kolikk smerter

x1xsiljis

Glad i forumet
Tenkte litt på og prøve ta han med til en kiropraktor eller lignende, har prøvd alt utenom, men han har fortsatt vondt stakkar[X(]
lurte på om noen har noen erfaringer til hva som er best? kiropraktor, osteopat, manuell t.?[:)] er jo så dyrt så har liksom ikke råd til å prøve flere[8|]

Manuellterapauten er jo som regel gratis [:)] Så jeg ville prøvd det først [;)]

ORIGINAL: Eldorado

det visste jeg ikke! må man bare få en henvisning fra fastlege da?

Nei, kan bare ringe dit direkte. :) HS har sikkert nummeret dit, om du ikke finner det i telefon katalogen :)

Eldorado: så bra! men hmm... trodde ingenting i dag var gratis jeg! hva får de egentlig ut av det da?![8|]

Dytter litt også :)
noen andre som har prøvd kiropraktor, osteopat? Ble det bedre, og hvor mye kostet det? lurer på hvordan jeg skal finne noen som er flinke med babyer[8|]

prøvde en slags kiropraktor.. noen som drev med naturmedisin som knakk storebror opp. men etter 2-3 behandlinger der var han 3 mnd, så da forsvant kolikken. om det var fordi han "vokste det fra seg" eller om det var behandlinga.. borte ble det iallefall.

Vi har hatt han ene vår til Manuell-terapeut, det tok ca 10 min og kostet 340kr(!!!!), men anbefaler det på det sterkeste! Hjalp veldig her hvertfall. 
Den Manuell-terapeuten vi gikk til er privat, så er sikkert derfor det koster penger??? [>:][>:]

Heisann [:)]
Fredrik Andrè har kolikk. Vi går til en som er utdanna manuellterapeut og osteopat. Bet. 250,- kr gangen siden manuellterapien er gratis men ostegreia koster. Har vert på 2behandlinger og merka effekt etter den andre ( han hadde problem med å fise og rape, men han løyste opp nokre låsningar å no går det litt bedre). Skal på 3 behandlinga imorgo, det er etter behandling 2-3 en skal merke effekt. Fredrik Andrè blir veldig grinete i 2dgr etter behandlinga, etter 5dgr skal ein kunne sjå effekt.

hmmm.. hva gjør en manuell terapeut da?
er så usikker på hvor jeg skal bestille time til han... jeg har alltid hatt mere tro på kiropraktorer og naprapater og sånn enn fysio, men det er bare noe jeg har innbilt meg da..

han trykke meir på punkter, nerver, muskkler og lignande..ikkje heilt sikker..men han er ikkje hardhendt i det han gjer..bruker forsiktig henda til å justere lengderetning å låsninger. Eg søkte å las litt om osteopati og manuellterapi hos spedbarn før eg best. Han vi går med har veldig godt rykte på seg for å ha hjelpt dei med kolikk og kids kiss.

ORIGINAL: Eldorado

Er det gatis selvom man ikke har henvisning??

Jeg fikk først henvisning til fysioterapeut av helsesøster, og fikk beskjed om at de henviste videre til manuellterapeut hvis det var nødvendig. Men fysiot. fant ikke noe, og sa at uansett så tok ikke manuellter. i mot før de va fylt 3 mnd, men har jo forstått på folk her inne at det ikke er tilfelle.... [&:] Så vet ikke om vi bare skal ringe en manuellter. selv?! Men trodde ikke det var gratis, det hadde jo vært topp i såfall!

Fredrik starta å gå til manuellterapeut når han var 4veke gammal. Det er gratis. Vi ringte og best.time sjølv uten henv. og uten noko fysio. først.

ORIGINAL: sjukesøster

Fredrik starta å gå til manuellterapeut når han var 4veke gammal. Det er gratis. Vi ringte og best.time sjølv uten henv. og uten noko fysio. først.

Kva gjorde han då? Eg skal ti manuellterapeut med mi men fekk beskjed om at han ikkje kunne ta i mot ho før ho var 10veker..

