Jeg er gravid i uke 39+4, og har en datter på 6 1/2 år fra før. Da jeg i 2004 fikk min første datter, var vi inne hos lege på sykehuset på 3 dagers kontroll før vi fikk dra hjem. Her ble hun sjekket alle veier, blant annet så de på ryggraden hennes. De sa at alt så bare fint ut. Ei uke eller to etter hjemkomst, ante vi at det var kolikk på gang. Skriking stortsett hver dag til sirka samme tid. Det vi også oppdaget var at når vi la henne på rygg i senga, så gikk det bare et øyeblikk, så lå hun på siden. Og en så liten baby skulle jo ikke klare det? Før hun ble født ble vi tipset om en "trollmann" som kunne noe eget i forhold til å ta vekk kolikk hos babyer. Veien ble derfor kort for å få en tine hos han da babyen var ca to uker gammel. Han jobber på et naturmedisinsk senter som kalles Westbytun, i Nordkjosbotn i Troms. Han er utdannet kiropraktor, i akupungtur + + +, jeg vet ikke alt. Da vi kom dit snudde han henne med ryggen opp i hånda si, og han så med en gang hva som var problemet. Han forklarte at de aller fleste babyene får ulage i ryggen etter fødselen p.g.a. påkjenningen det er, og da vil ryggraden klemme på tarmene og det blir opphopning av luft, nemmelig kolikk. Når det gjaldt vårt barn så sto noen av de øverste virvlene ut som en hanekam og det var et søkk mellom to av virvlene nede i korsryggen. Her var det ikke rart at jenta rullet på siden. Han sa; prøv du å legge deg på en tennisball, så skal du se at du ruller over på siden. Behandlingen tok ca 5 minutter, og babyens reflekser gjorde hele jobben. Han fikk henne først til å bli sint, slik at hun strekkte ut armer og bein, etterpå fikk han henne til å skvette så armer og bein strekkte seg ut i refleks. Han snudde henne så jeg fikk se ryggen hennes etterpå, og det var tydelig forskjell. Det tok tre slike behandlinger og kolikken var borte! Han er en "trollmann" i mine øyne! Jeg har anbefalt han til flere, og de opplever samme resultat! Vi skal helt klart dra me babyen som kommer ut snart, og få sjekket hennes rygg også. Uten kolikk får man en helt annen start på det nye livet! Og de sier det ikke er noe spesiellt man kan gjøre for å bli kvitt kolikk...........