moren? Jeg tror ikke at det har noe å si.

slutten av andre leveuke kan man se de første tegnene sa min helsesøster til oss

takk for svar :-)
jeg mente alder på babyen, burde heller skrevet dager/uker! beklager min feil:-p

Datteren min hadde det fra hun var 2-3 uker til hun var rundt 3 måneder. Håper du slipper unna, for det er veldig slitsomt både for deg og for barnet :)

Min første fikk det dagen hun kom ut. :) Ble kvitt det når hun var to måneder ved hjelp av soneterapi. (prøvde alt! te, minifom, massage, osteopat, lege, smertestillende... osv osv men kun soneterapi som funka)
Casper fikk kolikk ved 3 ukers alder(det er det som er normalt) og av erfaring gikk vi til homeopat når han var halvannen måned. Dagen etter var han bra. Har fått det igjen litt nå, så får ta en tur til :)

Det blir vel kalt 3-ukers kolikk, siden det kommer ved 3 uker omtrentlig.. :)

Back
Topp