Jeg gikk til kiropraktor med mitt eldste barn når hun var seks uker. Trengte bare en behandling så var hun bra- etter seks uker med skriking stakkars! [:(]
Med lillegutt prøvde jeg manuell terapeut når han var 2 uker fordi legen anbefalte det, hun trodde han hadde KISS. Det hjalp til en viss grad, han hadde stiv nakke, låsning i rygg å en del ting som gikk på magen. Gikk der til han var 5uker. Prøvde så kiropraktor. Nå er han helt fin etter to behandlinger hos kiropraktor.
Manuell terapeut er gratis, kiropraktor koster 300 pr. gang- men det er SÅ verd det!!!
Jeg har best erfaring med kiropraktor!!!!

jeg har gått til kiropraktor med marius, å d har virkelig hjelpt.. før gråt han ca 5 - 6 timer daglig å nå ca 2 timer 3 ganger i uka.. Kiropraktoen fant ut at han hadde store smerter i nakke/rygg pga rask fødsel... vanligvis er d nok med ca 3 behandlinger hos kiropraktor, mer er veldig forskjellig fra barn til barn.. marius skal ha sin 6. time på mandag.. håper d blir den siste...

ORIGINAL: ISSA21

jeg har gått til kiropraktor med marius, å d har virkelig hjelpt.. før gråt han ca 5 - 6 timer daglig å nå ca 2 timer 3 ganger i uka.. Kiropraktoen fant ut at han hadde store smerter i nakke/rygg pga rask fødsel... vanligvis er d nok med ca 3 behandlinger hos kiropraktor, mer er veldig forskjellig fra barn til barn.. marius skal ha sin 6. time på mandag.. håper d blir den siste...

Får dere om har vært hos kiropraktor det gratis og??
Ikke at det er såå viktig, men..

jeg ringte til helse stasjonen nå for høre med dem om de hadde navn på noen flinke kiropraktorer her og da fikk jeg beskjed om att jeg skulle komme til helsesøster i morgen så hun først kunne få undersøke han, nakke og sånn, før vi bestemte om jeg skulle ta han til kiropraktor eller manuell terapeaut[:)]
litt overraska over hvor hjelpsom hu var :) men det skal bli godt å få noen til å se på han nå, i dag har han skriki kjempe masse, og spiser annahver time for det virker som det beroliger han litt, men han er jo ikke sulten for han ligger mest og bare smatter og så sovner han :/ stakker gutten min[X(]

og ja! jeg bruker veeeldig lange setninger, for de som syns det blir slitsomt å lese[:D] alltid sliti med å dele de opp uten att det ser rart ut :P

ORIGINAL: siljis

jeg ringte til helse stasjonen nå for høre med dem om de hadde navn på noen flinke kiropraktorer her og da fikk jeg beskjed om att jeg skulle komme til helsesøster i morgen så hun først kunne få undersøke han, nakke og sånn, før vi bestemte om jeg skulle ta han til kiropraktor eller manuell terapeaut[:)]
litt overraska over hvor hjelpsom hu var :) men det skal bli godt å få noen til å se på han nå, i dag har han skriki kjempe masse, og spiser annahver time for det virker som det beroliger han litt, men han er jo ikke sulten for han ligger mest og bare smatter og så sovner han :/ stakker gutten min[X(]

og ja! jeg bruker veeeldig lange setninger, for de som syns det blir slitsomt å lese[:D] alltid sliti med å dele de opp uten att det ser rart ut :P

Så bra helsesøster var så imøtekommende! [:)] Vi tok det først opp med helsesøster og ble henvist til fysio (som jeg skrev tidligere). Men der var det ikke noe å hente, så nå skal vi til kiropraktor med gutten på mandag, bare for å sjekke! Ellers er det tilbake til å holde meg unna diverse matvarer og prøve å løse en gåte der [&:]

han trykke lett på han [:)] var til siste behandlinga i går, har hjelpt litt med tanke på fav orittstilling (snur seg no til begge sider), og å få ut luft. Men han har enda problem med raping.

Vi skal til kiropraktor i dag vi, håper virkelig det hjelper lille snuppa vår også!
Dakkar, hun får jo ikke sove noe særlig pga av luftsmerter. Hører det brummer i magen hennes[&:] Så hun har problemer med å prompe ja. Rape er hun flink til derimot, etter måltider[:)]

Back
Topp