Kolikk og kiropraktor

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Jenta vår har kolikk. Nå har hun grått fra 21-24 og fra 03-08 i flere dager. Kjenner jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg snart.. Syns så utrolig synd på henne samtidig som jeg er dødsliten..

Kiropraktoren sa med en gang at dette var kolikk, jenta var stiv som en pinne. Hun likte trykkinga han gjorde godt virket det som, hun lå å gliste da han trykte på hoftene i hvertfall. Men.. Nå er baby mye verre! Har maks sovet en time sammenhengende i formiddag/ettermiddag. Skal på ny time til torsdag.

Noen andre som har erfaringer med dette? Hvor lang tid tok det før baby blei bedre, om det i det hele tatt blei det? Vet baby kan bli litt verre etter første behandling men hvor lenge?

Helt desperat her jeg sitter full av kloremerker oppover halsen og hår som er godt lugga i for å si det sånn. Stakkars hun blir jo helt fra seg :(

Mi hadde låsninger vi gikk til fyso i 3 uker. Ble kvitt det på 3 uker. Merket forskjell etter 2 behandlinger. Etter den ene behandling hadde hun ubehag varte ca 2 dager så ble det mye bedere :-)

Mi hadde låsninger vi gikk til fyso i 3 uker. Ble kvitt det på 3 uker. Merket forskjell etter 2 behandlinger. Etter den ene behandling hadde hun ubehag varte ca 2 dager så ble det mye bedere :-)

Så godt å høre :-) er liksom så skeptisk til at det skal fungere.. Han knadde litt på hoftene og trykte på to punkter i ryggen så var han ferdig. Men det skal sies at han er veldig kjent i området og ALLE drar til han når det er snakk om kolikk så vet jo at han er flink!

Så godt å høre :-) er liksom så skeptisk til at det skal fungere.. Han knadde litt på hoftene og trykte på to punkter i ryggen så var han ferdig. Men det skal sies at han er veldig kjent i området og ALLE drar til han når det er snakk om kolikk så vet jo at han er flink!
Ok ja det hjelper som regel :-) gikk til kiropraktor først men siden hun trengte en del behandlinger gikk vi til fyso :-)

manuell terapeuter har jo dobbel så lang utdannelse enn en kiropraktor
..og mange av dem et ekspertfelt på barn m KISS/KIDD syndrom.

Gikk 5 ganger til MT med min da han va 3-4 mnd. han va veldig stiv, så trengte flere behandlinger.
Gikk fra å skrike 4 timer hver kveld, til 30 min.
Og kunne endelig ligge på ryggen :)

Tok 3 behandlinger før vi merket noe her. Da halverte timene med skriking seg og hun ble roligere og bedre humør på dagtid :) hun pleide skrike fra 21.00-05.00, så ble det fra 21.00-24/01.00

Signere de over her. Vesla hadde kollik som følge av låsning i nakken. 3 timer hos kiro å hu var kurert. Ble tipset av tanten min som hadde samme erfaring. :-) lykke til!

Har vært til vår første time i dag vi også. Foreløpig er han litt bedre, men det har vært verst mellom 22 og 01 tidligere, så da får vi se ;)

Har vært til vår første time i dag vi også. Foreløpig er han litt bedre, men det har vært verst mellom 22 og 01 tidligere, så da får vi se ;)

Spennende å se hvordan timene blir hos deg nå da :D håper det funker for oss begge :-)

Veldig vanlig at dem blir verre før dem blir bedre, det fikk hvertfall vi beskjed om av kiropraktor når vi var der med snuppa.

Vår ble ikke bedre sv kiropraktor.. Men husk at det første døgnet(tror jeg det var) blir de ofte mye verre før det igjen blir bedre!
Vi måtte prøve manuellterapeut og fysio, også ble det bedre og bedre etterhvert som han fikk fast føde (ikke grøt, men vanelig mat som vi spiser)

Vår ble ikke bedre sv kiropraktor.. Men husk at det første døgnet(tror jeg det var) blir de ofte mye verre før det igjen blir bedre!
Vi måtte prøve manuellterapeut og fysio, også ble det bedre og bedre etterhvert som han fikk fast føde (ikke grøt, men vanelig mat som vi spiser)

Å herregud, så det du mener at det kan vare i flere måneder???? Stakkars babyen din :( håper det her gir seg snart..

Å herregud, så det du mener at det kan vare i flere måneder???? Stakkars babyen din :( håper det her gir seg snart..
Vi hadde det sinnsykt ille i 4mnd med gråt i 6-12 timer sammenhenge hveeer dag!!
Så ble det litt bedre med typ. 3-6 timer om dagen fram til 6mnd.. Og når det ikke var konstant gråt var det mye sutring og grining så vi bar på han nesten hele tiden..

Fra 6-9måneder ble det mye bedre så vi slapp den sammenhengende gråten, men fortsatt MYE sutring og grining.. Etter det var det bare styr på kveldene etter alt for mange måneder med styr i senga.. Sliter den dag idag med legging etter alle smertene han hadde som mindre..han er over 2 nå!

Vi hadde det sinnsykt ille i 4mnd med gråt i 6-12 timer sammenhenge hveeer dag!!
Så ble det litt bedre med typ. 3-6 timer om dagen fram til 6mnd.. Og når det ikke var konstant gråt var det mye sutring og grining så vi bar på han nesten hele tiden..

Fra 6-9måneder ble det mye bedre så vi slapp den sammenhengende gråten, men fortsatt MYE sutring og grining.. Etter det var det bare styr på kveldene etter alt for mange måneder med styr i senga.. Sliter den dag idag med legging etter alle smertene han hadde som mindre..han er over 2 nå!

Å-herre-guuuud..

All ære til deg! Du er flink som holder ut! :-)

manuell terapeuter har jo dobbel så lang utdannelse enn en kiropraktor
..og mange av dem et ekspertfelt på barn m KISS/KIDD syndrom.

Gikk 5 ganger til MT med min da han va 3-4 mnd. han va veldig stiv, så trengte flere behandlinger.
Gikk fra å skrike 4 timer hver kveld, til 30 min.
Og kunne endelig ligge på ryggen :)
Vi har også brukt manuellterapaut med stor suksess. Gratis var det også :)

Hvordan har dagene gått? :)
Vi har hatt to timer og han har fortsatt problemer. Men jeg syns øktene er kortere nå! Dessuten jobber vi med nakken, for han har en favorittside å ligge på og det skal vi ikke ha noe av ;)
Hvordan har det gått for dere?

Back
Topp